اخبار داغ

در گفتگو با کارشناس مسائل منطقه تشریح شد؛

تلاش بی نتیجه استعمار برای جدایی ایران و عراق/ دنیا به ذخائر ایران و عراق نیاز دارد

تلاش بی نتیجه استعمار برای جدایی ایران و عراق/ دنیا به ذخائر ایران و عراق نیاز دارد
کارشناس مسائل منطقه گفت: غربی ها می دانند که ایران و عراق به دلیل دارا بودن بزرگترین ذخائر نفت غرب آسیا دو ملت بسیار ثروتمند هستند؛ این دو کشور نیاز مالی به یکدیگر ندارند بلکه تمام دنیا به آنها نیازمند هستند و آنچه که این دو کشور را به یکدیگر نزدیک می کند اشتراکات تاریخی، مذهبی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید جعفر قنادباشی کارشناس مسائل منطقه در گفتگو با راه آرمان؛ در خصوص علل و دلایل تهاجم رژیم بعث عراق به ایران و وقوع جنگ تحمیلی گفت: مسلم شده است که یکی از علل اصلی تشویق صدام به تهاجم علیه ایران به منظور کوشش برای جدایی بین دو کشور ایران و عراق بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی ادامه داد: استعمار غرب مطالعاتی که در خصوص دو کشور ایران و عراق داشته اند به این نتیجه رسیده اند که با توجه به اینکه این دو ملت دارای اعتقادات و تاریخ مشترک در زمینه انواع مناسبت های اجتماعی، تعالیم شیعی و مذهبی دارند؛ می توانند با همکاری، تعامل و توافق با یکدیگر قدرت منطقه ای را تشکیل دهند.

,

کارشناس مسائل منطقه افزود: بنابراین غربی ها با فرو پاشی رژیم شاهنشاهی و با تأکید بر باستان گرایی افراطی تلاش داشتند که ما را از ملت همسایه مان جدا کنند؛ لذا با فروپاشی چنین نظامی احساس خطر در دنیای غرب به وجود آمد.

,

قنادباشی با اشاره به مطالب فوق عنوان کرد: غربی از اینکه ملت های ایران و عراق به تفاهم برسند و بتوانند زمینه مقابله با غرب را فراهم آوردند هراس داشتند؛ بر همین اساس صدام را تشویق به جنگ کردند.

,

وی با بیان اینکه غربی ها از نظر دلاری و تسلیحاتی نظامی صدام و رژیم بعثی عراق را حمایت کردند تا شکاف بین ایران و عراق را حفظ کنند، ابراز کرد: جنگ تحمیلی در ایران تنها به زیر ساخت پنج استان کشور خسارت وارد نکرد و تنها موجب خالی شدن ذخائر تسلیحاتی ما نشد؛ بلکه مهمتر از آن بدبینی را بین ملت های دو کشور و جهان عرب که مسلمان هستند ایجاد کرد.

,

این کارشناس مسائل منطقه ادامه داد: جنگ صدام علیه ایران جنگ عرب علیه فارس بود؛ در این جنگ با تکیه بر تفاوت زبان ها کوشش می کردند که یگانگی، وحدت مذهبی و اشتراکات دیگر تاریخی را نادیده بگیرند؛ بر همین اساس  زبان را عامل جدایی ایران و عراق قرار دادند.

,

قناد باشی بیان کرد: در جنگ هشت ساله دفاع مقدس صدام برای علیه به ایران از سربازان کشورهای مختلف عربی نیز استفاده کرد و با استفاده از دلارها کشورهای عربی را به خدمت گرفت تا جدایی فرهنگی را رقم بزند.

,

وی با بیان اینکه پس از شکست صدام در جنگ تحمیلی زمینه های وحدت ایران و عراق به وجود آمد، عنوان کرد: استعمار که سالیان سال در تلاش ایجاد جدایی بین دو ملت ایران و عراق بود تا قدرت در منطقه شکل نگیرد؛ بعد از آن نیز استعمار از طریق رادیو فارسی و عربی مأموریت خود را ادامه داد.

,

این کارشناس مسائل منطقه تأکید کرد: آنچه که ما را کمک می کند این است که با هوشیاری و خردمندی دو ملت نباید تحت تأثیر این مسائل قرار بگیریم و آگاه باشیم که دشمن همواره علاقمند است که بین دو کشور ایران و عراق جدایی ایجاد کند.

,

قناد باشی ابراز کرد: غربی ها می دانند که ایران و عراق به دلیل دارا بودن بزرگترین ذخائر نفت غرب آسیا دو ملت بسیار ثروتمند هستند و استعمار به منظور استفاده از ثروت این دو کشور خواستار جدایی بین آنها است.

,

این کارشناس مسائل منطقه در پایان خاطر نشان کرد: کشورهای ایران و عراق نیاز مالی به یکدیگر ندارند بلکه تمام دنیا به آنها نیازمند هستند و آنچه که این دو کشور را به یکدیگر نزدیک می کند اشتراکات تاریخی، مذهبی است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه