اخبار داغ

کارشناس سیاسی مطرح کرد؛

اهمیت روشن‌گری‌های امام سجاد(ع)/ راهیان‌نور جهت جلوگیری از تحریف دفاع مقدس است

اهمیت روشن‌گری‌های امام سجاد(ع)/ راهیان‌نور جهت جلوگیری از تحریف دفاع مقدس است
کارشناس سیاسی گفت: در این زمان که برخی دروس مانند حسین فهمیده را از کتاب‌های درسی حذف می‌کنند و شایعات زیادی توسط دشمن در جامعه منتشر می‌شود، راهیان نور برپا شده است تا اسناد بماند و پنجاه سال دیگر حسین فهمیده تحریف نشود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، حسین خسروی کارشناس سیاسی شب‌گذشته در مراسم عزاداری شهادت امام حسین علیه السلام، شب دوازدهم محرم، در هیئت محبین الائمه بیرجند گفت: اگر بعد از شهادت امام حسین علیه‌السلام و یاران ایشان، بخش دوم یعنی اسرای کربلا و روشن‌گری‌های امام سجاد علیه‌السلام و حضرت زینب سلام‌الله‌علیها نبود، جریان عاشورا به دست ما نمی‌رسید یا منحرف شده می‌رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

 

,

وی افزود: هنر و روشنگری‌ها و افشاگری‌های امام سجاد علیه‌السلام و حضرت زینب سلام‌الله‌علیها باعث شد که کربلا ماندگار شد.

,

 

,

کارشناس سیاسی گفت: امروزه برخی از افراد می‌گویند جریان راهیان نور چیست و چرا بچه‌ها را به مناطق عملیاتی دفاع مقدس می‌برند؟!

,

 

,

خسروی تصریح کرد: راهیان نور که همه اقشار مردم از آن بازدید می‌کنند مانند کار امام سجاد علیه‌السلام و برای اطلاع‌رسانی دقیق به مردم است.

,

 

,

وی افزود: اگر برای نسل امروز توضیح داده نشود چرا جنگ تحمیلی برپا شد و چگونه هشت سال با دست خالی دفاع کردیم، پنجاه سال دیگر در مورد تاریخ ما چه خواهند نوشت؟

,

 

,

کارشناس سیاسی گفت: در این زمان که برخی دروس مانند حسین فهمیده را از کتاب‌های درسی حذف می‌کنند و شایعات زیادی توسط دشمن در جامعه منتشر می‌شود، راهیان نور برپا شده است تا اسناد بماند و پنجاه سال دیگر حسین فهمیده تحریف نشود.

,

 

,

خسروی با بیان این‌که امام باقر علیه‌السلام در کربلا حضور داشتند افزود: جو سنگینی که در دوران امام سجاد علیه‌السلام بود، مقداری در دوران امام باقر علیه‌السلام فروکش کرد.

,

 

,

وی اضافه کرد: از علل کاهش جو سنگین در دوران امام باقر علیه‌السلام این بود که سران بنی‌امیه در زمان امام باقر علیه‌السلام می‌گفتند سران شیعه را سرکوب کردند و خیالشان راحت بود و همچنین چون به جایی رسیده بودند و مسئولیت داشتند، از برخی مسائل غافل شدند.

,

 

,

کارشناس سیاسی گفت: اولین اقدام امام باقر علیه‌السلام در فرصت پیش آمده، مبارزه با تحریفات بود و اسلام حقیقی را بیان کردند.

,

 

,

خسروی با بیان این‌که خداوند در قرآن می‌فرماید از خداوند و پیامبر(ص) و اولی‌الامر اطاعت کنید افزود: مردم می‌گفتند اولی‌الامر سران حکومت هستند حالا هرکس می‌خواهد باشد اما امام باقر علیه‌السلام این تحریف را اصلاح کردند و فرمودند نمی‌شود از ظالم اطاعت کرد.

,

 

,

وی تصریح کرد: عقل آدم می‌گوید صاحبان امر کسانی هستند که شباهتی به خداوند داشته باشند بنابراین، اولی‌الامر معصومان هستند تا بتوانند جامعه را مدیریت کنند.

,

 

,

کارشناس سیاسی گفت: مسلمانان از شیعه و سنی در زمان امام باقر علیه‌السلام خدمت ایشان می‌رسیدند و مباحث علمی را دریافت می‌کردند.

,

 

,

خسروی افزود: امام باقر علیه‌السلام شبکه تشکیل دادند و شاگردانی تربیت کردند که در گوشه‌های دنیا پناهگاه مردم بودند.

,

 

,

وی با بیان این‌که در کتاب امام باقر علیه‌السلام الگوی انسان نویسنده حبیب‌الله احمدی برخی دروس از سیره امام باقر علیه‌السلام مطرح شده است اظهار کرد: اولین درس از امام باقر علیه‌السلام این است که باید پاسخ‌گوی نعمت‌های خداوند باشیم.

,

 

,

کارشناس سیاسی با بیان این‌که هر نعمتی را که خداوند به ما داده باید پاسخ‌گوی آن باشیم گفت: امروز اگر خداوند نعمت انقلاب اسلامی را به ما داده است، باید در حفظ آن بکوشیم.

,

 

,

خسروی با بیان این‌که چند روز پیش فرد مسئول در دولت می‌گوید وضعیت همین است باید بسازید! افزود: چرا همین است؟ شما آمدید تا مملکت را بسازید و مسئولیت دارید.

,

 

,

وی اظهار کرد: به ظاهر قضاوت نکنیم و تلاش و سازندگی از دیگر درس‌های امام باقر علیه‌السلام است.

,

 

,

کارشناس سیاسی با بیان این‌که تا می‌توانیم از تلاش و سازندگی فاصله نگیریم گفت: فردی که بازنشسته شده است چه ایرادی دارد که زمینی که از پدرش مانده را آباد کند.

,

 

,

خسروی با بیان این‌که همه چیز فقط پول نیست افزود: مواردی در کمیته امداد امام خمینی رحمه‌الله‌علیه وجود دارد که از مددجوها حمایت کردند و آن مددجو کارگاه‌‎های تولیدی راه انداختند.

,

 

,

وی تصریح کرد: پیام امام باقر علیه‌السلام این است کار را تعطیل نکنید و تلاش و سازندگی مستمر داشته باشید.

,

 

,

کارشناس سیاسی، چهارمین درس از امام باقر علیه‌السلام را صبر و استقامت عنوان کرد و گفت: مهم‌ترین ویژگی امام باقر علیه‌السلام صبر و اسقامت است.

,

 

,

خسروی افزود: جمله معروف امام باقر علیه‌السلام است که فرمودند "تمام کمالات بشر در این سه مورد خلاصه می‌شود دینتان را بشناسید، در معیشت‌تان با برنامه‌ریزی حرکت کنید و صبر و استقامت داشته باشید".

,

 

,

وی، آشنایی با فنون و به قول معروف همه فن حریف‌بودن را درس دیگر از سیره امام باقر علیه‌السلام برشمرد و اظهار کرد: هشام حاکم شام، جهت اذیت‌کردن امام باقر علیه‌السلام، ایشان را سه روز پشت دربازه شام نگه داشت. بعد از آن که امام باقر علیه‌السلام را به دربار بردند، برای این‌که امام را کوچک کند، گفت باید مسابقه تیراندازی دهید. کمان را به ایشان دادند. امام باقر علیه‌السلام تیر اول را وسط نشانه زدند. تیر دوم را وسط تیر دوم زدند. تیر سوم را وسط تیر دوم زدند. 9 تیر زدند و هر 9 تیر وسط تیر قبلی خورد. هشام گفت فرزند شما (امام صادق علیه‌السلام) آیا سررشته دارند امام باقر علیه‌السلام گفتند کمالات ما پشت به پشت ارث می‌رسد.

,

 

,

کارشناس سیاسی گفت: اکنون انقلاب اسلامی دست جوانان است. شهدا انقلاب اسلامی را تحویل جوانان دادند. باید همه فنون را بدانید. یک روز با اسلحه و کِلاش و یک روز با کتاب باید جلوی دشمن ایستاد.

,

 

,

خسروی افزود: شعر را با شعر جواب دهید، باید در برابر فیلم‌های دروغ و ضدانسانیت دشمنان، فیلم خوب که حقایق را بیان کند، ساخت.

,

 

,

وی خاطرنشان کرد: مدیر تلگرام گفت عاشق فیلم سیصد هستم که ایرانی‌ها را خشن و آدم‌کش نشان می‌دهد!

,

 

,

کارشناس سیاسی گفت: آقای ابراهیم حاتمی‌کیا فیلم به وقت شام را ساخت و به دنیا نشان داد آدم‌کش‌ها آمریکایی‌ها و داعشی‌ها هستند.

,

 

,

خسروی افزود: آقای سیروس مقدم صحنه‌ای را در سریال پایتخت نشان داد که بعد از آن برخی فهمیدند کار مدافعان حرم چیست.

,

 

,

وی تأکید کرد: از فضای مجازی علیه دشمنان استفاده کنید.

,

 

,

کارشناس سیاسی گفت: بعد از جریانات اغتشاش در دی‌ماه سال گذشته، برخی از سرکرده‌های اغتشاش‌گران در خیابان‌های استان البرز، خانم بودند. اگر مردان نیروی انتظامی برخورد کنند که دوربین دستشان است و فیلم می‌گیرند و مسائل حقوق بشر و حمله به زنان را مطرح می‌کنند.

,

 

,

خسروی افزود: خانم‌های حزب‌اللهی کجا هستند؟ باید همه فنون و کارها را برای دفاع از انقلاب اسلامی یاد گرفت.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه