اخبار داغ

رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم رژه خلیج فارس:

پیشرفت های نظامی عامل صیانت از ملت در مقابل عجانب گستاخ است/ نیروهای مسلح قدرتمند ما دهان دشمنان را خرد خواهند کرد

پیشرفت های نظامی عامل صیانت از ملت در مقابل عجانب گستاخ است/ نیروهای مسلح قدرتمند ما دهان دشمنان را خرد خواهند کرد
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران امروز قدرتمند تر از همیشه آماده دفاع از ملت و کشور هستند که این قدرت نتیجه مجاهدت ها و تدابیر راهبردی جوانان و فرماندهان غیور و سلحشور ماست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از هرمز؛علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم رژه نیروهای مسلح استان هرمزگان در کنار آّهای نیلگون خلیج فارس با اشاره به سالروز حمله صدام حسین به خاک ایران اسلامی اظهار کرد: جنگ تحمیلی منجر به وقوع طولانی ترین جنگ های قرن اخیر شد که در آن زمان صدام با تحریک دولت های منطقه وفرامنطقه تصور می کرد با ارتش خود و بهره مندی از حمایت های خارجی ملت ایران را به زانو درآورد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

وی اظهار کرد: صدام تصور می کرد با اشغال بخشی از خاک کشور نظام جمهوری اسلامی ایران را تسلیم اراده خود کند اما همگان دیدند که او به هیچ یک از آرزوهای خود نرسید گرچه خسارات مالی و جانی سنگینی بر کشور ایران و عراق وارد کرد و نهایتا نفرت کشورهای منطقه را برای خود باقی گذاشت.

,

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ملت ایران و عراق به قدمت تاریخ روابط دوستانه و برادارانه دارند و دولت های دو کشور روابط صمیمانه دارند؛افزود: در عراق جدید نیروهای مسلح این کشور مجددا شکل گرفت که در خدمت عراق است و در حال مبارزه با تروریسم ها هستند.

,

لاریجانی تصریح کرد:نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران امروز قدرتمند تر از همیشه آماده دفاع از ملت و کشور هستند که این قدرت نتیجه مجاهدت ها و تدابیر راهبردی جوانان، فرماندهان غیور و سلحشور ماست.

,

وی با بیان اینکه به طور خلاصه چهار علت در توانمندی نیروهای مسلح اسلامی برشمرد که پایه گذاری صحیح و اصولی نیروهای مسلح در نظام جمهوری اسلامی است،گفت:در قانون اساسی ما 9 اصل اختصاص به نیروهای مسلح دارد و حدود 10 اصل به نحوی به نیروهای مسلح مربوط می شود که مجموع این اصول قانون اساسی و تجربه دفاع مقدس این گونه دریافت می شود  که اساس شکل گیری نیروهای مسلح در انقلاب ما مردمی بودن ذاتی نیروهای مسلح کشور ماست.

,

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید به مکتبی بودن نیروهای مسلح عنوان کرد: در اصل یکصدو چهار آمده که ایران باید ارتشی اسلامی باشد و در اصل یکصد و پنجاهم ویژگی های سپاه پاسداران را نگهبانی از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن دانسته که عمق فکری و آینده نگر بنیان گذاران جمهوری اسلامی را نشان می دهد.

,

وی افزود:فرماندهی هوشمند، پارسا و شجاع چه در زمان حضرت امام(ره) و چه در زمان رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) عامل قدرتمندی نیروهای مسلح گردید همچنین خودکفایی که در بند 13 اصل سوم بدان تاکید شده و تجربه جنگ نشان داد که اتکا به خود تنها راه صلابت نیروهای مسلح است و پیشرفت های نظامی مخصوصا در حوزه موشکی عامل صیانت از ملت ما در مقابل عجانب گستاخ است.

,

لاریجانی با بیان اینکه تجربه جنگ نیروهای مسلح کشور را آب دیده کرد، تاکیدکرد:نیروی مسلحی که در یک جنگ طولانی شکل گیرد با نیروی مسلحی که از درون مانورهای نظامی سربرآورد زمین تا آسمان متفاوت است.

,

این مسئول ادامه داد: نیروی مسلح ایران اسلامی نه تنها توان مقابله در برابر نیروهای قلدر مست دارد بلکه آماده است به تمام کشورهای دوست در منطقه آن ها را در برابر تروریسم و نقشه های شیطانی قدرت های زیاده خواه مانند آمریکا یاری رساند،آنچنانچه که در سوریه و عراق این گونه گذشت.

,

وی افزود:دور از انتظار نیست که آمریکا به دلیل وجود مسائل سخت روش دیگری را در مقابله با ایران دنبال کند که تلاش شبانه روزی برای ایجاد هراس بین کشورهای همسایه و منطقه یکی از روش های آمریکا است.

,

لاریجانی خطاب به مقامات کشورهای عرب و همسایه تصریح کرد:آمریکا به هیچ وجه آمریکا خیرخواه ما نیست ،نیت آنها شیطانی چرا که آنها دشمنان اسلام هستند و حتی بهتر از ما خبر دارید که به دنبال غارت ثروت شما هستند.

,

رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:کسانی که فکر می کردند با ریاست جمهوری ترامپ آمال و آرزوهایشان برآورده می شود اکنون متوجه شدند که ترامپ به دنبال کسب پول و ثروت آنهاست و جز چپاول دارایی کشورها به چیز دیگری فکر نمی کند.

,

وی با بیان اینکه دولت آمریکا انتخاب خود را کرده است و انتخاب آنها رژیم صهیونیستی اسرائیل است، گفت:آنها برای عرب ها و عام و فلسطینی ها ارزشی قائل نیستند چرا که خود شاهد بودید در دو سال گذشته با چه ادبیان زشت و تحقیر آمیزی از شما یاد کرد و انسان از تکرار آن خجالت می کشد.

,

این مسئول عنوان کرد:خلیج فارس، خلیج دوستی و برادری میان ماست و این آب آتش کینه ها و حلم ها را خاموش خواهد کرد لذا نباید اجازه دهیم رژیم آمریکا در خلیج فارس ماجراجویانه بین ما و شما اختلاف افکنی کند و مطمئن باشید که نیروهای مسلح قدرتمند جمهوری اسلامی به آمریکا اجازه نمی دهند که خلیج آرام و آبی فارس را تبدیل به آتش کنند.

,

لاریجانی ادامه داد:ما و شما کشورهای منطقه تاریخ مشترک، جغرافیای مشترک و دین واحدی داریم حال آمریکا در اینجا چه می کند و در مقابل خوی اخاذی آمریکا راهی جزء نصیحت کشورهای منطقه و اعلام نظر خود به آنان نداریم اما نیروهای مسلح قدرتمند ما دهان آنان و هرکس که با آنان همکاری کند خرد خواهند کرد.

,

وی افزود: ما حساب کشورهای منطقه را از آمریکای جدا خواهیم کرد اما در شراکت توطئه علیه ملت ایران موضوع شکل دیگری می گیرد لذا برخی جناح ها دچار محاسبه غلط نشوند که با تصور ضربه زدن و اخطار مانع از تحرک ما شوند.

,

رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: ما در پاسخ تحرک آنان علیه ایران هرگز آنان را رها نخواهیم کرد و این سیاست جمهوری اسلامی ایران است و هرگز کسانی را که با ملت ایران دشمنی کردند را رها نکردیم.

,

وی یادآور شد: هنگام حمله و تجاوز صدام به کویت ما بلافاصله برادری خود را ثابت کردیم و در برابر ستم صدام آنان را یاری نمودیم گرچه در دفاع مقدس همراه ما نبودند لذا امروز باید صحنه دوستی و همکاری شفاف باشد و از نظر ما موضوعی وجود ندارد نتوانیم بدون مذاکره حلش کنیم نیازی به کدخدای ستمگر نیست.

,

لاریجانی بیان داشت: مواضع ترامپ هفت هزار میلیارد دلار هزینه داشته است چرا که ترامپ می خواهد مردم ایران را با تحریم و سایر کشور ها را با تهدید بترساند لذا سایر دولت ها باید در مقابل زیاده خواهی های آمریکا بایستد چرا که اگر آمریکا فرصت پیدا کند به ما رحم نخواهد کرد.

,

وی با تاکید بر آنکه باید قدر نیروهای مسلح را بدانیم که اینگونه در مقابل قلدری آن ایستاده اند، گفت: ترامپ و پمپئو ادعا کردند که در کنار ایرانیان هستند اما خواهان کاهش صادرات نفت هستند و کارهایشان تناقض دارد.

,

رئیس مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه تحریم ملت ایران جز ننگ برای آمریکا ثمری ندارد، این ملت عاشورایی است و زیر بار ظلم نمیرود، خاطرنشان کرد:این ملت حسینی است تحریم های شما شاید مردم ایران را مدتی آزار دهد اما دولت آمریکا را پشیمان می کند.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه