اخبار داغ

طرح یک فوریتی برای لغو تعطیلی هشتم ربیع الاول

طرح یک فوریتی برای لغو تعطیلی هشتم ربیع الاول
نماینده مردم ملکان در مجلس با اشاره به طرح یک فوریتی لغو تعطیلی هشتم ربیع الاول، گفت: گزینه جایگزینی برای تعطیلی پیشنهاد نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سلمان خدادادی با اشاره به گزارش کمیسیون اجتماعی مجلس درباره پیشنهاد لغو تعطیلی هشتم ربیع الاول اظهار داشت: زمانی که بحث ساماندهی تعطیلات مورد نظر بود و مجلس به دنبال کاهش آنها بود، یکی از نمایندگان موضوع تعطیلی هشتم ربیع الاول، روز شهادت امام حسن عسگری(ع) را پیشنهاد کرد که در همان زمان هم قرار شد به دلیل زیاد بودن میزان تعطیلات، این بحث دیگر مطرح نشود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کمیسیون اجتماعی, ساماندهی تعطیلات,

نماینده مردم ملکان درمجلس شورای اسلامی افزود: این تعطیلی زمینه‌ساز برخی حرکت‌ها و صحبت‌ها و اختلافات شد که نهایتا به این نتیجه رسیدیم که نیازی به وجود آن نیست.

,

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه ساماندهی تعطیلات مورد رضایت مقام معظم رهبری هم است، ادامه داد: طرح یک فوریتی اصلاح تعطیلات رسمی با حضور کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس، دیوان محاسبات و سازمان اداری و استخدامی در کمیسیون اجتماعی مجلس مورد بررسی قرار گرفت که بر مبنای آن بند (ح) ماده (37) قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور حذف شد.

, مقام معظم رهبری ,

وی توضیح داد: در این بند اشاره شده بود که هشتم ربیع الاول، سالروز شهادت امام حسن عسگری(ع) و آغاز امامت حضرت ولیعصر(عج) به عنوان تعطیل رسمی تعیین می‌شود.

,

خدادادی گفت: این طرح یک سال قبل در کمیسیون اجتماعی مجلس تصویب ولی به هیئت رئیسه وصول نشده بود؛ از این رو در دستور کار نیز قرار نگرفته بود.

,

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس اعلام کرد: برای لغو این تعطیلی گزینه جایگزین معرفی نشده و تاکنون نیز پیشنهادی به این کمیسیون برای تعطیل شدن روز دیگری داده نشده است.

,
منبع: فارس
, منبع: فارس]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه