اخبار داغ

مدیرکل امور عشایری استان اردبیل مطرح کرد؛

آبرسانی با تانکر به 148 قشلاق عشایرنشین استان اردبیل

آبرسانی با تانکر به 148 قشلاق عشایرنشین استان اردبیل
مدیرکل امور عشایری استان اردبیل گفت: 148 قشلاق عشایر نشین این استان فاقد تاسیسات آبرسانی ثابت است و آبرسانی به این مناطق از طریق تانکرهای آبرسانی سیار صورت می گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا  به نقل از سبلان‌ما، معرفت آذری امروز در جلسه شورای عشایری خلخال با اشاره به مشکلات آب شرب عشایر استان اردبیل، اظهار داشت: متاسفانه 148 قشلاق عشایر نشین این استان فاقد تاسیسات آبرسانی ثابت است و عشایر با مشکل کمبود آب شرب مواجه هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

وی علت کمبود آب در مناطق روستایی و عشایر نشین منطقه را ناشی از کاهش دبی آب چشمه ها و منابع تامین کننده آب های سطحی بدلیل کاهش نزولات آسمانی و ادامه خشکسالی دانست و گفت: در حال حاضر تامین آب شرب سالم و بهداشتی این قشلاات از طریق استفاده از تانکرهای آبرسانی سیار صورت می گیرد.

,

مدیرکل امور عشایری استان اردبیل تصریح کرد: با خریداری هشت دستگاه تانکر آبرسانی امکانات خودرویی آبرسانی به مناطق عشایر نشین استان اردبیل افزایش یافته است.

,

او اظهار داشت: امسال در کنار  آبرسانی سیار در قشلاقات منطقه ، بطری های آب معدنی رایگان نیز به عشایر  داده می شود.

,

آذری با بیان اینکه امسال 120 میلیارد ریال از محل اعتبارات تنش آبی به شهرستان خلخال  تخصیص یافته است، گفت:  بزودی طرح تامین آب شرب 23 روستای از سد بفراجرد اجرا  خواهد شد.

,

وی با اشاره به اجرای برنامه زمان بندی کوچ عشایر و بازگشت به قشلاقات منطقه در مهرماه امسال، اظهار داشت: بازگشت عشایز استان اردبیل به قشلاقات تا دهم مهرماه  به پایان می رسد.

,

مدیرکل امور عشایری استان اردبیل از  ارائه تسهیلات ارزان قیمت بانکی به مجریان طرح های اقتصادی عشایری خبر دادو گفت: حداقل این تسهیلات 50 میلیون ریال است و در صورت اجرای طرح های پرواربندی از سوی جمعیت عشایر سقف آن تا 200 میلیون ریال به ازای هر خانواده عشایری قابل افزایش است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه