اخبار داغ

حکایت بانویی از تبار آسمان؛

بانویی که مهریه اش را در قبال رزمندگی بخشید/ خانه خاله جهاد محل جمع آوری نیازمندی رزمندگان بود

بانویی که مهریه اش را در قبال رزمندگی بخشید/ خانه خاله جهاد محل جمع آوری نیازمندی رزمندگان بود
مشهدی هوا که بانویی از تبار آسمان بود با بخشیدن مهریه اش از همسرش می خواهد تا وقت را به او بخشد تادر زمان دفاع مقدس درجبهه هاحق علیه باطل برای فرندان این مرزو بوم خدمتی کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ زنان با صلابت و عفیف ایرانی در دوره های مختلف تاریخ پر حماسه ساز این سرزمین نقش آفرینی کردند و دوشادوش مردان غیور در مقابل باطل ایستادگی کرده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

با آغاز جنگ تحمیلی عراق در آخرین روز از شهریورماه 1359 زنان ساحل نشین و  دریا دل هرمزگانی دوشادوش مردان غیور دفاع از این مرزو بوم را تکلیف خود دانسته و با کارهای خدماتی و پشتیبانی خود در پشت جبهه و یا حتی در خط مقدم موجبات دلگرمی رزمندگان را فراهم می کردند.

,

زنان دیار نخل و شرجی در جنگ تحمیلی برای دفاع از این مرزو بوم سنگ تمام گذاشته و رزمندگان زیادی به خدمات رسانی می پرداختند که در میان خیل عظیمی از رزمندگان زن هرمزگانی 39 نفر شهید و 31 نفر جانباز شده اند.

,

بانویی که خانه اش محل جمع آوری نیازمندی رزمندگان بود

, بانویی که خانه اش محل جمع آوری نیازمندی رزمندگان بود,

یکی از زنان شیر دل هرمزگانی که در زمان جنگ خانه اش محلی برای جمع آوری اقلام دارویی، غذایی و خدماتی برای رزمندگان بوده فاطمه شاه سلطانی معروف به مشهدی هوا است.

,

تمام اعضای خانواده مشهدی  هوا در خدمت جبهه بودند و هر زمان که در جبهه نیاز به لباس داشتند این بانوی بزرگوار تمام خانم های همسایه و چرخ های خیاطی آنها را جمع آوری می کرده و لباس های نو و یا پاره رزمندگان را می دوختند.

,

مشدی هوا به واسطه فعالیت های فراوانی که در زمان دفاع مقدس در پشت جبهه و خط مقدم داشته در میان رزمندگان به خاله جهاد معروف بود و همه رزمندگان چه کسانی که او را دیده بودند و یا اینکه تنها نامش را شنیده بودند او را به این نام می شناختند.

,

خاله جهاد که تمام رزمندگان را فرزند خود می دانست برای تهیه اقلام و مواد غذایی مورد نیاز مدافعان کشور به تمام روستاهای دور و نزدیک هرمزگان سفر کرده و برای رزمندگان اسلام هدیه و کمک از احشام گرفته تا صیفی جات، پول نقد و ...جمع آوری می کرد.

,

خاله جهاد مهریه اش  را در قبال رزمندگیش بخشید

, خاله جهاد مهریه اش  را در قبال رزمندگیش بخشید,

مشهدی هوا که بانویی از تبار آسمان بود با بخشیدن مهریه اش از همسرش می خواهد تا وقت را به او بخشد تادر زمان دفاع مقدس درجبهه هاحق علیه باطل برای فرندان این مرزو بوم خدمتی کند.

,

خاله جهاد مامایی مهربان نیز بود و با اینکه سواد تحصیلی نداشت اما توانسته بود از مرکز بهداشت استان در آن زمان مدرک مامایی دریافت کندوبعد از به دنیا آوردن فرزند به آنها برگه ای مهر شده می داد تا شناسنامه دریافت کنند.

,

یکی دیگر از ویژگی های بارز این بانوی آسمانی پخت هر روزانه نان رای همسایگان و بی بضاعتان بوده و نان مقدس است و همیشه خاله جهاد بوی تقدس می داد بوی نان.

,

خاله جهاد در 11 آبان ماه سال 1390 دعوت حق را لبیک گفت و از میان ما خیلی زود رفت  اصلا هروقت می رفت زود بود برای مایی که نشناختیمش و به جای نشستن پای حرف هایش در غفلت به سر بردیم و اکنون که او نیست حسرت بودش را می خوریم.

,

هرمزگان زنان زیادی چون خاله جهاد دارد که با نشستن بر پای حرف های آنها می توان درس های زندگی زیادی از آنها فرا گرفت .

,

زنان در دفاع مقدس دوشادوش مردان غیور دلیرانه ایستادند

, زنان در دفاع مقدس دوشادوش مردان غیور دلیرانه ایستادند,

 نازنین شیبانی،مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان با اشاره به حضور زنان در حماسه هشت سال دفاع مقدس، عنوان کرد: اگرچه بیشتر بر جنبه های عاطفی و احساسی زنان تکیه می شود، ولی زنان ما در حماسه دفاع مقدس دوشادوش رزمندگان غیور این مرز و بوم دلیرانه ایستادند و به جهانیان نشان دادند که در راه آرمان و عقیده خویش حاضرند جانفشانی کنند، زنان به سبب عشق به اسلام و میهن در طول جنگ تحمیلی با پیروی از مکتب عاشورا و پیام رسان آن حضرت زینب کبری (س) حماسه های فراموش نشدنی زیادی خلق کردند.

,

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان ادامه داد: زنان در هشت سال دفاع مقدس حماسه سازان گمنامی بودند که شجاعت و شهادت را به مردان و فرزندان خود آموختند، در این دوران زنان آگاه، فعال و پرتوان در فعالیت هایی همچون مقاومت در صحنه های نبرد، امدادگری و خدمات پشتیبانی و هدایت و حمایت فرزندان و همسران مشارکت داشتند.

,

شیبانی تصریح کرد: در زمان جنگ تحمیلی زنان زیادی در شهرهای آبادان و خرمشهر و بخش غرب کشور یعنی ایلام و کردستان نقش‌ آفرینی کردند و سنگر مبارزه را خالی نکردند و تا پای جان از این انقلاب دفاع کردند، با توجه به نقش ویژه و اثرگذار زنان در دفاع مقدس لازم است تا در جهت تبیین نقش، جایگاه، فداکاری و ایثارگری بانوان و انتقال آن به نسل جوان تلاش شود.

,

وی خاطر نشان کرد:تعداد شهدا و جانبازان زن استان هرمزگان در هشت سال دفاع مقدس 39 نفر شهیده و 31 جانباز زن است، 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه