اخبار داغ

پای لنگ وزارت بهداشت در ماجرای نشت متادون

پای لنگ وزارت بهداشت در ماجرای نشت متادون
رئیس مرکز درمان اعتیاد بهزیستی معتقد است واگذاری توزیع متادون توسط داروخانه‌ها که به تازگی از سوی وزارت بهداشت پیشنهاد شده جلوی نشت این داروی ترک اعتیاد را نمی‌گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ داروی متادون و شربت تریاک که در گروه داروهای درمان نگهدارنده اعتیاد و درمان با داروهای آگونیسم قرار دارند در این سالها توسط دانشگاههای علوم پزشکی توزیع شده‌اند اما همیشه در دکه های روزنامه فروشی جنوب شهر و عطاری ها اثراتی از نشت این دارو مشاهده شده است؛ به همین دلیل وزارت بهداشت به دنبال هولوگرام کردن این دارو سالهاست که تلاش می کند اما هنوز به دلایلی نامعلوم موفق نشده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, متادون, شربت تریاک,

حالا هم وزارت بهداشت به جای نظارت بیشتر بر پخش این دارو، پیشنهاد داده که توزیع متادون توسط داروخانه ها انجام شود نه دانشگاهها،موضوعی که نگرانی درمانگران اعتیاد و نهادهای متولی این امر را برانگیخته است.

,

فرید براتی در مورد بحث واگذاری توزیع شربت متادون توسط داروخانه‌ها گفت: این پیشنهاد از سوی وزارت بهداشت مطرح شده و فعلاً در حد پیشنهاد است.

,

وی ادامه داد: باید ببینیم که این نظر آیا جای کار دارد یا خیر، این موضوع مهمی است و باید در کمیته درمان معتادان و با حضور اعضای آن از جمله ستاد مبارزه با مواد مخدر و بهزیستی مطرح شود.

,

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی گفت: مشکل اصلی که وجود دارد نشت متادون است که اگر جلوی آن گرفته نشود وضعیتی بدتر از ترامادول را در جامعه ایجاد خواهد کرد. 

, اعتیاد بهزیستی,

براتی گفت: به نظر می‌رسد توزیع متادون از سوی داروخانه‌ها طرحی خلاف اهدافی است که دنبال می‌کنیم به همین دلیل باید بنشینیم و بحث کنیم و جلسات کارشناسی در کمیته درمان برگزار کنیم.

,

به اعتقاد براتی، توزیع متادون از سوی داروخانه‌ها راه‌حل مناسبی نیست و با توجه به وضعیت اقتصادی موجود فعلاً باید وضعیت موجود در مراکز ترک اعتیاد حفظ شوند و انجام هرگونه تغییر، شرایط این مراکز را به جای آنکه بهتر کند بدتر می‌کند.

,
منبع: فارس
, منبع: فارس]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه