اخبار داغ

مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری بیرجند:

۷۰ درصد ناوگان آتش‌نشانی بیرجند فرسوده است/ آتش‌سوزی سالن علامه فرزان سخت ترین حادثه سال

۷۰ درصد ناوگان آتش‌نشانی بیرجند فرسوده است/ آتش‌سوزی سالن علامه فرزان سخت ترین حادثه سال
مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری بیرجند گفت: بیش از 70 درصد عمر ناوگان آتش‌نشانی بیرجند بالای 15 سال و عملا یک ناوگان پیر و فرسوده است که هزینه‌های بازسازی و نگهداری آنها را بیشتر کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی حسینی مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری بیرجند در گفتگو با خاورستان، اظهار کرد: ۷ مهر ماه روز تجلی آرمان های ایثار و تلاش جان برکفان آتشنشانی که در حوادث تلخ به یاری هموطنان خود می شتابند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,
 
,
وی افزود: 130 نیروی عملیاتی و پشتیبانی در 6 ایستگاه سطح بیرجند مستقر هستند و امدادرسانی را انجام می‌دهند.
,
 
,
مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری بیرجند گفت: میانگین زمان رسیدن به محل حادثه در سال گذشته از مهر ۹۵ تا مهر ۹۶ به میزان ۲.۵۲ دقیقه بوده که در سال جدید از مهر ۹۶ تا مهر ۹۷ به ۳.۶ دقیقه رسیده است. 
,
 
,
حسینی با اشاره به اینکه نُرم جهانی زمان رسیدن به مکان حادثه ۳ تا ۵ دقیقه است، خاطرنشان کرد: ترافیک مسیر و فرسوده بودن ناوگان آتش نشانی از عوامل افزایش مدت زمان رسیدن به محل حادثه است. 
,
 
,
وی تعداد حریق سال گذشته را 591 مورد بیان کرد و افزود: از 7 مهر 96 تاکنون نیز 363 مورد حریق گزارش شده است که نسبت به سال گذشته 38.5 درصد کاهش داشته است.
,
 
,
مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری بیرجند تعداد حوادث سال گذشته را 932 اعلام کرد و گفت: از 7 مهر 96 تاکنون نیز 656 مورد حادثه گزارش شده است که نسبت به سال گذشته 29 درصد کاهش پیدا کرده است.
,
 
,
حسینی تعداد کشته‌های سال گذشته را 7 نفر بیان کرد و تصریح کرد: از مهر ماه 96 تاکنون نیز تعداد کشته‌ها به 9 نفر رسیده، همچنین تعداد مصدومان از 117 نفر به 73 نفر و تعداد نجات یافتگان نیز از 736 نفر به 496 نفر رسیده است.
,
 
,
وی با بیان اینکه در حوزه آموزش، پیشگیری و عملیات اقدامات خوبی انجام گرفته است، افزود: آموزش و پیشگیری باعث شده تا میزان حوادث و مصدومان تا حد زیادی کاهش پیدا کند.
,
 
,
مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری بیرجند با اشاره به اینکه در سال گذشته یک هزار و 522 مورد حریق و حادثه اعلام شده است، گفت: امسال این تعداد به یک هزار و 19 مورد رسیده است.
,
 
,
حسینی تعداد تماس‌های با سامانه 125 را در سال گذشته 51 هزار و 69 تماس بیان و تصریح کرد: از این تعداد تماس یک هزار و 522 مورد اعزام داشتیم و تعداد 49 هزار و 546 مورد مزاحمت تلفنی بوده است.
,
 
,
وی تعداد تماس‌های امسال را 44 هزار و 170 تماس اعلام کرد وافزود: از این تعداد تماس تعداد 1 هزار و 19 مورد به اعزام و ماموریت انجامیده و تعداد 43 هزار و 151 مورد مزاحمت ثبت شده است.
,
 
,
حسینی میزان آموزش‌های ادارات، کارخانجات و سازمان‌ها را 28 هزار و 885 نفر ساعت بیان و خاطرنشان کرد: آتش‌نشان‌های داوطلب نیز 7 هزار و 627 نفر ساعت آموزش در سطوح مقدماتی و پیشرفته دیده‌اند.
,
 
,
وی میزان آموزش در مراکز آموزشی، مهدها و مدارس را 72 هزار و 87 نفر ساعت اعلام و تصریح کرد: سعی داریم آموزش را در مدارس تقویت کرده و فرهنگ همیاری را نهادینه کنیم چرا که تاثیر مستقیمی در کاهش حوادث دارد.
,
 
,
مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری بیرجند میزان آموزش‌های تخصصی درون سازمانی را یک هزار و 109 نفر ساعت بیان کرد و گفت: علاوه بر آموزش، فعالیت‌های تربیت بدنی و برگزاری مسابقات از دیگر برنامه‌های این سازمان است.
,
 
,
وی از افتتاح سایت آموزشی تخصصی آتشنشانی امروز 7 مهرماه خبر داد و افزود: در این مکان مانورهای عملیاتی، امداد و نجات و اطفای حریق برگزار خوهد شد.
,
 
,
مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری بیرجند مساحت سایت آموزشی را 2 هزار متر مربع بیان کرد و گفت: این سایت در ابتدای جاده فوداج روبه‌روی دانشگاه پیام نور بیرجند واقع شده و از محل منابع داخلی ساخته و تجهیز شده است.
,
 
,
حسینی ادامه داد: امداد و نجات در چاه، آموزش اطفای حریق در کانکس، آموزش و شبیه‌سازی اطفای حریق در مخازن سوخت، آموزش نجات در ارتفاع و کوهستان، آموزش اطفای حریق در زیرزمین، آموزش رهاسازی در حوادث جاده‌ای و آموزش جست و جو در دود از جمله برنامه‌های سایت آموزشی این سازمان است.
,
 
,
وی از تجهیز دو خودرو در سازمان آتشنشانی خبر داد و افزود: یکی از این خودروها برای امدادرسانی و غواصی در بندها و سدها و دیگری برای نجات در کوهستان و از محل اعتبارات داخلی تجهیز شده‌اند و همزمان با روز ملی ایمنی و آتشنشانی در سایت آموزشی رونمایی خواهند شد.
,
 
,
مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری بیرجند گفت: تجهیز ایستگاه ها به نرم افزار مدیریت فرماندهی عملیات و ارتقاء نرم افزار آماری ناجا، ارتباط شش ایستگلاه عملیاتی با شبکه اتوماسیون اداری در حوزه انفورماتیک از دیگر اقدامات این سازمان است.
,
 
,
حسینی تصریح کرد: از محل اعتبارات تملک دارایی شهرداری بیرجند نزدیک به 3 میلیارد ریال صرف تهیه تجهیزات ضروری سازمان آتشنشانی شده است.
,
 
,
وی شناسایی کانون‌های پر خطر سطح شهر را از مهم ترین اقدامات انجام شده در حوزه پیشگیری بیان کرد و افزود: کاهش آمار حوادث و عملیات‌های امدادرسانی ثمره اقدامات مطلوب در حوزه پیشگیری است.
,
 
,
مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری بیرجند با بیان اینکه از سال 87 ایمنی ساختمان‌های در حال ساخت به سازمان آتش‌نشانی محول شده است، گفت: از آن زمان هر ساختمانی ساخته شده است از ایمنی نسبی کامل برخوردار هستند.
,
 
,
حسینی با اشاره به اینکه کانون ‌های حریق بر اساس میزان بار اشتعال شناسایی می‌شود، خاطرنشان کرد: سازمان‌ها، شرکت‌ها و مکان‌هایی که به نوعی حجم بار اشتعال زیادی را دارند، شناسایی شده است.
,
 
,
وی با بیان اینکه ما نمی‌توانیم به ساختمان‌ها ورود پیدا کنیم مگر در زمان حادثه، افزود: خود مردم باید برای بررسی ساختمان خود تقاضای کارشناس داشته باشند تا میزان ایمنی ساختمان آنها بررسی شود و اقدامات لازم برای جلوگیری از حادثه انجام شود.
,
 
,
مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری بیرجند با بیان اینکه بالای 50 درصد ساختمان‌های بیرجند از ایمنی کامل برخوردار نیستند، گفت: ساختمان‌های قدیمی که به آتش‌نشانی مراجعه کردند تا حدودی از ایمنی نسبی برخوردار شده‌اند.
,
 
,
حسینی از شهروندان خواست: اگر مکان‌هایی را می‌شناسند که انبارهای با قابلیت اشتعال وجود دارد را به آتش‌نشانی اطلاع دهند تا با پیگیری از بروز حوادث جلوگیری شود.
,
 
,
وی آتش سوزی سالن علامه فرزان بیرجند را سخت‌ترین حادثه سال جاری بیان کرد و افزود: حریق با تاخیر به آتش نشانی اطلاع داده شد و مدت زمان زیادی از آتش سوزی گذشته بود اما بلافاصله بعد از اطلاع از آتش سوزی همکاران در محل حاضر شدند و حریق را مهار کردند؛ متاسفانه این مکان 100 درصد تخریب و خسارت مالی سنگینی را متحمل شد.
,
 
,
مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری بیرجند با بیان اینکه اقدامات پیشگیرانه را در مورد بازار بیرجند پیگیری می‌کنیم، گفت: سعی کردیم در این مورد به سمت و سویی برویم که موضوعات آموزش را نهادینه و مانورها را برگزار کنیم.
,
 
,
حسینی خاطرنشان کرد: کسبه بازار در بحث ایمنی باید پای کار بیایند چرا که بسیاری از مغازه‌ها قدیمی هستند و از ایمنی کافی برخوردار نیستند و در این مورد مشاوره‌هایی را به کسبه ارائه می‌دهیم.
,
 
,
وی با بیان اینکه تعدادی از ادارات اقدامات موثر و خوبی را جهت ایمن‌سازی انجام داده‌اند و یک سری هم در حال مشاوره هستند و شروع کردند، افزود: در حال حاضر به نتیجه مطلوب نرسیدیم و منتظر هستیم که مدیران همتی را به خرج بدهند و با بهره‌گیری از مشاوره های حوزه پیشگیری بتوانند ایمنی نسبی را کسب کنند.
,
 
,
مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری بیرجند مهمترین مشکل این سازمان را مشکلات مالی بیان کرد و گفت: پرسنل آتش‌نشانی پای کار هستند و در حوزه آموزش، عملیات و پیشگیری کم نگذاشتند.
,
 
,
حسینی تصریح کرد: در چند حادثه گسترده که در 8 ماه گذشته روی داده است از نزدیک شاهد تمام صحنه‌ها بودم و از عملکرد همکاران لذت بردم.
,
 
,
وی با بیان اینکه ناوگان آتش‌نشانی فرسوده و زمان زیادی از عمر آن گذشته است، افزود: بیش از 70 درصد عمر ناوگان آتش‌نشانی بالای 15 سال و عملا یک ناوگان پیر و فرسوده است که هزینه‌های بازسازی و نگهداری آنها را بیشتر کرده است و این خود باعث می‌شود تا زمان رسیدن به محل حادثه بیشتر شود.
,
 
,
مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری بیرجند گفت: دستگاه‌های متولی، استانداری، شهرداری و مدیریت بحران باید نگاه حمایتی را به این سازمان داشته باشند تا در راستای تعویض و توسعه ناوگان حرکت کنیم و رو به بهبود باشد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه