اخبار داغ

گیاهان دارویی اردبیل به جایگاه واقعی نرسیده است

گیاهان دارویی اردبیل به جایگاه واقعی نرسیده است
رئیس کمیته تخصصی توسعه گیاهان دارویی گفت: جایگاه واقعی گیاهان دارویی در اردبیل به خوبی مشخص نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سبلان‌ما،شیوا اسبقیان بعد از ظهر امروز در نخستین جلسه کمیته تخصصی توسعه گیاهان دارویی در اتاق بازرگانی اردبیل اظهار داشت: با توجه به این که اتاق بازرگانی انجمن گیاهان دارویی را تشکیل داده است، این کمیته به عنوان زیر شاخه کمیسیون کشاورزی استان با هدف دریافت و انتقال نظرات و مشکلات فعالین این حوزه و تلاش برای رفع مشکلات شکل گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

رئیس کمیته تخصصی توسعه گیاهان دارویی افزود: امروز در اولین جلسه این کمیته تصمیم گرفته شد که چهار کارگروه تخصصی ایجاد شود و متخصصین هر حوزه نظرات کارشناسی خود را به کمیته منتقل کنند تا به کمیسیون کشاورزی که با حضور مسئولین عالی رتبه استانی برگزار می شود انعکاس داده شود.

,

وی تصریح کرد: استان اردبیل با وجود داشتن ظرفیت بالا از نظر گونه های گیاهی و کم نظیر بودن در کشور و دنیا، به موفقیت های لازم در حوزه گیاهان دارویی نرسیده است، این کمیته قصد دارد که استان را در رسیدن به شرایط ایده آل در این حوزه کمک کند.

,

اسبقیان تصریح کرد: مشکل اصلی ما در حوزه گیاهان دارویی بحث بازاریابی است که اتاق بازرگانی می تواند کمک ویژه ای را در این زمنیه انجام دهد.

,

کمیته توسعه گیاهان دارویی باید مطالبه گر باشد

, کمیته توسعه گیاهان دارویی باید مطالبه گر باشد, کمیته توسعه گیاهان دارویی باید مطالبه گر باشد, باشد,

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اردبیل نیز در این جلسه گفت: اتاق بازرگانی می تواند حلقه وصل بین بخش های مختلف دخیل در حوزه گیاهان دارویی، از جمله زارع،محقق، سرمایه گذار و تاجر باشد.

, باشد.,

عیسی شاهی زارع ادامه داد: در این کمیته باید مطالبه گری اصل اول باشد، باید از دستگاه های زیربط مطالبه داشته باشیم که اتاق بازرگانی حمایت های لازم را چه معنوی و چه مادی از این کمیته انجام می دهد، و همچنین می تواند به عنوان بازاریابی در این حوزه نقش ایفا کند.

,

شاهی زارع تصریح کرد: البته حمایت از فعالین حوزه گیاهان دارویی نیازمند ارتباط نزدیک است، ما میهمانان مختلفی را هر ماهه در اتاق اردبیل می پذیریم که موقعیت مناسبی برای آشنایی از نزدیک و همکاری های دو طرفه است.

,

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اردبیل گفت: فعالین حوزه گیاهان دارویی باید آمار و ارقام دقیقی را از تولیدات خود داشته باشند و در دیدارهای تجاری با فعالین اقتصادی کشورهای مختلف به آن ها ارائه شود تا بتوانیم بازار آن کشورها را به دست بیاوریم.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه