اخبار داغ

بانک دولتی فرانسه طرح دور زدن تحریم ایران را متوقف کرد

بانک دولتی فرانسه طرح دور زدن تحریم ایران را متوقف کرد
یک بانک دولتی فرانسه طرح خود برای کمک به شرکت‌های فرانسوی همکار با ایران برای دور زدن تحریم های آمریکا را متوقف کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رویترز،  بانک دولتی بی پی آی فرنس طرح خود در کمک بهشرکت‌های فرانسوی برای معامله با ایران در مقابل تحریم های ایالات متحده علیه تهران را متوقف کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در اوایل سال جاری این بانک گفته بود روی پروژه ای برای تأمین مالی شرکت های فرانسوی که میخواهند علی رغم تحریم های ایالات متحده به ایران کالا صادر کنند کار می کند.

,

یک مقام اجرایی این بانک، نیکولاس دوفورق گفت:« جلوی این طرح را گرفتند. شرایطش ایجاد نشد. بر اساس تحریم ها شرکت ها ممکن است مورد مجازات قرار گیرند».

,

این بانک برای صادرات کالاها و خدمات فرانسوی به خریداران ایرانی به وسیله یورو ضمانت ایجاد می کرد.

,

آمریکا پس از خارج شدن از برجام، تحریم ها علیه ایران را تجدید کرد. واشنگتن برخی از این تحریم های مالی را در ۶ اوت اجرایی کرد در حالی که تحریم های مربوط به بخش نفت در ۴ نوامبر اجرایی خواهد شد.

,

هرچند چندین کشور اروپایی اظهار کرده بودند به دنبال حفاظت از شرکت هایشان در برابر تحریم‌ها هستند ولی تعدادی از شرکتهای اصلی مثل شرکت نفت توتال، ایرفرانس و بریتیش ایرویز اعلام کردند فعالیت‌هایشان در ایران را تعلیق می‌کنند.

,

دیپلمات های اتحادیه اروپا گفتند موضع رئیس جمهور آمریکا در برابر تجارت با ایران باعث می شود اتحادیه اروپا درباره وابستگی اش به سیستم مالی آمریکا تجدید نظر کند.

,

به نظر می رسد کشورهای اروپایی به دنبال گزینه ای موثر برای حل و فصل موضوع تحریم ها علیه ایران هستند.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه