اخبار داغ

عضو هیئت رئیسه مجلس:

طرح شفافیت آراء نمایندگان زیرساختی‌ترین تغییر مجلس است / افزایش تعداد نمایندگان حامی طرح

طرح شفافیت آراء نمایندگان زیرساختی‌ترین تغییر مجلس است / افزایش تعداد نمایندگان حامی طرح
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش تعداد نمایندگان حامی طرح ، گفت: طرح شفافیت آراء نمایندگان زیرساختی‌ترین تغییر مجلس است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمد امیرآبادی فراهانی در گفتگو با خبرنگار انقلاب نیوز ، با اشاره به طرح شفافیت آراء نمایندگان اظهار داشت: این طرح زیرساختی‌ترین تغییر مجلس است که تبدیل شدن آن به قانون تمامی رویه های غلط را اصلاح خواهد کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, انقلاب نیوز ,

 وی شفافیت آرای نمایندگان را خواست مردم عنوان کرد و افزود: خواست مردمی باعث شده تعداد نمایندگان موافق این طرح افزایش پیدا کند و قطعا تا زمان طرح و رای گیری در صحن علنی تعداد حامیان طرح افزایش پیدا خواهد کرد.

,

امیرآبادی در خصوص فواید این طرح ابراز داشت: اجرایی شدن طرح شفافیت آراء موجب افزایش نظم و انضباط در مجلس می شود به عنوان مثال در برخی از جلسات علنی مجلس ما شاهد این هستیم که ده ها نماینده غیبت می کنند اما با اجرایی شدن این طرح نمایندگان برای حضور در جلسات اهتمام بیشتری خواهند داشت.

,

وی ادامه داد: نکته دیگر این که متاسفانه برخی از نمایندگان نه تنها در بحث ها شرکت نمی کنند بلکه از مفاد دستور جلسه و طرح‌ها و لوایح هم بی‌اطلاع هستند و این امر باعث بالا رفتن تعداد آراء ممتنع و عدم میزان مشارکت در رای‌گیری یا رای‌دهی از روی دست دیگران شده است که شایسته مجلس نیست.

,

عضو هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: فضای کلی مجلس اینگونه است که خیلی از افراد طرح هایی را امضا می کنند ولی رای نمی دهند ؛ در واقع هدف طرح این است که این مساله از بین برود، البته این موضوع برای ما نمایندگان که وضعیت مجلس را می دانیم عجیب نیست برای مردم تعجب آور است.

,

وی افزود: طرح شفافیت آراء یک فرصت ویژه است تا مردم و نخبگان کشور به جایگاه واقعی مجلس شورای اسلامی پی ببرند و خود مجلس نیز به معنای واقعی کلمه در راس امور قرار گیرد.

,

امیرآبادی خاطر نشان کرد: باید در نظر داشته باشیم که شفافیت در اداره جامعه بسیار ارزشمند است و از رانت ها، باندبازی ها و فساد ها جلوگیری خواهد کرد.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه