اخبار داغ

روحانی و "مورالس" بر تقویت مناسبات ایران و بولیوی تاکید کردند

روحانی و "مورالس" بر تقویت مناسبات ایران و بولیوی تاکید کردند
روحانی و رئیس‌جمهور بولیوی بر ضرورت توسعه و تقویت مناسبات و همکاری‌های همه جانبه تهران – لاپاز تاکید کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس‌جمهور، عصر دوشنبه به وقت محلی نیویورک و در دیدار با «اوو مورالس» رئیس‌جمهور بولیوی، با بیان اینکه دو ملت ایران و بولیوی اشتراکات، علائق و ارزش‌های نزدیکی با هم دارند،گفت: باید در راستای توسعه و تقویت روابط و همکاری‌های تهران-لاپاز بیش از پیش تلاش کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, حسن روحانی, نیویورک , اوو مورالس, بولیوی,

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران مصمم به توسعه مناسبات و همکاری‌های خود با کشورهای حوزه آمریکای لاتین در عرصه‌های مختلف اقتصادی، پزشکی، علمی و فناوری و تکنولوژیکی است، بر ضرورت گسترش روابط و همکاری‌های مشترک بخش‌های خصوصی دو کشور تاکید کرد.

,

رئیس‌جمهور ایستادگی و مقاومت دو ملت ایران و بولیوی در مواجهه با مداخله‌ها و یکجانبه‌گرایی آمریکا را حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: حفظ استقلال و عزت ملی برای ملت ایران از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

,

روحانی با اشاره به خروج یکجانبه و غیرقانونی آمریکا از توافق بین المللی برجام، خاطرنشان کرد: جامعه جهانی باید در برابر این پیمان شکنی و نقض عهد آمریکایی‌ها با قدرت ایستادگی کند.

,

وی ادامه داد: امروز جامعه جهانی به جز چند کشور معدود، همگان مواضع قاطعی در برابر این اقدام آمریکا اتخاذ کردند و باید تلاش کنیم نشان دهیم آن‌هایی که قوانین بین المللی را نقض می‌کنند، هرگز مورد تایید افکار عمومی جهان نخواهند بود.

,

رئیس‌جمهور هم‌چنین با تقدیر از همدردی دولت و ملت بولیوی با مردم ایران در حادثه تروریستی اهواز، گفت: اقدام تروریستی اهواز و کشتار مردم و کودکان بی‌گناه نشان داد که تروریسم به هیچ‌کس رحم نمی‌کند و همه باید در مسیر مبارزه قاطعانه با تروریسم در کنار هم قرار داشته باشند.

,

روحانی با بیان اینکه در منطقه هیچ گروه تروریستی وجود ندارد که مورد حمایت آمریکایی‌ها نباشد، افزود: بسیاری از گروه‌های تروریستی منطقه توسط آمریکایی‌ها ایجاد یا حمایت شدند و مورد حمایت مالی و تسلیحاتی آنان قرار دارند.

,

وی خاطر نشان کرد: اگر کشورهای دوست در کنار هم در مسیر مبارزه با تروریسم باشند، می‌توانند به موفقیت‌های خوبی در راستای امنیت و رفاه ملت‌ها دست پیدا کنند.

,

** ایران و بولیوی شرکای راهبردی هستند

,

اوو مورالس رئیس‌جمهور بولیوی نیز در این دیدار ضمن تسلیت و ابراز همدردی با ملت ایران در حادثه تروریستی اهواز، با اشاره به اینکه دو ملت ایران و بولیوی در مسیر مبارزه برای آزادی اشتراکات فراوانی دارند، بر ضرورت توسعه روابط و همکاری‌های دو کشور تاکید کرد و گفت: ایران و بولیوی شرکای راهبردی برای تلاش در راستای منافع ملت‌های خود و بشریت هستند.

,

وی با اشاره به همکاری‌های مثبت و پرفایده بخش‌های خصوصی دو کشور در زمینه‌های مختلف اقتصادی، علمی، بهداشتی، دارویی و غذایی  خواستار گسترش همکاری‌های مشترک در بخش‌های گوناگون میان دو کشور شد.

,

رئیس‌جمهور بولیوی با اشاره به اقدامات آمریکا علیه ایران و خروج یکجانبه از توافق برجام، اظهار داشت: آمریکایی‌ها همواره به دنبال مداخله در امور کشورهای مستقل و دارای منابع طبیعی و انسانی فراوان هستند، از این‌رو در شورای امنیت سازمان ملل متحد مواضع قاطعانه خود در حمایت از ایران را اعلام خواهیم کرد.

,
منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
, منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه