اخبار داغ

مدیریت نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس:

«خانم ماه» به زودی منتشر خواهد شد/ ثبت خاطرات بانوی همرزم با حاج احمد متوسلیان کلید خورد

«خانم ماه» به زودی منتشر خواهد شد/ ثبت خاطرات بانوی همرزم با حاج احمد متوسلیان کلید خورد
مدیریت نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس گفت: سعی داریم حوزه زنان اداری نباشد، بلکه خود تشکل‌ها و سازمان‌های مرتبط با زنان و دفاع مقدس پای کار بیایند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شیرازه، هفته دفاع مقدس تمام شد اما هر روزو هر هفته برای برخی افراد با خاطرات دفاع مقدس عجین شده است و با هر حرف و حدیث و آهنگی، خاطرات دفاع مقدس در خلال روزهای زندگی‌شان مرور می‌شود.

مدیریت نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار شیرازه با اشاره به ویژه برنامه‌هایی که در هفته دفاع مقدس برای انعکاس نقش بانوان در دوران دفاع مقدس و با حضور مادران و خواهران و همسران شهدا به عنوان مخاطب خاص داشتند،گفت: حوزه زنان در اداره کل حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس استان دو بازو دارد، یک کمیته بانوان دارد که ریاست آن با امور بانوان استانداری است. علاوه بر آن یک شورای شورای راهبردی زن و دفاع مقدس استان فارس داریم که بانوان سازمان‌های مختلف مرتبط با این حوزه و تعدادی از همسران و مادران شهدا عضو این شورا هستند تا با کمک آنها نیازسنجی و تصمیم گیری مناسب در حوزه زنان داشته باشیم.

ساجده تقی زاده برنامه‌هایی چون طرح آموزش راویان زن دفاع مقدس، انتشار فراخوان عکس و فیلم زنان و دفاع مقدس، برپایی نمایشگاه کتاب و مسابقه کتابخوانی ویژه زنان بی سرپرست و خود سرپرست با همکاری کمیته امداد، نشست آموزشی سبک زندگی و معرفی شهیده جهادگر نسرین افضل با همکاری جهاد کشاورزی، بازدید مشاوران بانوان دستگاه‌ها و ازمرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس، کارگاه آموزشی با استفاده از تجربیات همسران شهدا به عنوان نمونه موفق برای دختران در آستانه ازدواج، عصر شعر زن و حماسه ورونمایی از اپلیکیشن زنان همیشه را از ویژه برنامه‌های این اداره کل در هفته دفاع مقدس برشمرد و ابراز داشت:  ما سعی داریم حوزه زنان اداری نباشد، بلکه خود تشکل‌ها و سازمان‌های مرتبط با زنان و دفاع مقدس پای کار بیایند. در همین راستا انجمن همسران شهدای فارس سال ۹۶ تشکیل شده و امسان هم  همزمان با هفته دفاع مقدس که با ایام سوگواری حسینی همزمان شد تشکل خواهران شهدا را تحت عنوان رهروان زینب سلام الله کلید زدیم. این تشکل‌ها می‌توانند با جذب حمایت از نهادهای مرتبط برنامه های متناسب برای اعضای خود برنامه ریزی کنند. همچنین ۱۵۲ شهید زن در فارس داریم که خیلی جای کار دارد.

تقی زاده که خود در دنیای نویسندگی دستی بر قلم دارد، به دوستداران ادبیات پایداری آن هم از جنس عاشقانه و زنانه‌اش مژده داد: «خانم ماه» به زودی منتشر خواهد شد.

وی توضیح داد:  کتاب شهید شیرعلی سلطانی به روایت همسرش که تحقیق وجمع آوری اطلاعات آن سه سال طول کشید و نوشتن آن یک سال زمان برد، اکنون در مراحل نهایی چاپ به سر می‌برد و پیش بینی ما این است که تا پایان سال ۹۷ در سراسر ایران توزیع خواهدشد. نام این اثر از عبارتی که شهید شیرعلی سلطانی با آن همسرشان را خطاب می‌کردند، گرفته شده است.

تقی زاده با اشاره به اینکه قالب کار زندگینامه داستانی است و تخیل رمان را ندارد و کاملاً مستند است، توضیح داد: قرار بود بر اساس ماحصل این تحقیقات یک رمان به صورت ترکیبی نوشته شود و دو شخصیت بانو همزمان به صورت موازی رمان را پیش ببرند اما طی روند کارشناسی که روی کار انجام شد پیشنهاد دادند که خود شخصیت خانم علینژادیان خیلی جذابیت دارد و نیاز به شخصیت موازی ندارد، بنابراین رویه کار عوض شد و کار بیشتر زمان برد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه چرخه معرفی و توزیع مناسب در استان نداریم همه توصیه می‌کردند که ناشر این کار از خارج از استان انتخاب شود تا کار بهتر دیده شود، این اثر پارسال کتاب سال نشر علمی فرهنگی شد در بخش رمان بزرگسال، کار را با نشر علمی فرهنگی قرارداد بستیم چون سیستم توزیع خیلی خوبی دارند.

این نویسنده جوان درباه آثاری که در دست نوشتن دارد نیز پاسخ داد: کتاب خاطرات خانم بهرامی یکی از چهار خانم آزاده ای که در کتاب «من زنده‌ام» به آنها اشاره شده بود،در حال پیگیری است. محوریت داستان خانواده خانم بهرامی هستند. مرحله نوشتن آن تمام شده و در مرحله نهایی ویرایش است. پیش بینی می‌کنم اگر با ناشر قرارداد ببندیم امسال به بازار می رسد. وی افزود: ثبت خاطرات خانم سلیمانی یکی از زنان چریک که همرزمی با حاج احمد متوسلیان را در کارنامه دارد نیز تازه شروع کردیم و در مراحل اولیه مصاحبه هستیم. این بانوی شجاع سابقه 4سال رزمندگی در مناطق جنگی دارد. تقی زاده ابراز داشت: اولین مجموعه شعرم را هم در حوزه اشعار آیینی و دفاع مقدس آماده چاپ کردم و با نشرقصل پنجم شهرستان ادب برای انتشار آن در حال رایزنی هستم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شیرازه, شیرازه,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه