اخبار داغ

معاون وزیر کشور عراق خبر داد؛

تشکیل کمیته مشترک ایران و عراق برای ارائه خدمات به زوار اربعین

تشکیل کمیته مشترک ایران و عراق برای ارائه خدمات به زوار اربعین
معاون وزیر کشور عراق گفت: کشور عراق برای ارائه خدمات بهتر به زوار آمادگی لازم را دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ایلام بیدار، "سپهبد بدر ناصر"، معاون وزیر کشور عراق در دیدار با استاندار ایلام در مرز مهران گفت: کشور عراق برای ارائه خدمات بهتر به زوار آمادگی لازم را دارد و کمیته مشترک بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق تفاهم‌نامه ایجاد شده که بتوانند در تردد زائرین تسهیل انجام شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

سردار مصطفی مرادیان وابسته نظامی جمهوری اسلامی ایران نیز گفت: بر اساس یادداشت تفاهم نامه دو کشور در خصوص اربعین حسینی امضا شده هدف روان‌سازی تسهیل در حرکت زوار است امسال سه مرز شلمچه، چذابه و مرز مهران را داریم در این سه مرز هماهنگی های لازم انجام شده است.

,

وی اظهار کرد: یک کمیته مشترکی یا کارگروهی تعریف شده که در حقیقت یادداشت تفاهم نامه بین دو کشور که به امضای وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران و عراق رسید اجرایی می‌کند این کارگروه کارش هماهنگی مرزها تا عتبات و برگشت دوباره زائران را زیر نظر دارد.

,

این مسئول تصریح کرد: در زمینه صدور ویزا مشکلی نخواهیم داشت ، سفارت با ایجاد دفاتر صدور ویزا و نیز کنسولگری کارش را شروع کرده است.

,

وی با بیان اینکه شعار امسال اربعین الحسین یجمعنا هست گفت: شعار امسال اربعین الحسین یجمعنا یعنی وحدت وحدت زوار فرقی به ملیت ها ندارد و همه به دور امام حسین(ع) و جمع شدن با هدف امام حسین(ع) است که انشالا با این شعار جلو فتنه‌گری های احتمالی که توسط دشمنان دامن زده می شود بین دو کشور و دو ملت گرفته شود.

,

سردار مصطفی مرادیان تاکید کرد: هوشیاری که بین ملت ایران و ملت عراق و دولت ایران و دولت عراق است و همچنین کل زواری که از کل شهرهای مختلف می‌آیند با این شعار حب الحسین یجمعنا اربعین با شکوهی را امسال رقم خواهیم زد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه