اخبار داغ

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان خبرداد؛

کشت کلزا در ۸۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان زنجان

کشت کلزا در ۸۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان زنجان
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به میزان کشت کلزا در استان زنجان گفت: کلزا تاکنون در 800 هکتار از اراضی کشاورزی استان زنجان کشت شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین عامری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار کرد: استان زنجان از ظرفیت بسیار خوبی برای کشت و تولید کلزا برخوردار است و با «کشت به موقع» و «مدیریت صحیح» عملکردهای بسیار خوبی در مزارع کلزای استان حاصل می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با تاکید بر اهمیت کشت و آبیاری به موقع کلزا به عنوان مهم‌ترین عامل موثر در کمیت و کیفیت محصول تولیدی بیان کرد: کلزا محصول مدیریت پذیری بوده و عملکرد آن وابسته به مدیریت مزرعه است.

,

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان رمز موفقیت در حصول عملکرد بالا در مزارع کلزا را رعایت اصول به‌زراعی عنوان کرد و گفت: طی سالهای اخیر آن دسته از مزارع کلزای استان که کشت و آبیاری در آن ها به موقع بوده است عملکردهای بسیار مطلوبی داشته اند.

,

وی با اشاره به ارایه مشاوره و نظارت مستمر کارشناسان در تمام مراحل کاشت، داشت و برداشت کلزا در استان زنجان عنوان کرد: هر کدام از کارشناسان پهنه ها سطح مشخصی از مزارع کلزا را تحت نظارت خود داشته و با بازدیدهای مستمر مشاوره های لازم را به کشاورزان ارایه می کنند.

,

عامری خاطرنشان کرد: به منظور اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به کشاورزان در راستای توسعه کشت کلزا در استان اقدام به برگزاری کارگاه های آموزشی و همایش های مختلف در تمام شهرستان های استان شده و در این راستا از تمام ابزارهای اطلاع رسانی بهره گرفته می شود.

,

وی اضافه کرد: امسال تمامی نهاده های مورد نیاز کشت کلزا از جمله کود و بذر در استان زنجان تامین شده و کشاورزان تاکنون موفق به کشت 800 هکتار کلزا در مناطق مختلف استان شده‌اند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه