اخبار داغ

تشکیل ۶۶۸ پرونده احتکار به ارزش ۱۰۰ هزار میلیارد

تشکیل ۶۶۸ پرونده احتکار به ارزش ۱۰۰ هزار میلیارد
سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: بیشترین انرژی ما در چند ماه گذشته صرف موضوع مبارزه با احتکار شده است و ۶۶۸ پرونده با عنوان احتکار داشتیم که ۱۰۰ هزار میلیارد ریال ارزش این پرونده‌ها بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  سید یاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در نشست خبری عصر امروز خود گفت: با تاکید ریاست سازمان تعزیزات حکومتی سیاست ما در چند ماهه اخیر در بحث تامین امنیت اقتصادی به این سمت بوده که یاس و ناامیدی برای بنگاه‌های اقتصادی ایجاد نشود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سازمان تعزیرات حکومتی ,

وی گفت: اینکه عملا با تخلفات اقتصادی برخورد می‌کنیم حمایت از اصناف و بنگاه‌های اقتصادی در چارچوب قانون است. در چند هفته گذشته ماموریت شنیدن دغدغه اصناف را داشتیم و ما حامی و در کنار اصناف و بنگاه‌های هستیم که در چارچوب قانون کار می‌کنند. با سازمان بسیج و سایر ضابطان برای ایجاد امنیت بازار تلاش می‌کنیم.

,

رایگانی  با اشاره به آمار عملکرد ۶ ماهه از وضعیت پرونده‌های سازمان تعزیرات بیان کرد: ۲۳۲ هزار و ۱۴۲ کل پرونده‌های ما بوده است، تعداد پرونده ۱۷۷ هزار پرونده و ۲۸۶ پرونده در حوزه کالا و خدمات به ما ارجاع شد و در مقایسه با سال گذشته نشان‌دهنده رشد ۷ درصدی تعداد پرونده‌های کالا و خدمات است.

,

رایگانی اضافه کرد: امسال ۷۱۱ میلیارد محکومیت داشتیم که به نسبت سال گذشته که ۳۵۶ میلیارد محکومیت وجود داشت صد در صد افزایش یافته است.

,

سخنگوی سازمان تعزیرات گفت: در حوزه بهداشت و دارو ۲۳ هزار پرونده داشتیم که در مقایسه با سال گذشته ۸ درصد افزایش داشته است. بیش ۹ میلیارد جریمه هم در این حوزه وجود داشت که رشد بالایی داشت.

,

وی ادامه داد: در بخش کالا و ارز ۲۶ هزار میلیارد جریمه داشتیم که به نسبت پارسال ۱۲۶ درصد افزایش داشته است.

,

رایگانی خاطرنشان کرد: در حوزه کالا و خدمات بیش از اجرای احکام شدند و ۳۹ میلیارد ریال جریمه وصول شد و ۱۵ میلیارد تومان به مردم بازگردانده شد.

,

این مسئول سازمان تعزیرات حکومتی بیان داشت: در حوزه بهداشت بیش از ۲۱ هزار پرونده اجرای حکم شد و ۳ میلیارد اجرای حکم شده و ۷۸ میلیون به شاکیان بازگردانده شد و در حوزه قاچاق کالا و ارز در بخش اجرای احکام ۲۱ هزار پرونده با جریمه ۱۳۳ میلیاردی مختومه شد.

,

وی افزود: ۱۱ هزار و ۵۰۰ تماس در ۶ ماهه نخست در سامانه ۱۳۵ ثبت شده و تعداد ۶۱ هزار گشت مشترک داشتیم که ۲۲ هزار و ۸۴۸ پرونده تشکیل شد و ۲۲ میلیارد ۶۱۷ میلیون ریال محکوم شدند.

,

در ایام طرح ثبت‌نام زائران اربعین هستیم، سال گذشته در طرح نظارت اربعین بر دفاتر هواپیمایی ۵۷ پرونده تشکیل دادیم و اعمال قانون شدند و امسال هم این طرح نظارت را اجرا خواهیم کرد و بلیط‌های هواپیمایی و تردد زمینی را کنترل می‌کنیم و خارج از نوبت به این شکایات رسیدگی می‌کنیم.

,

رایگانی گفت: در بحث فروش دارو و گرانفروشی آن خصوصا در بیمارستان‌های خصوصی مواردی وجود داشته است و کمیته‌ای را در سازمان تعزیرات از ۲ هفته قبل ایجاد کردیم و با حضور و همراهی وزارت بهداشت قطعا این تخلفات را رصد، بررسی و رسیدگی می‌کنیم.

,

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: بیشترین انرژی ما در چند ماه گذشته صرف موضوع احتکار شده است و ۶۶۸ پرونده با عنوان احتکار داشتیم که ۱۰ هزار میلیارد تومان ارزش این پرونده‌ها بوده است. ۴۹۶ پرونده مختومه شدند که بیشترین پرونده پس از مرداد ماه تشکیل شدند.

,

وی خاطرنشان کرد: ۱۷۲ پرونده در دست رسیدگی است. ۲۸ پرونده مربوط به کالاهای اساسی با نظارت سازمان‌های مربوطه عرضه شده‌اند.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه