اخبار داغ

7600 نفر در صنایع بالادستی فضایی ایران اشتغال دارند

7600 نفر در صنایع بالادستی فضایی ایران اشتغال دارند
ساخت ماهواره و پرتاب گر آن از جمله صنایع بالادستی صنعت فضایی کشور به شمار می رود که به گفته معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، اکنون هفت هزار و 600 نفر در این بخش فعالیت دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «مرتضی براری»  افزود: حدود 2 هزار و 700 نفر در بخش پایین دست صنعت فضایی فعالیت دارند.وی ادامه داد: فعالیت های خوبی در بخش صنایع بالا دستی صنعت فضایی کشور در محیط دانشگاه ها برای ساخت ماهواره و پرتاب گر انجام شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

به گفته وی، تعداد محدودی شرکت های کوچک خصوصی نیز دربخش های پایین تر شکل گرفته اند. شرکت هایی نیز در بخش سنجش از دور به صورت قراردادهای کارفرمایی و پیمانکاری فعالیت دارند.به گفته وی، سازمان فضایی ایران تلاش دارد با حمایت از بخش خصوصی و توسعه کسب و کارهای نوین راه ورود این بخش به صنعت فضایی را هموارکند.

,

رئیس سازمان فضایی ایران به برگزاری نخستین رویداد نوآوردگاه فضایی که هفته گذشته برگزار شد اشاره کرد و آن را گام مهمی در تسهیل ورود کسب و کارهای نوپا به صنعت فضایی برآورد کرد.براری این رویدادها را راهکار مناسبی برای تقویت بخش خصوصی و کسب و کارهای نوپایی برآورد کرد که به حضور در بخش فضایی تمایل دارند.

,

بیست و نهم خردادماه امسال رئیس سازمان فضایی گفت: اکنون بخش فضایی به زنجیره بخش خصوصی اتصال یافته و آمارها نشان می دهد از 345 میلیارد دلار درآمد این حوزه، 260 میلیارد دلار آن متعلق به بخش خصوصی است.براری یادآوری کرد همانطور که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات 92 درصد این بخش را به شرکت های خصوصی واگذار کرده و اکنون به دنبال واگذاری هشت درصد پایانی آن است، سازمان فضایی ایران باید زمینه و بستر لازم را برای رشد و توسعه قسمت های غیردولتی فراهم کند.

,
منبع: ایرنا
, منبع: ایرنا]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه