اخبار داغ

کارشناس اداره جهاد کشاورزی تفت خبر داد؛

پیش‌بینی برداشت ۱۲ هزار تن محصول از انارستان‌های تفت

پیش‌بینی برداشت ۱۲ هزار تن محصول از انارستان‌های تفت
کارشناس جهاد کشاورزی شهرستان تفت با اشاره به اینکه تا 10 روز آینده برداشت انار در سطح شهرستان آغاز می‌شود، گفت: پیش‌بینی می‌شود 12 هزار تن محصول از انارستان‌های تفت برداشت شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کارشناس امور باغبانی جهاد کشاورزی شهرستان تفت در گفتگو با یزدرسا، در رابطه با اقدامات انجام شده برای مبارزه با آفت مگس مدیترانه ای گفت: این آفت از سال 1395 طغیان خود را در محصول انار تفت شروع کرد به گونه ای که میزان تولید انار تفت در سال 95 و 96  با 70 درصد کاهش همراه شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

کاوه صالحی اذعان داشت: برای جلوگیری از طغیان مجدد آفت مگس مدیترانه ای در سالجاری حدود 20 هزار لیتر طعمه مسموم این آفت بین کشاورزان تفتی توزیع شد و تا حدودی جمعیت این آفت کنترل شد که امیدواریم در سالجاری تولید محصول انار تفت وضعیت مطلوب تری داشته باشد.

,

وی با بیان اینکه هزار و 100 هکتار اراضی زیر کشت انار در شهرستان تفت وجود دارد، گفت: از این هزار و 100 هکتار، 800 تا 900 هکتار آن بارور است.

,

این مسئول افزود: در سال گذشته میزان تولید انار شهرستان تفت، 5 هزار تن بوده است که امیدواریم با اقداماتی که در راستای مبارزه با آفت مگس مدیترانه ای در این چند سال اخیر صورت گرفته؛ میزان تولید انار شهرستان تفت در سالجاری به 12 هزار تن برسد.

,

صالحی، تاکید کرد: برداشت ارقام انار شیرین و پوست قرمز باغات تفت از ده روز آینده شروع و برداشت ارقام گل، زاغ و آمنه خاتونی از آبان شروع خواهد شد.

,

این مقام مسئول، افزود: کشاورزان تفتی محصول انار خود را زودتر از سال گذشته برداشت کنند و به توصیه جهاد کشاورزی مبنی بر انبارکردن یا نکردن که متعاقباً اعلام خواهد شد، توجه کامل داشته باشند.

,

 صالحی با تاکید مبنی بر جمع آوری میوه های باقیمانده در باغات، اظهار داشت: کشاورزان تفتی باقیمانده دیگر میوه ها مانند هلو، انجیر و ... از باغات جمع آوری کنند چراکه این میوه ها کانون تجمع و تولید آفت مگس مدیترانه ای است.

,

وی در رابطه با وضعیت صادرات انار تفت گفت: غالب انواع انار تولیدی تفت، ارقام گل و زاغ می باشد که به جهت خاصیت انبار داری بالا معمولاً انبار و در زمستان و شب عید با قیمت مناسب در بازار ارائه می شود.

,

کارشناس جهاد کشاورزی تفت در پایان با اشاره به اقدامات این نهاد در ایجاد و حمایت از صنایع تبدیلی، تصریح کرد: جهاد کشاورزی تفت در سال 1395، شرکت تعاونی باغداران را به سمت تولید رب انار و متعلقات این محصول هدایت و حمایت کرد که نتیجه آن تولید و بسته بندی 5 تن رب انار بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه