اخبار داغ

به بهانه هفته دفاع مقدس؛

دفاع مقدس مکتب درس‌آموزی برای نسل دیروز و امروز

دفاع مقدس مکتب درس‌آموزی برای نسل دیروز و امروز
فرهنگ دفاع مقدس جامع‌ترین فرهنگی است که کلیدواژه هایی مانند استقامت، ازخودگذشتگی، وفادارای به انقلاب و اسلام و تبعیت از ولایت فقیه را به خوبی ترسیم کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، هفته دفاع مقدس به پاس قدردانی از بزرگ‌مردانی نام‌گذاری شده است که وقتی پای سرزمین و ناموس ایران وسط آمد از جان خود مایه گذاشته‌اند و دست هر بیگانه‌ای را که قصد دست‌اندازی به کشور را داشتند قطع کردند.
 
در حالی که این روزها برخی از کج‌فهمان داخلی و معاندان خارجی در پی این هستند که نام و یاد دوران دفاع مقدس به فراموشی سپرده شود اما نام و یاد شهدا و رزمندگان دفاع مقدس به خاطر فهم و درک صحیح آن‌ها از موقعیت جامعه خود به یادگار مانده است و باید تلاش شود تا نام و مرام این افراد برای نسل‌های بعد ترویج شود.
 
استکبار از واژگان دفاع مقدس و شهادت هراس دارد
 
ولی‌الله نانواکناری نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: یادآوری حماسه و ایثار رزمندگان و شهدا برای جوانان و نسل جدید بسیار زیبا است.
 
وی خاطرنشان کرد: هفته دفاع مقدس یکی از بهترین زمان‌هایی است که می‌تواند جوانان و مردم را به سمت تفکر ایثار و شهادت سوق دهد و آن حماسه‌آفرینی را تبیین کند.
 
نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شهادت طلبی تداوم راه امام حسین (ع) است و شهادت و ایثار بزرگترین پشتوانه برای انقلاب و نهضت امام حسین (ع) است که استکبار از این واژه ها هراس دارد.
 
نانواکناری افزود: اگر روحیه شهادت طلبی که در جامعه ما وجود دارد پررنگ‌تر شود بزرگترین پشتوانه برای رشد و تعالی انقلاب است و دشمنان در پی این هستند که یاد دفاع مقدس و آرمان شهادت را از جامعه ما پاک کنند.
 
ترویج و تبلیغ فرهنگ دفاع مقدس مهمترین راه مقابله با دشمن است
 
حجت‌الاسلام اسدالله جعفری رئیس کل دادگستری خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: دشمن با سرکردگی استکبار جهانی و آمریکای جنایتکار پس از شکست مفتضحانه در زمینه‌های فرهنگی، امنیتی، سیاسی و نظامی جبهه وسیع دیگری به نام جنگ اقتصادی و ترور را در کشور گشود.
 
وی خاطرنشان کرد: برخی از رهبران و مسئولان مرتجع این منطقه در خاورمیانه و نیز برخی از مزدوران و سرسپردگان مانند سلفی‌ها، تکفیری‌ها و جبهه نفاق دست به دست هم داده اند که در زمینه اقتصادی و امنیتی نظام جمهوری اسلامی را دچار چالش جدی کنند و هدف آنها القای ناکارآمدی نظام، ایجاد ناامیدی در مردم انقلابی ایران است.
 
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی تصریح کرد: یکی از مهمترین و موثرترین راه مقابله با شیطنت‌ها و زیاده خواهی‌های استکبار جهانی ترویج، تقویت و تبلیغ فرهنگ دفاع مقدس و ایثار و شهادت است.
 
جعفری افزود: مردم و مسئولان جمهوری اسلامی از ابتدای انقلاب تاکنون به خوبی می‌دانند و دشمنان کشور هم اگر نفهمیدند باید بفهمند که ما با همین فرهنگ دفاع مقدس توانستیم با شجاعت، ایثار و فداکاری مردان و زنان قهرمان این مرز و بوم و با تاسی از ولایت فقیه و کمک از اهل بیت، فرهنگ عاشورا و فرهنگ غدیر به مقابله با دشمن بپردازیم و با سربلندی و عزت از تمام این چالش‌ها عبور کنیم.
 
وی افزود: در حال حاضر مانند زمان دفاع مقدس با توکل بر خدا و با مولفه قدرت نرم نظام جمهوری اسلامی در مقابل شیطنت های آمریکا و ایادی استکبار در جنگ اقتصادی و امنیتی می‌ایستیم که البته مسئولان باید با تدبیر و برنامه‌های خوبی را برای عبور از این وضعیت داشته باشند.
 
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی اظهار کرد: ترویج تفکر ایثار و شهادت و دوران دفاع مقدس می‌تواند به عنوان مولفه نرم و عامل اصلی پیروزی، ایستادگی و مقاومت در مقابل جنگ نرم و عملیات روانی پیچیده دشمن به کار گرفته شود تا آحاد جامعه فراموش نکنند که این مملکت روزهای سخت‌تری را به خود دیده است.
 
دشمنان به دنبال کمرنگ کردن نور دفاع مقدس هستند
 
محمدمهدی نصیری فرماندار فریدونکنار در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: ما محتاج این هستیم و باید بفهمیم که پیشینیان ما دارای چه خط فکری بودند و چه یادگاری برای ما گذاشته‌اند که هفته دفاع مقدس بهانه‌ای است برای بازخوانی اهداف، یاد و راه شهدا و رزمندگان.
 
وی خاطرنشان کرد: وظیفه ما در حال حاظر تطبیق اهداف دفاع مقدس با شرایط امروز جامعه است تا راهی به جلو باز شود که مدنظر شهدا و رزمندگان بوده است.
 
فرماندار فریدونکنار تصریح کرد: اهمیت بالای دفاع مقدس را شاید بسیاری از خارج نشینان و دشمنان جمهوری اسلامی بهتر درک کرده باشند و به همین خاطر در پی این هستند که تجلی نور شهادت را در دل جوانان کمرنگ کنند.
 
ولایتمداری بزرگترین درس دفاع مقدس
 
عبدالله جعفرزاده فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه فریدونکنار در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: گرامی‌داشت دفاع مقدس کمترین کاری است که برای پاسداشت حرمت خون شهدا و زحمات رزمندگان می‌توان انجام داد.
 
وی با اشاره به اینکه همه ما باید خادم شهیدان و ایثارگران باشیم خاطرنشان کرد: وقتی انسان به فکر خدمت به شهدا و ایثارگران باشد متوجه می‌شود که راه شهادت بسته نیست.
 
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه فریدونکنار با بیان اینکه آرمان‌های شهدا و دفاع مقدس مسیر را برای ما روشن می‌کند تصریح کرد: ولایت‌مداری و پشتیبانی از ولایت فقیه مهمترین درس شهدا و رزمندگان دفاع مقدس است که امروز لازم است همه افراد این درس را سرمشق خود قرار دهند.
 
راه و رسم شهدا فراموش شدنی نیست
 
هادی بصیر یکی از رزمندگان فریدونکناری در زمان دفاع مقدس و دفاع از حرم در گفت وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: بیش از ۳۰ سال است که ما به دنبال شهدا و سیره دفاع مقدس حرکت می‌کنیم تا بگوییم که ما ادامه دهنگان راه شماییم.
 
وی با اشاره به اینکه سفره شهدا و دفاع از ارزش‌های دفاع مقدس تا ابد برای جاماندگان جبهه و نسل‌های جدید پهن است خاطرنشان کرد: هر کسی که دوستدار شهدا است باید در انقلاب اسلامی که مانند سفره و ظرفیتی است که از سوی همین شهدا و رزمندگان مهیا شده تلاش کند تا مقداری از کارهای آنان جبران شود.
 
برادر سردار شهید حاج حسین بصیر با بیان اینکه راه و رسم شهدا فراموش شدنی نیست، تصریح کرد: در حالی که برخی از دشمنان در حال تلاش برای از بین بردن ارزش‌های دفاع مقدس هستند اما باید بدانند که نام شهدا هر روز جاوادنه‌تر می‌شود.
 
تبعیت از ولایت فقیه رمز پیروزی در تمامی دوران
 
مظاهر ولی‌پور یکی از رزمندگان فریدونکناری دوران دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: هفته دفاع مقدس زمان مناسبی است برای یادآوری اهداف شهدا برای نسل جدید و مشق مجدد برای جاماندگان زمان جنگ است.
 
وی خاطرنشان کرد: شهدا همیشه زنده و جاوید هستند و همه ما باید تلاش کنیم تا نام و خاطره آنها زنده نگهداشته شود و هفته دفاع مقدس حس و بوی هشت سال جنگ را در جامعه بیشتر می‌کند.
 
این رزمنده فریدونکناری تصریح کرد: با توجه به اینکه امروز جمهوری اسلامی درگیر جنگ اقتصادی و همچنین تروریست های مزدور آمریکایی و اسرائیلی است باید مردم و مسئولان با تبعیت از ولایت فقیه که همان رمز پیروزی رزمندگان در دوران دفاع مقدس بود در این عرصه هم پیروز میدان باشند.
 
مسئولان باید دامنه فرهنگ ایثار و شهادت را دنبال کنند
 
نقی امیراسماعیلی از رزمندگان فریدونکناری دوران دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: هفته دفاع مقدس تجدید خاطره حماسه سازی برای ملت ایران است.
 
وی با اشاره به اینکه مسئولان باید در حفظ آرمان شهدا تلاش کنند، گفت: مسئولان باید مجاب شوند تا آرمان‌هایی که در دوران دفاع مقدس مطرح شده بود را در حال حاضر رعایت کنند.
 
این رزمنده فریدونکناری با انتقاد از دوری مسئولان از فرهنگ ایثار و شهادت، تصریح کرد: هر مقدار که زمان می گذرد مسئولان از فرهنگ دفاع مقدس دورتر می‌شوند و بی تفاوتی به آرمان‌های شهدا از سوی مسئولان با اختلاس، فریبکاری و دروغ مشخص است.
 
امیراسماعیلی افزود: برخی از مسئولان با بی‌اهمیت قرار دادن مسیر شهدا و اهداف دفاع مقدس به دنبال دنیاطلبی و فرصت طلبی هستند و همین امر موجب می شود که تلاش کنند جامعه را از مسیر شهادت طلبی دور نگه دارند اما این افراد باید بدانند که اگر می‌خواهند پیش خداوند و مردم دارای آبرو و حیثیت باشند باید دامنه فرهنگ ایثار و شهادت را به دنبال خود داشته باشند.
 
به گزارش بلاغ، فرهنگ دفاع مقدس جامع‌ترین فرهنگی است که کلیدواژه هایی مانند استقامت، ازخودگذشتگی، وفادارای به انقلاب و اسلام و تبعیت از ولایت فقیه را به خوبی ترسیم کرده و نیاز است که تمامی دشمنان این سرزمین و برخی از منفعت طلبان داخلی این واژه‌ها را برای خود مرور کنند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نقل از بلاغ, بلاغ,
,
,
,
, استکبار از واژگان دفاع مقدس و شهادت هراس دارد , استکبار از واژگان دفاع مقدس و شهادت هراس دارد ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ترویج و تبلیغ فرهنگ دفاع مقدس مهمترین راه مقابله با دشمن است , ترویج و تبلیغ فرهنگ دفاع مقدس مهمترین راه مقابله با دشمن است ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, دشمنان به دنبال کمرنگ کردن نور دفاع مقدس هستند , دشمنان به دنبال کمرنگ کردن نور دفاع مقدس هستند ,
,
,
,
,
,
,
,
, ولایتمداری بزرگترین درس دفاع مقدس , ولایتمداری بزرگترین درس دفاع مقدس ,
,
,
,
,
,
,
,
, راه و رسم شهدا فراموش شدنی نیست , راه و رسم شهدا فراموش شدنی نیست ,
,
,
,
,
,
,
,
, تبعیت از ولایت فقیه رمز پیروزی در تمامی دوران , تبعیت از ولایت فقیه رمز پیروزی در تمامی دوران ,
,
,
,
,
,
,
,
, مسئولان باید دامنه فرهنگ ایثار و شهادت را دنبال کنند , مسئولان باید دامنه فرهنگ ایثار و شهادت را دنبال کنند ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه