اخبار داغ

گزارش تصویری/

دریاچه چورت/تصاویر

دریاچه چورت/تصاویر
دریاچه چورت در شمال شرقی استان مازندران و بخش چهاردانگه شهرستان ساری قرار دارد. وسعت این دریاچه حدود ۲.۵ هکتار است و محلی ها به آن، دریاچه میانشه هم می گویند اما به دلیل نزدیکی آن به روستای چورت به این نام خوانده می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه خبری تهران نیوز،دریاچه چورت در شمال شرقی استان مازندران و بخش چهاردانگه شهرستان ساری قرار دارد. وسعت این دریاچه حدود ۲.۵ هکتار است و محلی ها به آن، دریاچه میانشه هم می گویند اما به دلیل نزدیکی آن به روستای چورت به این نام خوانده می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,

زمانی که آب دریاچه پایین می آید، باقیمانده درخت هایی که در محل پیدایش دریاچه بوده اند پدیدار می شود و منظره زیبایی را ایجاد می کند که شاید در کمتر نقطه ای از ایران دیده باشید.

,

در سال ۱۳۱۸ زلزله ای در منطقه رخ داد بعد آز آن بر اثر رانش زمین و بسته شدن مسیر آب چشمه های اطراف، دریاچه ای به وجود آمد که همه اهالی این روستا را مبهوت خود کرد.

,

دریاچه ای که به خواهرخوانده دریای مازندران معروف شد با ۲.۵ هکتار وسعت در فاصله ده کیلومتری روستای چورت در استان مازندران در میان جنگل های زیبا و بکر روستای چهاردانگه، همان روستایی که چشمه های باداب سورت قرار دارند ، واقع شده است.

,

برای تسترسی به این دریاچه زیبا باید از جاده ی ساری-کیاسر راهی روستای چورت شوید. این مسیر از تهران حدود ۳۵۰ کیلومتر فاصله دارد. به روستای چورت که رسیدید، حدود ۱۰ کیومتر مسیر خاکی را که بگذرانید به این دریاچه خواهید رسید.

,

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه