اخبار داغ

معاون رئیس جمهور در اردبیل:

زیرساخت‌ها درحوزه دانش‌بنیان باید ایجاد شود/ بهره‌مندی اعضای شرکت‌های دانش‌بنیان از مزایای خدمت سربازی

زیرساخت‌ها درحوزه دانش‌بنیان باید ایجاد شود/ بهره‌مندی اعضای شرکت‌های دانش‌بنیان از مزایای خدمت سربازی
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: براساس هماهنگی‌هایی که با ستاد کل نیروهای مسلح انجام شده جوانان فعال در شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند خدمت سربازی خود را در این شرکت‌ها سپری کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سبلان‌ما، سورنا ستاری پیش از ظهر امروز در دیدار با نخبگان و فرهیختگان استان در دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه زیرساخت‌ها توسط دولت در حوزه دانش‌بنیان باید ایجاد شود، گفت: دانشگاه‌ها و مراکز علمی نقش بسزایی در هدایت جامعه به سمت پیشرفت در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

وی با بیان اینکه اقتصاد دانش‌بنیان توسط اکوسیستم داخل استان باید ایجاد شود، اظهار داشت: سیستم اقتصاد دانش‌بنیان با سرمایه دولتی محقق نمی‌شود و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان‌ها نیازمند همدلی جوانان، دانشگاهیان و مردم است.

,

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور تصریح کرد:باید کارآفرینان فعال در استان‌ها هزینه رشد اقتصاد دانش‌بنیان را پرداخت کرده و از مزایای آن بهره‌مند شوند.

,

وی اضافه کرد: پارک‌های علم و فناوری نباید نگاه فیزیکی داشته و فعالیت‌های را منحصر به داخل مجموعه پارک علم و فناوری کنند بلکه باید کل وسعت استان را با دید علمی و فناوری بنگرند و دید نرم‌افزاری در استان به منظور استفاده از فناوری ایجاد شود.

,

ستاری با اشاره به تلاش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای حمایت از شرکت های دانش بنیان، بیان داشت:  درصدد هستیم تا حد ممکن برای برگزاری رویدادهای فناوری و ارائه کمک به شرکت‌های دانش‌بنیان تسهیلات ارائه شود، اما ضرورت دارد بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی و حضور کارآفرینان در این رویدادها افزایش یابد.

,

وی  با اشاره به تسهیلات ویژه ارئه شده به اعضای شرکت های دانش بنیان اظهار داشت:  طبق رایزنی‌هایی که با ستاد کل نیروهای مسلح انجام شده است جوانان فعال در شرکت‌ها و واحدهای دانش‌بنیان دوران خدمت سربازی خود را در این شرکت‌ها خواهند گذراند که طی  سه ماهی که این تسهیلات اجرایی می‌شود، 4 هزار نفر از فعالان شرکت‌های دانش بنیان به صورت امریه خدمت سربازی خود را سپری می‌کنند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه