اخبار داغ

در خطبه های نماز جمعه استان بوشهر مطرح شد؛

مسئولان در کنار مردم باشند

مسئولان در کنار مردم باشند
آیین عبادی سیاسی نماز جمعه با حضور پرشور مردم ولایتمدار استان بوشهر در شهرهای مختلف برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس؛ آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های امروز نماز جمعه بوشهر اظهار داشت: در فصل بازگشایی مدارس قرار داریم و همه باید به کمک آموزش و پرورش بشتابند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

وی بر لزوم تلاش برای رفع کمبودها و تامین نیازهای مدارس و مراکز آموزشی تاکید کرد و ادامه داد: مشارکت مسئولان، خیران و همراهی سایر اقشار مردم برای رفع مشکلات در این بخش روری است.

,

امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه طرح‌های جهان غرب در راستای سودمندی نظام سرمایه‌داری و جامعه بین‌المللی انجام می‌شود، افزود: نخبگان و صاحبان اندیشه سند FATF را به ضرر کشور می‌دانند و نمایندگان مجلس باید توجه ویژه به این موضوع داشته باشند.

,

وی با اشاره به اینکه اکنون دشمنان تمام تلاش خود را برای ضربه زدن به این نظام و انقلاب به کار گرفته‌اند، تصریح کرد: شرایط کنونی ایران اسلامی همانند دوران دفاع مقدس است و باید جبهه مقاومت اقتصادی تشکیل شود.

,

آیت‌الله صفایی بوشهری خواستار اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی شد و اضافه کرد: حماسه دفاع مقدس درس بزرگی برای همه جهانیان بود و این حماسه عظیم یک الگو برای تاریخ است.

,

وی ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی اهواز، بیان کرد: تعرض به مردم در اعمال تروریستی در اهواز نشان از ضعف و زبونی دشمنان بود و با این اقدامات اقتدار و عزت نظام اسلامی ایران شکسته نمی‌شود.

,

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به اینکه کوچکترین تعرضی به ایران اسلامی پاسخی بزرگ در پی خواهد داشت، خاطرنشان کرد: به زودی انتقام شهداء و مجروحان حادثه تروریستی اهواز گرفته خواهد شد.

,

وی گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از جمله ارتش، سپاه، نیروهای دریایی و هوایی، انتظامی، دریابانی، پدافند و نیروی بسیج قهرمان استان بوشهر، سد محکم دفاع مقدس در جنوب ایران هستند.

,

دشمن از جنگ اقتصادی ناامید می شود

, دشمن از جنگ اقتصادی ناامید می شود,

حجت‌الاسلام علی زاهددوست در خطبه‌های امروز نماز جمعه دلوار اظهار داشت: یکی دیگر از عوامل زمینه ساز حادثه کربلا و شاید به نوعی مهمترین عامل آن کنار گذاشتن وصیت های رهبر بزرگ اسلام یعنی نبی اکرم حضرت محمد (ص) و عدم توجه به توصیه ها و سفارشات امام و ولی امر مسلمین بود.

,

وی اضافه کرد: پیامبر اعظم (ع) به عنوان رهبر تیزبین وبصیر امت به خوبی و بصورت کامل حوادث دردناک پس از خویش را پیش بینی می کرد وبه عنوان ناصح ودلسوز امت راه نجات را پیش روی امت گذارد که آن عبارت بود از « تمسک به قرآن و عترت» به عبارتی دیگر پیامبر اسلام راه نجات امت از بحرانها را تمسک به قرآن وعترت می دید.

,

امام جمعه دلوار خاطرنشان کرد: متاسفانه بعد از ارتحال رسول خدا هم قرآن و هم عترت غریب شدند، به عبارت دیگر وجه تشابه قرآن وعترت، غریب بودن آنان است. و همانگونه که قرآن مهجور شد، امام علی (ع) و فرزندان معصومش نیز غریب و تنها ماندند.

,

وی با اشاره به حمله تروریستی اهواز خاطرنشان کرد: این اقدام نشان داد دشمن از جنگ اقتصادی نامید شده و حربه تروریستی و خشونت و مقابله با امنیت ما را هدف قرار داده است.  دشمن با این گونه حملات کور به دنبال مخدوش کردن امنیت بعنوان مولفه قدرت وعزت مردم است. می‌خواهد به خیال خود، حس نا امیدی و  ترس را در جامعه القاء کند. از یک طرف می‌گویند باید بر سر موشک‌هایمان مذاکره کنیم، از آن طرف به مردم حمله می‌کنند. مگر در بحبوحه جنگ کسی بر سر سلاح و توان نظامی خود مذاکره می‌کند.

,

زاهددوست تصریح کرد: جالب است که قرار نیست بر سر موشک‌های حریف مذاکره کرد، قرار است بر سر موشک‌های ما مذاکره شود و نتیجه این شود که باید توان موشکی و توانمندی نظامی خود را هم مانند فناوری هسته ای محدود کنیم، این یعنی وجود سرباز بدون اسلحه که هرگز نتواند کاری پیش ببرد.

,

وی افزود: در جریان حمله تروریستی اهواز اگر عزیزمان ما اسلحه و گلوله داشتند، ۲۵ شهید نمی‌دادیم. بدانیم که اگر بر سر موشک هایمان و توان دفاعی مذاکره کنیم باید هر روز شاهد  تکرار چنین حوادثی باشیم.

,

امام جمعه دلوار با اشاره نشست اخیر مجمع عمومی سازمان ملل ادامه داد: این یک اصل پذیرفته شده است که مجمع عمومی سازمان ملل و شورای امنیت همیشه به عنوان یک صحنه برای بازتولید مشروعیت ناداشته آمریکا برای افکار عمومی دنیا بوده است، تا جایی که بسیاری معتقدند این سازمان‌ها در طول زمان تبدیل به نهادهایی برای اعمال قدرت آمریکا شده‌اند.

,

 وی بیان کرد: به تعبیر رئیس جمهور کشور خودمان شورای امنیت به‌ عنوان یک نهاد از وزرات خارجه آمریکا تبدیل شده است. اما در دوره ترامپ این مسئله برعکس شده است، ترامپ با سیاست‌های ناپخته خودکاری کرده که در سازمان ملل آمریکا نه تنها نتوانست رهبران و وزاری سایر کشورها را با خود همراه کند، بلکه برعکس هر یک از کشورها به‌ نحوی با مخالفت‌های تلویحی که  با سخنان ترامپ کردند، نامشروع بودن سخنان و اقدامات ترامپ را تائید کردند.

,

زاهددوست افزود: برای اولین بار است که رهبران جهان، به سخنرانی یک رئیس جمهور در نشست مجمع عمومی سازمان ملل می‌خندند وقتی که ترامپ گفت که «در کمتر از دو سال دولت من تقریبا بیش از هر دولت دیگری در تاریخ آمریکا دستاورد داشته است.» این ادعای ترامپ باعث خنده و قهقه رهبران سیاسی جهان شد..

,

وی بیان کرد: ترامپ در سخنرانی خور بارها به‌صورت ناشیانه تلاش می‌کرد تا ایران هراسی را در مجمع عمومی ترویج دهد و در یک ادعای مضحک می گوید «همسایگان ایران بابت اهداف ستیزه‌جویانه و توسعه‌طلبانه ایران هزینه زیادی متحمل شده‌اند»، که دست کم در دو دهه گذشته آمریکا عامل اصلی همه جنگ‌ها، مصیبت‌ها، بیماری‌ها، وباها و منازعات، شکل‌گیری‌بی‌رحم‌ترین گروه های تروریستی در منطقه ازجمله داعش آمریکا بوده است.

,

امام جمعه دلوار گفت: اینکه ترامپ در سخنرانی خود در سازمان ملل می گوید بسیاری از کشورها در خاورمیانه از تصمیم من برای خروج از توافق وحشتناک هسته‌ای و احیای تحریم‌ها حمایت کردند، احتمالا منظور ترامپ از بسیاری از کشورها، عربستان، امارات و صهیونیست‌ها بوده‌اند. آن‌هایی که حتی نمی‌توان برای آن‌ها نام کشور هم نهاد. چراکه دو مورد اول به‌صورت سلطنتی اداره می‌شوند و رژیم صهیونیستی هم که اساسا مشروعیت ندارد.

,

وی اظهار داشت: یکی دیگر از مسائلی که ترامپ به آن اشاره کرد شعار مرگ بر آمریکای ایرانی‌ها بود. این موضوع نشان می‌دهد که برد مرگ بر آمریکا ایرانی‌ها تا چه حد آمریکایی‌ها را کلافه کرده و تن آقای ترامپ را به لرزه درآورده است. ملت ایران فریاد «مرگ بر آمریکا» را بلندتر از همیشه سر می دهند، گفت: «مرگ بر آمریکا» برائت از قدرت های پوشالی است.

,

زاهددوست خاطرنشان کرد: اما از آن طرف، نطق رئیس جمهور اسلامی ایران بود که با نطق‌های سال‌های گذشته او در سازمان ملل بسیار متفاوت بود.  سخنرانی ۱۵ دقیقه‌ای آقای روحانی خوب، محکم، مؤثر، بجا و اقناع‌کننده بود. خصوصا  مواضع رسمی او نسبت به ایالات متحده آمریکا و نقد مؤثر سیاست های یکجانبه‌گرایانه دولت آمریکا نمایشی از اقتدار و صلابت جمهوری اسلامی ایران بود.

,

وی اضافه کرد: در یک کلام، آقای روحانی توانست در یک نطق پانزده دقیقه‌ای، ضمن ارائه تصویری مستحکم، منطقی، مصمم و قاطع و استوار از ایران و افشاء و محکوم نمودن زیاده خواهی های طرف آمریکایی، در منظر جامعه جهانی برنده قطعی دوئل دوجانبه با آقای ترامپ باشد.

,

امام جمعه دلوار بیان کرد: ای کاش همانگونه که از تریبون سازمان ملل رییس جمهور توانست سخن حق و منطق جمهوری اسلامی ایران را بدرستی بیان کرده و به تصویر بکشد، می‌توانست در فضای داخل کشور و سیاست های  اقتصادی هم را با اقدامات جهادی  و تلاش شبانه روری دولت بذر آرامش و امید به آینده را در ملت ایران به‌ ویژه در میان طبقات محروم جامعه بپاشد تا دیگر شاهد یاوه گویی‌های ترامپ نباشیم.

,

وی با اشاره به افزایش قیمت دلار خاطرنشان کرد: این مملکت چند هزار ساله با جنگ نرم و سخت شکست نمی‌خورد زیرا مقاوم‌سازی صورت گرفته اما با جنگ ارزی در طول ۲۴ تا ۴۸ ساعت شکست می‌خورد لذا رهبری بارها تاکید داشتند که آقایی و ارزش دلار را بشکنید.

,

امام جمعه دلوار اضافه کرد: سیستم پولی و اقتصاد ستون فقرات یک جامعه است مسئولان اقتصادی باید با هوشیاری اقتصاد را مدیریت کنند و اجازه فشار اقتصادی به مردم و سوء استفاده دشمنان را ندهند.

,

لزوم همدلی مردم و مسئولان

, لزوم همدلی مردم و مسئولان,

حجت الاسلام سید علی هاشمی نژاد در خطبه‌های نماز جمعه عسلویه با نقل سخن امام صادق (ع) اظهار داشت: مومن باید در تندباد حوادث با وقار باشد و در فراز و نشیب و ناهمواری ها و سختی های زندگی با وقار و متانت برخورد کند، در هجوم گرفتاری ها شکیبا باشد و در وفور نعمت شکرگزار و به رزق و روزی خدا دادی قاتع و راضی باشد و با قناعت قدردان نعمت های الهی باشد و نیز از اسراف و افراط وتفریط خوددداری کند.

,

امام جمعه عسلویه با بیان فرازهایی از سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با مدال آوران ورزشکار گفت: آقا فرمودند مدال واقعی خود شما هستید، ارزش خود شما هستید، ارزش شما از طلا بیشتر است، جوانانی که با حساب کتاب در میادین ورزشی حضور پیدا می کنند یا خانم هایی که با ححاب در عرصه ورزش و در میادین حضور می یابند ارزش هستند.

,

هاشمی نژاد افزود: جبهه استکبار از هر پیروزی ما عصبانی می شود و اینها نمی خواهند ملت ایران موفق شود و مجبورند از پیشرفت و پیروزی ما خون دل بخورند. این است که ساکت نمی نشینند و هر روز دسیسه ای یا ترفندی به کار می‌گیرند اما این ملت آهنین و پولادین است وشکست نخواهد خورد.

,

وی به سفر رئیس جمهور و حضور و سخنرانی ایشان در مجمع عمومی سازمان ملل اشاره کرد و ادامه داد: از رئیس جمهور تشکر می‌ کنیم. از دولت می‌خواهیم برای رفع مشکلات اقتصادی و گرانی سرسام آور که خانواده ها را مستاصل کرده چاره ای بیندیشند و حرکت نو یا اندیشه جدیدی برای رفع بیکاری جوانان و ایجاد اشتغال را به کار گیرند. در عرصه عمل از جوانان استفاده کنند و پرحجم و پرتلاش کار کنند تا این مشکلات حل شود.

,

امام جمعه عسلویه به حادثه تروریستی اهواز اشاره کرد و افزود: این جنایت را محکوم می کنیم. این نشان از استیصال دشمن بود. زن و بچه بی‌دفاع که فاقد سلاح بودند را به رگبار بستن این نشانه ضعف آنهاست. رهبر انقلاب فرمودند باید گوشمالی سختی به حامیان آنها داد؛ مخصوصا آل  سعود خائن که با وعده پول و اقامت این تروریست ها را فریب دادند از نیروهای امنیتی و انتظامی و از سربازان گمنام امام زمان در وزارت اطلاعات و عزیران سپاه که باقیمانده آنان را دستگیر و خانه تیمیشان را کشف کردند تشکر می کنیم. دستگاه قضا هم با آنان برخورد کند.

,

وی در خصوص مشکلات شهرستان عسلویه افزود: برای رفع مشکلات مردم دغدغه جدی دارم و مصرانه و مجدانه پیگیری می‌کنم. ممکن است هم در برخی موارد به نتیجه هم نرسد ولی به تکلیف عمل می کنم. هرکس به مراجعه می کند ما مشکل او را پیگیری می کنیم منتی هم بر او  نیست.

,

هاشمی‌نژاد بیان کرد: حجم مشکلات زیاد است و وقت زیادی از ما می‌گیرد. گاهی وقت من به دوستان می گویم اگر اینحا سه تا امام جمعه داشته باشد هم کم است. من خود را خادم مردم می دانم و به این خادمی افتخار می‌کنم. خدمت برای مردم زیر پرچم ولایت فقیه برای ما افتخار است.

,

وی از مردم خواست برای حل مشکلات به ما کمک کنید همفکری کنید تا مشکلات را بهتر حل کنیم. به مسئولین هم کمک کنید مسئولین دغدغه مشکلات دارند فرماندار محترم تلاش می کنند و از همه کسانی که برای رفع مشکلات مردم تلاش می کنتد تشکر می کنم.

,

هاشمی نژاد از تلاش های ناحیه مقاومت سپاه و همکاری نیروی انتظامی درکشف مواد مخدر در روزهای اخیر تشکر و قدردانی کرد.

,

مشکلات اقتصادی برطرف شود

, مشکلات اقتصادی برطرف شود,

حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی امام جمعه گناوه در خطبه های این هفته نماز جمعه ضمن محکومیت حادثه تروریستی در اهواز و تسلیت به بازماندگان این حادثه گفت: نوع پوشش خبری این حادثه توسط رسانه های دشمنان غربی و عربی نظام مقدس اسلامی از نکات تامل برانگیز بود که حاضر نشدند این حادثه را به عنوان یک حادثه تروریستی معرفی و قلمداد کنند.

,

وی افزود: این حادثه تروریستی تلخ در عین حال که ماهیت ضد مردمی گروهک تروریستی الاحوزیه را آشکار ساخت، حقانیت نظام اسلامی را در مقابله با نظام سلطه آشکار و باعث تقویت انسجام ملی و رسوایی دشمنان نظام اسلامی  شد.

,

وی گفت: حرکت تروریستی در اهواز نشان داد که نظام سلطه در پیشبرد جنگ همه جانبه خود برای شکست اراده مردم ایران از طریق فشار و تحریم اقتصادی به اهداف خود نرسیده و شکست خورده است.

,

وی با اشاره به ایجاد ناآرامی‌ها و تحریک مردم خوزستان در ماه‌های گذشته برای مقابله با نظام اسلامی گفت: دشمن به دنبال این ابزار است تا بتواند از این ابزار و بعضی از ضعف ها برای پیشبرد اهداف خود استفاده کند.

,

وی گفت: مردم ما همواره در طول چهل سال از عمر بابرکت نظام اسلامی برای پاسداری از نظام و انقلاب از هیچ کوششی و فداکاری دریغ نکرده اند و هرچه داشتند در طبق اخلاص گذاشتند.

,

وی گفت: امروز دشمنان یک جنگ اقتصادی تمام عیار را بر علیه کشور ما به راه انداخته‌اند که برای مقابله با این جنگ اقتصادی باید اتاق فکر اقتصادی تشکیل داد و نگذاشت که از ضعف ها دشمن سوءاستفاده کند و دستگاه‌های امنیتی، قضایی، نظارتی و اجرایی باید فکری به حال جنگ اقتصادی و روانی دشمن کنند.

,

امام جمعه گناوه تصریح کرد: باید برای مقابله با این نابسامانی‌های اقتصادی و مشکلات مردم فکری کرد و از سوءاستفاده گروهی فرصت طلب جلوگیری کردو مردم نیز از مسئولان برای حل این مشکلات انتظار دارند.

,

حجت الاسلام رکنی حسینی بیان کرد: امروز ایران اسلامی در منطقه حرف اول را می زند و نفوذ منطقه‌ای کشور ما دشمنان را به وحشت انداخته است و آنها در صدد مهار این قدرت هستند.

,

وی گفت: امروز آمریکا و همدستانش در جامعه بین المللی و جهان منزوی و نقشه های آنها شکست خورده و توطئه های مختلف آنها بر باد رفته است.

,

رکنی حسینی با اشاره به سخنان رئیس جمهور اسلامی ایران در سازمان ملل گفت: رئیس  جمهور کشورمان در سخنان خود جنگ افروزی آمریکا در منطقه را گوشزد کرد و راحل همیشگی را گفتگوی به عنوان راحل برون رفت از مشکلات فعلی دانست.

,

وی با اشاره به سخنان رئیس جمهور پیرامون تروریست ،برجام و اقتدار دفاعی و حضور مشروع ایران در مناطق بحران گفت: رئیس جمهور کشورمان در سازمان ملل از مواضع اصولی و حقوق مشروع ایران با بیانی شیوا و منطقی دفاع و باعث انزوای سیاسی آمریکا شد.

,

وی گفت: دکتر روحانی در نطق ۱۵ دقیقه‌ای ضمن ارائه تصویری شفاف و ملموس از چهره مستحکم، منطقی و مصمم و قامت استوار از ایران اسلامی به افشای طرف آمریکایی پرداخت و برنده قطعی در مقابله با ترامپ در جامعه جهانی بود.

,

وی گفت: برای حل مشکلات اقتصادی که کشورمان با آن موجهه است همه باید تلاش کنند و به یاری خدا، هوشیاری و همدلی، وحدت و مغلوب نشدن در برابر حمله روانی دشمن  از این پیچ تاریخی نیز ملت ما به سلامت عبور خواهند کرد و نقشه دشمنان نقش بر آب خواهد شد.

,

مسئولان عملگرا باشند

, مسئولان عملگرا باشند,

حجت الاسلام سیدعلی حسینی در خطبه های نمازجمعه این هفته بندر دیر اظهار داشت: رئیس جمهور آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل بدنبال منزوی کردن و محکومیت ایران بود اما بسیاری از کشورها در مقابل ترامپ موضع گرفتند و از ایران اسلامی حمایت کردند.

,

وی افزود: در نقطه مقابل سخنان سنجیده و با اقتدار رئیس جمهور کشورمان مورد توجه شرکت کنندگان در این جلسه قرار گرفت و روشنگری های رئیس جمهور در کنفرانس های خبری و گفتگو با مقامات کشورها خشم صهیونیست ها را برانگیخت.

,

امام جمعه بندر دیر با بیان اینکه اروپایی ها بجای بیانیه دادن به گفته‌هایشان عمل بکنند گفت: مسئولان ما هم به وعده های کاغذی آنها دل خوش نکرده و پیگیری حقوق ملت باشند.

,

وی با اشاره به اینکه مردم همواره پشتیبان مسئولان بوده‌اند تأکید کرد: رها شدن بازار و سیر صعودی قیمت‌ها مردم را آزار می دهد.

,

حسینی با اعلام اینکه مردم نامحرم نیستند، ادامه داد: حرف مردم این است که چرا مسئولان به آنها توضیح نمی دهند، اگر واقعا مشکل حادی وجود دارد به مردم بگویید آنها تحمل می کنند.

,

وی بیان کرد: چرا نظارتی بر بازار صورت نمی گیرد و چیزهایی که ربطی به دلار ندارد روزانه قیمتشان تغییر می‌کند.

,

خطیب جمعه دیر تأکید کرد: رئیس جمهور و مسئولان پیگیر وضعیت کنونی باشند و قوه قضاییه هم با تروریست‌های اقتصادی که کالا ها را احتکار می کنند برخورد کند.

,

وی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس عنوان کرد: راویان در خاطراتی که برای نسل جوان بازگو می کنند باید جنایات دشمن و پیام شکست ناپذیری ملت ایران و روحیه ایثارگری و شهادت طلبی مردم را بازگو کنند و متولیان امر نیز نسبت به جمع آوری خاطرات رزمندگان اهتمام داشته باشند.

,

حسینی به محکوم کردن اقدام تروریستی اهواز ابراز کرد: این اقدام موجب وحدت و یکپارچگی بیشتر مردم و اقتدار ایران اسلامی و شکست دوباره دسیسه های تروریست ها و حامیان آنها شد.

,

وی با بیان اینکه جنگ روانی و تبلیغاتی دشمن خطرناکتر از دیگر جنگ هاست، افزود: دشمن با شایعه پراکنی بدنبال بزرگ نمایی مشکلات و ناامیدی مردم از نظام هستند.

,

امام جمعه بندر دیر یاد آور شد: هر خبری را بدون تحقیق منتشر نکنیم و مسئولان نیز با کسانی که شایعه سازی می کنند برخورد جدی داشته باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه