اخبار داغ

امام جمعه موقت بیرجند مطرح کرد؛

رشد سیاسی از ضرورت‌های جامعه اسلامی/ مردم از بی‌تدبیری مسئولان گلایه‌مند هستند

رشد سیاسی از ضرورت‌های جامعه اسلامی/ مردم از بی‌تدبیری مسئولان گلایه‌مند هستند
امام جمعه موقت بیرجند با بیان این‌که باید به دولت کمک کنیم هر چند از بی‌تدبیری مسئولان گلایه‌مند هستیم گفت: اگر مسئولان کوتاهی کنند، آه رنج‌کشیده‌ها دامن آن‌ها را خواهد گرفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد مختاری امام جمعه موقت بیرجند در نماز جمعه این هفته اظهار کرد: همه شما و خودم را به رعایت تقوای الهی و حلال و حرام در همه بخش‌های زندگی سفارش می‌‌کنم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان,
 
,
وی با بیان اینکه یکی از مهمترین استعدادهای انسانی، استعداد انسانِ واقعی‌شدن است، افزود: تمام خیرات و برکات در انسان حقیقی بودن است بنابراین باید در این مسیر حرکت کنیم و با تبعیت از اهل بیت علیه‌السلام خود را به قله‌های انسانی هدایت کنیم.
,
 
,
امام جمعه موقت بیرجند با بیان این‌که انسانیت سه رکن اساسی شامل بیداری عقل، وجدان و فطرت است، عنوان کرد: بیداری عقل از مهم‌ترین نشانه‌های انسانیت و معرفت است چراکه انسان واقعی دچار خواب غفلت نیست و وجدان بیداری دارد.
,
 
,
مختاری بیان کرد: برای رسیدن به بیداری عقل بایستی حقانیت‌ها را ببینیم تا به آرمان‌های انسانی و سعادت دست پیدا کنیم.
,
 
,
وی تصریح کرد: خداوند تمام ابزار و امکانات را دراختیار ما قرار داده تا در راه غلط نیفتیم و باید همت کنیم و از همه امکانات به درستی استفاده کنیم.
,
 
,
امام جمعه موقت بیرجند با بیان این‌که سرمایه اصلی عقل است و عقل یعنی " کارخانه تولید بیداری، علم و معرفت " گفت: خداوند عقل را در اختیار ما قرار داده است و باید عقل را فعال کنیم و مواد اولیه به عنوان خوراک عقل در اختیار عقل قرار گیرد تا به حقانیت دست پیدا کند.
,
 
,
مختاری مطرح کرد: عالم آفرینش خود وجود انسان و تاریخ چند هزار ساله انسان و قرآن و معرف و سیره پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) منابعی هستند که خداوند برای تفکر و بیدار شدن از خواب غفلت در اختیار انسان قرار داده است.
,
 
,
وی با اشاره به آیه قرآن، تصریح کرد: اگر انسان در تاریخ  تفکر کند و گول زرق و برق بشریت این دنیا را نخورد نور معرفت تولید می‌کند و مسیرش را پیدا خواهد کرد.
,
 
,
امام جمعه موقت بیرجند بیان کرد: خداوند به انسان حواس پنجگانه ظاهری داده تا از منابع موجود استفاده کند اگر انسان این حواس را در اختیار عقل قرار دهد عقل نور و معرفت پیدا می‌کند و انسان گرفتار رفتارهای غلط نمی‌شود.
,
 
,
مختاری عنوان کرد: سیطره فرهنگ مادی بر ذهن زندگی بشر امروز باعث می‌شود که قوه‌ی عقل به کار نیفتد و اگر به کار بیفتد نیز برای استفاده‌های معاش به کار می‌افتد.
,
 
,
وی یادآور شد: اگر فرهنگ توحیدی بر جان و دل انسان حاکم شود امام حسین(ع) و امام علی(ع) تولید خواهد شد و در این شرایط غبارآلود عالم باید از نعمت قرآن و اهل بیت(ع) استفاده کنیم و در سیلابی که فرهنگ مادی برای ما به راه انداخته غرق نشویم.
,
 
,
امام جمعه موفت بیرجند عنوان کرد: با توجه به شرایط موجود کشور و جنگ روانی که دشمن به راه انداخته یکی از ضرورت‌های جامعه اسلامی که برای مسلمانان نیاز مبرم و جدی است تربیت، بلوغ و رشد سیاسی است و باید هر مسلمانی تربیت سیاسی پیدا کند.
,
 
,
مختاری بیان کرد: آن‌چه که باعث شده بود بعد از پیغمبر(ص)، اهل بیت علیه‌السلام مظلوم واقع شوند این بود که مردم به بلوغ و رشد سیاسی نرسیده بودند.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: مسلمانان ناآگاه پیوسته تلاش کردند که تنها عبادات ظاهری را انجام داده شود و با ترویج تفکر جدایی دین از سیاست در طول تاریخ سعی کردند مسلمانان را از رشد سیاسی باز دارند و اینک باید خدا را شکر کنیم که انسانی رشید چون امام (ره) آمد و رشد سیاسی را به مردم تزریق و انقلاب را به پا کرد بایستی آن را حفظ و رشد سیاسی را عمیق و گسترده کنیم در غیر این صورت دین و دیانت توسط استکبار غارت خواهد شد.
,
 
,
امام جمعه موقت بیرجند گفت: یکی از نشانه‌های رشد سیاسی این است که ما بتوانیم در مقابل موضع‌گیری‌های دشمن برخورد مناسبی داشته باشیم و در زمین دشمن بازی نکنیم و اجازه ندهیم به نقشه‌های شوم خود برسند.
,
 
,
مختاری تصریح کرد: وقتی انقلاب اسلامی با پشتوانه فکری انسانی آمد و در برابر مستکبران ایستاد ابتدا جنگ نظامی راه انداختند و تمام دنیا را علیه جمهوری اسلامی بسیج کردند، جمهوری اسلامی با فرهنگ قومی که داشت، با شهدایی که داد و رنج‌هایی که متحمل شد نگذاشت یک وجب از خاک کشور به دست دشمن بیفتد.
,
 
,
وی با بیان این‌که دشمن بعد از ناکام ماندن در جنگ نظامی، جنگ فرهنگی را راه انداخت، ادامه داد: علی‌رغم تهاجم فرهنگی شبانه‌روز و خرج‌های میلیاردی دشمن، از همین جوان امروز شهید حججی و جوان پاک و وارسته در می‌آید.
,
 
,
امام جمعه موقت بیرجند بیان کرد: جنگ اقتصادی مهم‌ترین حربه‌ای است که در دستور کار دشمن است تا مردم از انقلاب و نظام خود پشیمان شوند اما جنگ اقتصادی زمانی جواب می‌دهد که مردم در جنگ روانی شکست بخوردند.
,
 
,
مختاری افزود: امروز دشمن با جنگ روانی و بزرگ‌نمایی کردن مشکلات می‌خواهد که مردم موفقیت‌های 40 ساله را نادیده بگیرند و از طریق فضای مجازی که توسط خود آن‌ها مدیریت می‌شود  سعی دارد نقطه جدیدی را برای نارضایتی مردم آغاز کند و این‌جا نیز باید رشد سیاسی خود را نشان دهد.
,
 
,
وی با بیان این‌که دشمن می‌خواهد با فشار نظامی، اقتصادی و فرهنگی مردم ما را گیج کند تا دست به اقدامات نسنجیده بزنند، عنوان کرد: ما باید فتنه‌های دشمنان را به خوبی تفکیک کنیم و عاقلانه و عالمانه اوضاع را تحلیل کنیم چراکه هیچ گاه دشمنان عامل اعتلای ما نبودند و دنبال منافع خود هستند.
,
 
,
امام جمعه موقت بیرجند با بیان این‌که اعتلای کشور سه رکن شامل نظام، مسئولان و مردم که صاحبان اصلی مملکت هستند، دارد گفت: اگر این سه رکن درست عمل کنند نتیجه اعتلای کشور است و این درست نیست که کم لطفی برخی مسئولان را به گردن نظام بیندازیم.
,
 
,
مختاری با بیان این‌که نظام ما اسلام است، مطرح کرد: ما انقلاب کردیم که تا نظام ضد ارزش طاغوت از بین برود و ارزش‌های اسلامی و قرآنی بر زندگی خانوادگی و اجتماعی نمود پیدا کند.
,
 
,
وی عنوان کرد: مشکلات وجود دارد و مردم از این اوضاع اقتصادی گلایه‌مند هستند و اقشار ضعیف جامعه تحت فشار هستند اما این مشکلات از قرآن و معارف نیست بلکه از عملکرد ما و مسئولان است بایستی این‌ها را اصلاح کنیم.
,
 
,
امام جمعه موقت بیرجند بیان کرد: به برکت این نظام در بخش‌های مختلف به پیشرفت‌هایی دست پیدا کردیم که خار چشم دشمنان است چراکه اگر تفکرات حسینی نبود همان طور که خواب دیده بودند، می‌شد اما دیدیم که مردم در مراسم امام حسین(ع) چه حضور پررنگی داشتند.
,
 
,
مختاری گفت: باید به دولت کمک کنیم هرچند از بی‌تدبیری مسئولان گلایه‌مند هستیم اما امروز وقت گلایه نیست امروز روز کمک و همراهی است و اگر تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان احتکار کنند قطعا نقشه‌های دشمن را اجرا کرده‌اند.
,
 
,
وی تصریح کرد: مسئولان بدانند اسلام و انقلاب پایدار است و اگر شایستگی و کارآمدی ندارند یا دارند و کوتاهی می‌کنند مشمول خشم این ملت خواهند شد و آه رنج کشیده‌ها دامن آن‌ها را خواهد گرفت.
,
 
,
امام جمعه موقت بیرجند با بیان این‌که کشور ما شرایط بدتر از این را پشت سر گذاشته است، خاطرنشان کرد: اگر معارف ما متناسب با حرص و طمع نیست و به اندازه نیاز خرید کنیم قطعا از این شرایط بد اقتصادی و جنگ روانی که دشمن به راه انداخته سربلند بیرون خواهیم آمد.
,
 
,
 انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه