اخبار داغ

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی خراسان جنوبی:

بیش از ۶۰۰۰ رأس دام سبک در سال زراعی قبل خسارت دیدند/ بیشترین خسارت مربوط به نهبندان

بیش از ۶۰۰۰ رأس دام سبک در سال زراعی قبل خسارت دیدند/ بیشترین خسارت مربوط به نهبندان
مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی خراسان جنوبی گفت: در سال زراعی قبل بیشترین خسارت وارد شده مربوط به دام سبک به میزان 6 هزار و 997 رأس بوده که شهرستان نهبندان بیشترین میزان خسارت را متحمل شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جواد غنچه مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی خراسان جنوبی در گفت‌و‌گو با خاورستان، اظهار کرد: قسمت اعظم بیمه محصولات کشاورزی مربوط به محصولات باغی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

 

,

وی افزود: از ابتدای فروردین ماه یکسری حوادثی داشتیم که مربوط به گرمازدگی، بارش تگرگ، طوفان، باران‌های سیل آسا، سرما و یخ‌بندان ، سیلاب و سرمای بهاری بوده که در طول دوره رشد گیاه اتفاق افتاده و منجر به وقوع یکسری حوادث‌هایی شده است.

,

 

,

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: تا کنون فقط خسارت مربوط به دام در استان پرداخت شده است و سایر موارد از جمله محصولات باغی و زراعی هنوز میزان خسارت ها به طور کامل محاسبه و پرداخت نشده است.

,

 

,

غنچه با اشاره به بیمه محصولات کشاورزی، دام و طیور در سال زراعی 96-97 ، عنوان کرد: در زیر بخش دام تعداد دام‌های بیمه شده 709 هزار و 111 رأس، زیر بخش طیور 23 میلیون و 620 هزار و 375 قطعه طیور، در بخش محصولات باغی 18 هزار و 187 هکتار و دربخش محصولات زراعی 12 هزار و 906 هکتار بیمه شده است.

,

 

,

وی گفت: تعداد بیمه نامه‌هایی که در زمینه دام صادر شده 19 هزار و 496 قواله، در بخش طیور یک هزار و 442 بیمه نامه، محصولات باغی 27 هزار و 980 فقره بیمه نامه و در بخش محصولات زراعی 4 هزار و 335 بیمه نامه صادر شده است.

,

 

,

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: در سال زراعی قبل 95-96 بیشترین خسارت وارد شده مربوط به دام سبک به میزان 6 هزار و 997 رأس بوده که بیشترین خسارت مربوط به شهرستان نهبندان بوده و پس از آن شهرستان سربیشه بیشترین خسارت در بخش دام سبک را متحمل شده است.

,

 

,

غنچه با اشاره به بیشترین خسارت در بخش محصولات باغی، اظهار کرد: بیشترین خسارت مربوط به محصول پسته به میزان یک هزار و 906 هکتار بوده و بیشترین میزان خسارت محصول پسته مربوط به شهرستان قاین بوده است.

,

 

,

وی بیشترین خسارت در محصولات زراعی را مربوط به گندم آبی دانست و گفت: خسارت گندم آبی به میزان 702 هکتار بوده و بیشترین خسارت نیز مربوط به شهرستان سربیشه است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه