اخبار داغ

معاون سازمان و مدیرجهادکشاورزی میاندوآب خبر داد؛

پیش بینی برداشت ۲۶ هزار تن انگور در میاندوآب

پیش بینی برداشت ۲۶ هزار تن انگور در میاندوآب
علی دیانتی گفت: امسال پیش بینی می شود حدود ۲۶ هزار تن انگور از باغات این شهرستان استحصال شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  علی دیانتی در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، با اشاره به اینکه کشاورزی یکی از محورهای مهم در شهرستان میاندوآب است، اظهار کرد: شهرستان میاندوآب به دلیل شرایط اقلیمی مناسب و حاصلخیز بودن خاک و با وجود تنوع محصولات یکی از قطب های کشاورزی در استان و کشور به شمار می رود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

معاون سازمان و مدیر جهادکشاورزی میاندوآب با اشاره به اینکه این شهرستان با کشت ۱۲ هزار و ۶۱۰ هکتار محصولات باغی یکی از قطب های مهم و برتر تولید محصولات باغی در استان است، افزود: در شهرستان میاندوآب باغات سیب با سطح زیر کشت پنج هزارهکتار بیشترین سطح را به خود اختصاص داده است و انگور با سطح زیر کشت سه هزار و ۲۰۰ هکتار در رده دوم قرار دارد.

,

وی با بیان اینکه برداشت انگور از باغات میاندوآب آغاز شده است، گفت: با توجه به وقوع سرمای دیررس بهاره در میاندوآب، امسال پیش بینی می شود حدود ۲۶هزار تن انگور از باغات انگور شهرستان استحصال شود.

,

دیانتی تصریح کرد: در شرایط عادی و بدون بروز حوادث طبیعی از هر هکتار ۱۸ تن و در مجموع ۶۰ هزار تن انگور از باغات میاندوآب برداشت می شود که امسال این میزان به دلیل سرمای دیررس بهاره کاهش داشته است.

,

معاون سازمان و مدیر جهادکشاورزی میاندوآب اظهار کرد: انگور یکی از محصولات کم آب بر است که کارشناسان توصیه به کشت آن در اصلاح باغات داشته و انواع ارقام تولید آن به صورت تازه خوری و نیز به بازار داخلی و خارجی عرضه می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه