اخبار داغ

بازارچه های مرزی باید در تحکیم صاردات کشورهای همسایه فعال باشد / مناطق آزاد تجاری با هدف تقویت بازارچه های مرزی و صادرات کشور ایجاد شد

بازارچه های مرزی باید در تحکیم صاردات کشورهای همسایه فعال باشد / مناطق آزاد تجاری با هدف تقویت بازارچه های مرزی و صادرات کشور ایجاد شد
نماینده مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: مناطق آزاد تجاری با هدف تقویت بازارچه های مرزی و صادرات کشور ایجاد شد که باید به این امر مهم برای تقویت و راه اندازی اصولی این بازارچه ها همت بیشتری صورت بگیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سبلان‌ما، بشیر خالقی اظهار داشت: بازارچه های مرزی باید کمک حال اتحاد و انسجام کشورهای همسایه در امر صاردات باشد و این امر برای تقویت اقتصاد کشور و تقویت رابطه بین کشورهای همسایه یک امر مهم محسوب می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

وی با اشاره به اینکه منطقه آزاد تجاری برای تقویت بازارچه های مرزی استان اردبیل نیز بسیار مفید خواهد بود افزود: روزانه شاهد ورود صدها نفر از اتباع امور خارجه از مرز کشور به استان هستیم که این نشانگر یک امتیاز بزرگ برای تجارت و ظرفیت برای اقتصاد مرزنشینان شمال استان به ویژه شهرستان مرزی بیله سوار و پارس آباد است.

,

خالقی از اهمیت بازارچه های مرزی در امر اشتغال آفرینی جوانان و تقویت اقتصاد مناطق مرزنشین کشور خبرداد و افزود: کشور ایران دارای منابع اقتصادی طبیعی و غنی است و باید از منابع و ظرفیت ها به نحو احسن استفاده شود که یکی از این ظرفیت ها همین بازارچه های مرزی است که باید تقویت شود.

,

وی تصریح کرد: از جنوب کشور با همسایگی کشورهای عربی به ویژه عراق از شرق با افغانستان و پاکستان از شمال با کشورهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان و خیلی از کشورهای دیگر که همگی یک ظرفیت بزرگ و ویژه اقتصادی و تجاری برای کشور ما محسوب می شود باید از این ظرفیت ها به خوبی استفاده شود.

,

نماینده مردم شهرستان های خلخال و کوثر خاطرنشان کرد: نباید بازارچه های مرزی را تنها برای تهیه مایحتاج مردم زحمتکش و پرتلاش مرز نشین کشور بسنده کنیم وباید با تقویت این بازارچه ها و برنامه ریزی اصولی و دقیق اقتصادی تجاری به تحکیم و تقویت قابل توجه صاردرات کشور با استفاده از این ظرفیت های مرزی توجه ویژه داشته باشیم.

,

خالقی گفت: اگر امروز به این بازارچه ها توجه ویژه شود بسیاری از مشکلات اقتصادی و بیکاری جوانان در مرزها حل خواهد شد که یکی از راهکارهای تقویت این بازارچه ها ایجاد مناطق آزاد تجاری در مرزهای کشور است که باید دولت و مسئولان به این امر مهم توجه ویژه داشته باشند.

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه