اخبار داغ

راه اندازی کمپین « کاغذ زباله نیست » به نفع کتابخانه های محروم در سنندج + تصویر

راه اندازی کمپین « کاغذ زباله نیست » به نفع کتابخانه های محروم در سنندج + تصویر
کمپین " کاغذ زباله نیست" توسط دو گروه دوستدار محیط زیست و بنیاد ساناهی در شهر سنندج اجرا می شود و از تاریخ 24 شهریور لغایت 5 مهر ماه ادامه دارد .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، تولید زباله از جمله مباحث مهم محیط زیستی ایران و جهان در سالهای اخیر است.حجم زیاد زباله های تولیدی و رها شده از یک سو و آثار مخرب و آلودگیهای محیط زیستی از سوی دیگر ، بشر را به ارائه راه کارها و اقداماتی در راستای کاهش یا توقف این روند واداشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,

 

,


با توجه به بالا بودن سرانه مصرف کاغذ در ایران و ضعف فرهنگ تفکیک زباله باید گفت طی سال‌های آینده محیط زیست ایران با خطر جدی مواجه خواهد شد این در حالی است که می‌توان با مصرف بهینه کاغذ، تفکیک زباله از مبدا و بازیافت مجدد کاغذهای باطلع از وقوع این خطر پیشگیری کرد.

,
,

 

,


صلاح ویسی هیات علمی گروه معماری دانشگاه کردستان  و موسس گروه دانشگاهیان دوستدار محیط زیست در گفتگو با خبرنگار کردتودی اظهار کرد: کمپین کاغذ زباله نیست در شهر سنندج توسط دو گروه دوستدار محیط زیست و بنیاد ساناهی در شهر سنندج اجرا می شود و از تاریخ 24 شهریور لغایت 5 مهر ماه ادامه دارد .

,
, کردتودی,

 

,


وی گفت: اهداف این کمپین در چند چیز لحاظ می شود که به مردم یاد دهیم که این کتابها زباله نیست و دوباره استفاده می شود و کتاب هایی که در خانه وجود دارد و دیگرلازم ندارند را دور نریزند و دوباره می تواند توسط عده ای استفاده شود.

,
,

 

,


وی افزود: هدف از اجرای این طرح استفاده مجدد از کتاب های درسی، غیر درسی و کمک درسی است که مورد استفاده قرار نمی گیرد و برای اینکه یک تن کاغذ بدست آوریم باید 17 تنه درخت را قطع کنیم و این به معنای کاهش انرژی در جامعه است لذا ما سعی کردیم با تشکیل این کمپین با استفاده از بازیافت کاغذ به محیط زیست کمک کنیم .

,
,

 

,


ویسی خاطر نشان کرد: هدف دیگر ما این است که این کتاب های قابل استفاده ی مجدد را ممیزی و  به دست دانش آموزان نیازمند برسانیم و کتاب های غیر درسی را به کتابخانه های روستاها تقدیم کنیم.

,
,

 

,


وی راه‌اندازی این کمپین را خودجوش و کاملا مردمی دانست که هیچ درآمدی برای اعضا ایجاد نمی‌شود بلکه فقط تنها هدف ما تفکیک کاغذ از زباله و اخذ درآمدی از این طریق برای کمک به تحصیل دانش‌آموزان نیازمند است.

,
,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه