اخبار داغ

مدیرکل میراث فرهنگی اردبیل خبر داد؛

آغاز مرمت ۲ سرای بازار تاریخی اردبیل

آغاز مرمت ۲ سرای بازار تاریخی اردبیل
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: مرمت دو سرای امام جمعه و حاجی یوسف بازار تاریخی اردبیل در آینده نزدیک آغاز می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سبلان‌ما، نادر فلاحی ظهر امروز در خصوص آخرین وضعیت پروژه‌های مرمت بازار تاریخی اردبیل اظهار کرد: در دو سرای ذکر شده نقشه مرمت و احیا توسط اداره کل در دست تدوین است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

وی افزود: کلیات نقشه مرمت آماده‌سازی شده و به زودی با اتمام جزئیات آن، با مشارکت سایر دستگاه‌ها عملیات مرمت و احیا آغاز می‌شود.

,

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تاکید کرد: در وضعیت فعلی نیز مرمت سرای وکیل در دست اجرا است و به همراه ساماندهی تاسیسات و محوطه‌سازی و  مرمت رواق‌ها و مغازه‌های مجموعه اعتباری بالغ بر 800 میلیون تومان هزینه شده است.

,

فلاحی تاکیدکرد: همچنین مرمت چهار دهانه از مجموعه راسته اونچی میدان با اعتبار 100 میلیون تومان، مرمت یک دهانه از راسته زرگران و مرمت راسته چاقوسازان و باززنده‌سازی آن در سال گذشته انجام شده است.

,

وی متذکرشد: بازار تاریخی اردبیل یکی از آثار شاخص معماری و فرهنگی شهر اردبیل است که عملیات مرمت و احیای بخش‌های مختلف آن به صورت مستمر در طول سال انجام می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه