اخبار داغ

نایب رئیس اتحادیه پروفیل کاران خراسان جنوبی:

افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت آهن آلات طی ۶ ماه گذشته/ بعید است قیمت به زیر ۴۰۰۰ تومان برسد

افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت آهن آلات طی ۶ ماه گذشته/ بعید است قیمت به زیر ۴۰۰۰ تومان برسد
نایب رئیس اتحادیه پروفیل کاران خراسان جنوبی گفت: با شرایط فعلی بعید است که قیمت آهن آلات به زیر 4 هزار تومان برسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا چهکندی نژاد نایب رئیس اتحادیه پروفیل کاران خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: مدتی شده است که خبرهایی در باره کاهش قیمت آهن آلات به زیر 4 هزار تومان شنیه شده اما تا کنون عملی نشده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

 

,

وی افزود: از یک ماه قبل خبرهایی درمورد اینکه آهن آلات را سهمیه بندی کرده و به هر استانی قرار است از یک هزار تا 4 هزار تُن با نرخ مصوب بدهند شنیده می‌شود اما تا کنون این خبرها عملی نشده و بعید است که عملی شود چون قیمت بورس از هفته گذشته نسبت به 10 روز قبل افزایش بسیار زیادی داشته است.

,

 

,

نایب رئیس اتحادیه پروفیل کاران خراسان جنوبی بیان کرد: قیمت آهن آلات در بازار آزاد نیز مقداری کاهش داشته و با شرایط تغییر قیمت‌ها پیش بینی می‌شود که قیمت بورس و بازار آزاد به همدیگر نزدیک شود.

,

 

,

چهکندی نژاد عنوان کرد: بر این اساس سقف رقابتی که در بورس به اندازه 5 درصد وجود داشته برداشته شده و محدودیتی ندارد ضمن اینکه در هفته گذشته برخی از قیمت‌ها در بورس نیز تا 60 درصد افزایش داشته است.

,

 

,

وی گفت: بر اساس خبرمبنی بردادن آهن آلات سهمیه ای به استان‌ها، اطلاعات و مدارک متقاضیان برای درخواست آهن آلات را جمع آوری کرده و فرستاده ایم و حتی نمایندگان را معرفی کرده ایم اما تا کنون که هیچ خبری نشده است.

,

 

,

نایب رئیس اتحادیه پروفیل کاران خراسان جنوبی تصریح کرد: در 6 ماهه گذشته قیمت آهن آلات از 70 تا 100 درصد افزایش داشته است.

,

 

,

چهکندی نژاد بیان کرد: هم اکنون در کشور در زمینه تولید آهن آلات مشکلی نداشته و حتی آهن را به سایر کشورها صادر می‌کنیم در کشور 25 میلیون تُن تولید آهن آلات داریم که حدود 13 میلیون تُن را به کشورهای خارج و خاورمیانه صادر می‌کنیم.

,

 

,

وی اظهار کرد: بحثی که اکنون در بازار آهن آلات وجود دارد نوسانات شدید در قیمت است که این نیز ارتباط مستقیمی به قیمت ارز دارد چون قیمت ارز در این مدت افزایش داشته است به طبع روی قیمت آهن آلات تاثیر گذاشته و باعث قیمت صد درصدی آهن آلات شده است.

,

 

,

نایب رئیس اتحادیه پروفیل کاران خراسان جنوبی عنوان کرد: قیمت آهن آلات همیشه افزایشی نیست و با کاهش قیمت نیز مواجه هستیم هم اکنون قیمت آهن آلات به نسبت یک ماه قبل کاهش داشته و نسبت به سایر اقلامی که اخیرا بسیار زیاد گران شده است در مورد آهن آلات شاهد افزایش قیمت زیادی نبوده‌ایم.

,

 

,

چهکندی نژاد بیان کرد: طی 6 ماه گذشته که قیمت آهن افزایش داشته است در کنار آن شاهد کاهش قیمت 10 تا 20 درصدی نیز بوده ایم و فقط افزایش قیمت به تنهایی در مورد آهن آلات نبوده است.

,

 

,

وی با بیان اینکه قیمت آهن آلات نسبت به سایر اقلام و اجناس کمترین افزایش قیمت را داشته است، گفت: این کاهش قیمت نیز به خاطر این است که تولید آهن صد درصد داخلی است و وارد نمی‌شود.

,

 

,

نایب رئیس اتحادیه پروفیل کاران خراسان جنوبی یادآور شد: با شرایط فعلی بعید است که قیمت آهن آلات به زیر 4 هزار تومان برسد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه