اخبار داغ

دسته‌های عزاداری در خیابان‌های باکو و دیگر شهرهای آذربایجان؛

حضور پرشور مردم متدین جمهوری آذربایجان در عزاداری سیدالشهدا (ع)

حضور پرشور مردم متدین جمهوری آذربایجان در عزاداری سیدالشهدا (ع)
مراسم عاشورای حسینی در مساجد و سایر اماکن دینی باکو و سایر شهرهای جمهوری آذربایجان با حضور پرشور مردم متدین و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت دراین کشور برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج: تجمعات عظیم عزاداران حسینی در اطراف مسجد مشهدی داداش در مرکز باکو و مسجد حضرت فاطمه زهرا (س) در منطقه "یئنی گونشلی" در حومه باکو و سایر مناطق جمهوری آذربایجان شکل گرفت.

پایگاه اینترنتی "مائده" گزارش داد: در تمامی شهرها و روستاهای جمهوری آذربایجان مراسم عزاداری عاشورا برگزار شد. در باکو، در خیابان‌ها و ورودی متروها و پارک‌ها، نذری و احسان توزیع شد، دانشجویان و دانش آموزان و رهگذران تشنه و نیز گردشگران، این اقدام را تحسین کردند.

وبگاه "مائده" عکس هایی از عزاداری های مناطق مختلف جمهوری آذربایجان و نیز تصویر عزاداری مسجد حضرت فاطمه زهرا (س) در روستای "یئنی گونشلی" در حومه باکو را منتشر کرد.

همچنین شمار کثیری از دینداران آذربایجانی از جمله طرفداران و اعضای "جمعیت دینی جمعه" در روز عاشورا به شکل دسته عزاداری، در خیابان شهدای باکو به حرکت در آمدند.

به گزارش پایگاه اینترنتی " دیرلر"، همزمان با عزاداری عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) در تمامی مناطق جهان، در جمهوری آذربایجان نیز عاشقان امام حسین (ع) در روز عاشورا مراسم های عزاداری تشکیل دادند و با ریختن اشک، در غم اهل بیت (ع) شریک شدند. همانند سال های گذشته، خیابان شهدا زیارت و با قرائت ادعیه، عزاداری شد. این زیارت با قرائت دعای فرج به پایان رسید.

وبگاه "دیرلر" عکس هایی از این مراسم را منتشر کرده است که نشان می دهد جمع قابل توجهی از دینداران در آن شرکت کرده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه