اخبار داغ

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی:

شرکت‌های دانش بنیان بیشترحمایت شوند/ تحصیل 55 هزار دانشجو دراستان اردبیل

شرکت‌های دانش بنیان بیشترحمایت شوند/ تحصیل 55 هزار دانشجو دراستان اردبیل
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: در حال حاضر ۵۰ واحد دانشگاهی استان اردبیل، ۵۵ هزار نفر دانشجو دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سبلان‌ما،عزیز حبیبی امروز در نشست معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با نخبگان و فرهیختگان استان اردبیل در سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: در حال حاضر در 50 واحد دانشگاهی استان اردبیل 55 هزار نفر دانشجو مشغول تحصیل هستند و این تعداد واحد آموزشی بیش از هزار نفر عضو هیئت علمی دارد .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

وی افزود: دانشگاه محقق اردبیلی 11 هزار و 500 نفر دانشجو دارد که  3 هزار و 500 نفر از آنها دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری هستند.

,

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه دانشگاه محقق اردبیلی دارای دو دانشمند جز یک درصد دانشمندان برتر جهان است، تصریح کرد:  مراکز علمی این دانشگاه  پویا بوده و نخستین مرکز رشد استان اردبیل نیز سال 85 در دانشگاه محقق اردبیلی راه اندازی شده است.

,

40 هسته واحد فناوری در استانهای اردبیل فعال هستند

, 40 هسته واحد فناوری در استانهای اردبیل فعال هستند,

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل نیز این جلسه با بیان اینکه حمایت از شرکت‌های دانش بنیان اردبیل مناسب نیست، اظهار داشت: پارک علم و فناوری استان اردبیل در سه سال گذشته اقدامات مناسبی در راستای رشد شرکت های دانش بنیان و فعالیت این شرکت ها انجام داده ولی متأسفانه حمایت های مناسبی از جوانان فعال در این حوزه انجام نمی شود.

,

وی تصریح کرد: جوانان مهم ترین سرمایه شرکت های دانش بنیان هستند و کسانی که به راحتی می توانستند ایده های خود را در خارج از کشور عملیاتی کنند٬ به خاطر عرق ملی خود در داخل مانده و فعالیت می کنند ولی هیچ گونه کمک قابل توجهی به رشد این فعالیت ها وجود ندارد.

,

قلی پوری تصریح کرد: 40 هسته واحد فناوری در استانهای اردبیل فعال هستند که امیدواریم به این مراکز رشد تسهیلات مناسبی پرداخت شود تا فعالیت این مراکز در راستای ارتقای تولیدات دانش بنیان افزایش یابد.

,

وی گفت: 200 واحد فناور از استان اردبیل در سامانه مربوط به مراکز دانش بنیان ثبت نام کردند که امیدواریم با نظر مساعد در مرحله ارزیابی٬ وارد چرخه دانش بنیان استان شوند.

,

در این جلسه رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل٬ رئیس دانشگاه محقق اردبیلی٬ رئیس دانشگاه آزاد استان اردبیل٬ معاون استاندار٬ رئیس بنیاد ملی نخبگان استان و نخبگان و اساتید دانشگاهی و علمی استان حضور داشتند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه