اخبار داغ

بار قیمت‌ها روی دوش کامیون‌داران/ صف کامیونداران از اعتراضات جداست

بار قیمت‌ها روی دوش کامیون‌داران/ صف کامیونداران از اعتراضات جداست
در حالی اخبار اعتراضات کامیون داران در فضای مجازی دست به دست شد که صف این صنف از اعتراضات جدا بود و بارگیری در پایانه‌های مختلف استان سمنان صورت می گرفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  مرآت، در خرداد ماه سال جاری بود  که برخی از کامیون‌داران اعتراضاتی درخصوص این صنف داشتند و تجمعاتی را در سطح استان به راه انداختند. از مهم ترین دلایل اعتراض این صنف می توان به گرانی قطعات لوازم یدکی، نرخ  کرایه و توزیع ناعادلانه بار، مشکل بیمه و نداشتن بیمه تکمیلی، سختی کار، و... اشاره کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

در هفته اخیر تعدادی از اخلالگران به نام این صنف دست به اعتراض زدند و سعی کردند تا شرایط جاده ای را برای حرکت کامیون ها ناامن کنند.

,

این در حالی است که بارگیری در پایانه‌های استان سمنان روند عادی خود را طی می‌کند و کامیون‌داران هم اعلام کرده‌اند که با وجود مشکلاتی دارند دست از کار نخواهند کشید.

,

بار قیمت‌ها روی دوش کامیون‌داران

, بار قیمت‌ها روی دوش کامیون‌داران,

به همین منظور خبرنگار مرآت  با دو نفر از کامیون داران سمنانی گفت وگو کرده که امید است تا مسئولین با بررسی وضعیت موجود کامیون‌داران وعده‌هایی برای رفع این مشکلات به آن‌ها داده و در جهت رفع آن‌ها تلاش کنند.

,

یک کامیونداران سمنانی در خصوص گرانی قطعات لوازم یدکی گفت: لاستیک کامیون در گذشته 2 میلیون تومان با شرایط اقساط می خریدیم، اما متاسفانه در چند ماه اخیر قیمت آن افزایش پیدا کرده و هزینه لاستیک برای یک کامیون به 6 میلیون تومان رسیده است.

,

این راننده کامیون در ادامه تصریح کرد: تحویل ندادن به موقع سفارش خرید لاستیک کامیون از دیگر مشکلات صنف کامیون داران می باشد  که اعتراضات به حقی که به طور کامل در زمره مطالبات صنفی است.

,

وی در خصوص درآمد بسیار پایین کامیون داران اظهار کرد: فقط 20 درصد از دستمزد یک بار سهم راننده را تشکیل می دهد که با این وضعیت اقتصادی موجود در کشور قدرت خرید را ندارم و چند ماه طول می کشد تا بتوانم درآمدی را پس انداز کنم.

,

یکی دیگر از کامیون داران سمنانی درباره توزیع بار بین رانندگان مطرح کرد: بارگیری ها در این مدت به صورت عادی صورت گرفته اما اجازه تردد به  بعضی از مسیرها داده نمی شود.

,

این راننده سمنانی بیمه کامیونداران را از دیگر مشکلات این صنف برشمرد و افزود: چندین سال حق بیمه ام پرداخت نشده است.

,

وی در پایان اظهار کرد: متأسفانه با ورود برخی رسانه های بیگانه به این اعتراضات بعضا رنگ و بوی غیر صنفی نیز به خود گرفته بود.

,

فعالیت بیش از 4 هزار راننده ناوگان جاده‌ای حمل و نقل کالا در استان سمنان

, فعالیت بیش از 4 هزار راننده ناوگان جاده‌ای حمل و نقل کالا در استان سمنان,

احسان منصورکیایی مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان سمنان در گفتگو با خبرنگار مرآت با توجه به مشکلات به وجود آمده در کل کشور در حوزه حمل و نقل کالا و عدم تمایل رانندگان به بارگیری،‌ گفت: در استان هیچ گونه مشکلی در خصوص تردد و بارگیری کامیون ها وجود ندارد.

,

منصورکیایی با اشاره به تعامل و همکاری دستگاه های نظارتی، امنیتی و اطلاعاتی در سطح استان گفت: در حوزه جاده ای استان سمنان اعتراضی از سوی رانندگان صورت نگرفته و مشکل خاصی وجود نداشته و امنیت برقرار است.

,

وی با بیان اینکه طی هفته گذشته مجوز توزیع  100 هزار حلقه لاستیک در کشور صادر شد، گفت: با توجه به کاهش تعرفه واردات لاستیک، سهمیه تخصیصی استان با نرخ مصوب در بین رانندگان طی هفته آتی توزیع خواهد شد.

,

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان سمنان از ثبت نام 80 درصد از رانندگان حمل و نقل جاده ای استان در طرح بیمه تکمیلی رایگان خبر داد.

,

منصورکیایی با بیان اینکه 4 هزار و 707 نفر راننده ناوگان جاده‌ای حمل و نقل کالای استان سمنان که در بخش حمل کالا فعالیت می‌کنند، گفت:  تاکنون 3 هزار و 650 نفر جهت دریافت خدمات بیمه تکمیلی رایگان ثبت نام کرده‌اند.

,

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان سمنان با اشاره به اقدامات اداره کل در راستای رسیدگی به مطالبات و درخواستهای رانندگان افزود : براساس ابلاغ سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای مبنی بر اجرای طرح بیمه تکمیلی درمان، عمر و حوادث رانندگان بخش حمل و نقل کالا، ثبت نام از رانندگان از ابتدای مرداد ماه در استان آغاز گردید و این روند همچنان ادامه دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه