اخبار داغ

تلاش جدی کمیته امداد برای توانمند سازی مددجویان؛

خود اشتغالی و کارآفرینی پلی به سوی رفع محرومیت/ خودکفایی بیش از 9هزار خانواردر کهگیلویه و بویراحمد+تصاویر

خود اشتغالی و کارآفرینی پلی به سوی رفع محرومیت/ خودکفایی بیش از 9هزار خانواردر کهگیلویه و بویراحمد+تصاویر
یکی از اهداف کمیته امداد امام خمینی (ره)علاوه بر حمایت از محرومان،ایجاد طرح های توانمندسازی و خوداشتغالی مددجویان است که می‌تواند منجر به اثربخشی چنین طرح‌هایی در راستای توسعه کارآفرینی اقشار فقیر و آسیب پذیرجامعه شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آفتاب جنوب،فراهم آوردن موجبات شکوفایی استعدادها و توانایی های بالقوه مددجویان و ایجاد زمینه مناسب به منظور نیل به خودکفایی آنهاست و به همین منظور برنام های تحت عنوان طرحهای خوداشتغالی و کارآفرینی در برنامه های این نهاد قرار گرفته است.بررسی میزان استقبال و تمایل مددجویان نسبت به طرح‌های اشتغالزای کمیته امداد می‌تواند منجر به اثربخشی چنین طرح‌هایی در راستای توسعه کارآفرینی اقشار فقیر جامعه شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  آفتاب جنوب, .,

, , ,

از گذشته تاکنون عمران و آبادانی در یک منطقه تنها به همت و تلاش انسان‌ها صورت گرفته است که برهمین اساس امروزه شاهد پیشرفت های فزاینده درعلم ،تکنولوژی و صنعت هستیم،دین مبین اسلام نیز همواره انسان‌ها را به استفاده از دسترنج خود و کار و تلاش درجهت کسب روزی حلال سفارش کرده است که به فرموده ائمه اطهارعلیهم السلام خداوند انسان‌های دارای شغل و حرفه را دوست می‎دارد و تلاش وکوشش جهت به دست آوردن رزق حلال در ردیف جهاد فی سبیل الله عنوان‌شده است.

,

هرچندکمیته امداد امام خمینی (ره) با الهام از تعالیم شرع مقدس همواره سعی بر این دارد که اصولی‌ترین و شایسته‎ترین خدمات را نسبت به مددجویان مورد حمایت ‌انجام دهد، بر همین اساس طرح‌ها و فعالیت‌های خودکفایی را در راس برنامه‎های خود قرار داده‌ است.

,

, , ,

اشتغالزایی با ایجاد روحیه خود اتکایی

, اشتغالزایی با ایجاد روحیه خود اتکایی, اشتغالزایی با ایجاد روحیه خود اتکایی,

بنابراین اولین قدم و اساسی‎ترین گام در این رابطه ایجاد روحیه خوداتکایی و اعتماد به خود و روحیه علاقه به کار و عدم اتکاء به دیگران ‌است و علی رغم تلاش های وافر این نهاد درراستای هدف اساسی یعنی خوداتکایی مددجویان و صرف هزینه های زیاد، تعداد مددجویان خود اتکا شده هنوزنسبتاکم به نظر می رسد.

,

جدای از این موارد یکی از فعالیت‌های اساسی کمیته امداد انجام فعالیت‌هایی است که به ایجاد روحیه خوداتکایی و اعتماد به خود، علاقه و استقبال از کار منجر می‌شود به نحوی که افزایش حجم این گونه فعالیت‌ها در مقایسه با سال‌های قبل را می‌توان به عنوان نشانه‌ای از اهمیت این موضوع تلقی کرد.

,

 با این تفاسیر هدف این فعالیت‌ها نیز کمک به درآمد خانوارها و ایجاد مشاغل مکمل جهت بهبود رفاه خانوارهای تحت پوشش است که به نظر می رسد بررسی میزان استقبال و تمایل مددجویان نسبت به طرح‌های اشتغالزای کمیته امداد می‌تواند منجر به اثربخشی چنین طرح‌هایی در راستای توسعه کارآفرینی اقشار فقیر جامعه شود.

,

اجرای بیش از 102طرح اشتغالزا درگچساران

, اجرای بیش از 102طرح اشتغالزا درگچساران, اجرای بیش از 102طرح اشتغالزا درگچساران,

رئیس کمیته امداد گچساران در گفت و گو با این پایگاه خبری تحلیلی در خصوص عملکرد این نهاد در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان گفت: این نهاد در سال جاری با پرداخت تسهیلات، 102 طرح اشتغالزا در این شهرستان اجرا کرده است.

,

, ,

محمد خادمی افزود: 19 میلیارد و 720 میلیون ریال اعتبار برای این طرح‌ها هزینه شده است که بیش از 300 نفر از مزایای این طرح‌های خودکفایی بهره مند شده‌اند.

,

وی اظهارکرد: این میزان تسهیلات در زمینه های کشاورزی، باغداری، دام پروری، صنایع دستی و خدماتی در راستای توانمندسازی خانواده های زیر پوشش این نهاد به مددجویان واجد شرایط در این شهرستان پرداخت شده است.

,

, ,

اشتغال، مهمترین راه توانمندی سازی مددجویان

, اشتغال، مهمترین راه توانمندی سازی مددجویان, اشتغال، مهمترین راه توانمندی سازی مددجویان,

رئیس کمیته امدادگچساران اظهار کرد: 3میلیارد و 220 میلیون ریال از این مقدار، تسهیلات امدادی و 19 میلیارد و 720 میلیون ریال تسهیلات بانکی و مابقی به صورت تلفیق شده با منابع بانکی در اختیار مددجویان قرار گرفت.

,

خادمی درادامه گفت: اشتغال مهم ترین راه توانمندسازی مددجویان این شهرستان برای کاهش وابستگی آنان به مستمری این نهاد حمایتی است ودرحال حاضر بیش از 2هزار و 27 خانوار با جمعیتی افزون بر 3هزار و 665 نفر زیر پوشش این نهاد حمایتی در گچساران هستند.

,

, ,

وی افزود:از ابتدای این طرح تاکنون 116میلیارد و 280 میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی به 2 هزارو 717 ازمددجویان این نهاد حمایتی پرداخت شده که این روند به طور جدی ادامه دارد.

,

بنابراین شناسایی عوامل کلیدی موفقیت طرح های خوداشتغالی و خودکفایی افراد تحت پوشش به مسئولین این نهاد کارآفرین در سیاست گذاری و برنامه ریزی جهت افزایش نرخ خودکفایی طرح های خوداشتغالی مددجویان، خود کمک موثری خواهد کرد. 

,

اختصاص 148میلیارد ریال به اشتغال مددجویان

, اختصاص 148میلیارد ریال به اشتغال مددجویان, اختصاص 148میلیارد ریال به اشتغال مددجویان,

این درحالی است که مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد درمردادماه گذشته درگفتگو با رسانه هابا اشاره به پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان این نهاد حمایتی گفته بود:148 میلیارد ریال تسهیلات از محل منابع بانک ملی کهگیلویه و بویراحمد به اشتغال مددجویان زیر پوشش کمیته امداد اختصاص یافته است.

, .,

فرید محبی نیز اظهارکرده بود که این میزان تسهیلات برای ایجاد 762 فرصت شغلی ویژه مددجویان زیر پوشش کمیته امداد استان هزینه خواهد شد و پرونده ‌های مددجویان متقاضی دریافت این تسهیلات تکمیل و برای تعیین شعبه به بانک ملی کهگیلویه و بویراحمد ارسال ‌شده است.

,

, ,

وی درادامه با اشاره به عملکرد این نهاد درطرح های اشتغالزایی درسال گذشته گفته بود که یک هزار و 156 طرح اشتغالزایی با 221 میلیارد و 600 میلیون ریال تسهیلات از محل منابع بانک ملی این استان برای مددجویان زیر پوشش کمیته امداد استان درسال گذشته اجرا شد.

,

شتاب بخشی بانک ها درپرداخت تسهیلات

, شتاب بخشی بانک ها درپرداخت تسهیلات, شتاب بخشی بانک ها درپرداخت تسهیلات,

محبی تصریح کرده بودکه 196 طرح اشتغالزایی ویژه مددجویان زیر پوشش کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد با 37 میلیارد و 130 میلیون ریال تسهیلات مربوط به سال های گذشته پشت نوبت دریافت وام از بانک ملی این استان است.

,

رئیس کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد نیز دراین خصوص گفته بود که انتظار می رود بانک ملی کهگیلویه و بویراحمد برای شتاب بخشی در پرداخت تسهیلات این تعداد طرح اشتغالزایی همکاری بیشتری کند.

, .,

محبی تصریح کرده بود:توانمندسازی و خودکفایی مددجویان زیر پوشش کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد از طریق ایجاد اشتغال همواره مورد توجه این نهاد حمایتی است وبانک ملی استان سال گذشته در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان زیر پوشش کمیته امداد این استان رتبه برتر را بین بانک ‌های عامل استان کسب کرد.

,

, ,

وی درپایان افزوده بود: امیدواریم امسال نیز این روند مثبت با جدیت هر چه بیشتر توسط بانک ملی کهگیلویه و بویراحمد تداوم داشته باشد.

,

بنابراین یکی از اهداف کمیته امداد علاوه بر حمایت از محرومان، فراهم آوردن موجبات شکوفایی استعدادها و توانایی های بالقوه افراد تحت پوشش و ایجاد زمینه مناسب به منظور نیل به خودکفایی آنهاست و به همین منظور برنام های تحت عنوان طرحهای خوداشتغالی و کارآفرینی در برنامه های این نهاد قرار گرفته است.

,

هرچندمدیرکل حرفه‌آموزی و کاریابی کمیته امداد کشور هفته قبل و درجمع شورای مدیران کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گزارشی از برنامه‌های حوزه اشتغال این نهاد ارائه داد وگفت:اعتبارات حوزه اشتغال امسال چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان و دو برابر سال گذشته است که ۲۰۰ هزار فرصت شغلی برای سال جاری هدف‌گذاری شده و برای ۲۶ هزار نفر نیز باید کاریابی انجام گیرد. 

,

خودکفایی بیش از ۷۰۰ هزار خانواردرکشور

, خودکفایی بیش از ۷۰۰ هزار خانواردرکشور, خودکفایی بیش از ۷۰۰ هزار خانواردرکشور,

مهرعلی حق گویان افزود:حوزه اشتغال و خودکفایی کمیته امداد از سال ۷۴ فعالیت خود را آغاز کرده است وماحصل فعالیت‌های حوزه اشتغال این نهاد، توانمندی و خودکفایی بیش از ۷۰۰ هزار خانوار از چرخه حمایتی کمیته امداد و فراهم کردن امکان جایگزینی همین تعداد خانوار نیازمند جدید از ابتدای تأسیس این نهاد تاکنون است.

,


 

, ,
,

ایجاد950 هزار فرصت شغلی برای مددجویان

, ایجاد950 هزار فرصت شغلی برای مددجویان, ایجاد950 هزار فرصت شغلی برای مددجویان,

وی تصریح کرد:مهم‌ترین فعالیت‌های حوزه خودکفایی کمیته امداد ارائه آموزش‌های مهارتی و حرفه‌ای، اجرای طرح‌های اقتصادی و کاریابی برای مددجویان است واز ابتدای تأسیس حوزه اشتغال کمیته امداد تاکنون بیش از یک و نیم میلیون فرصت شغلی ایجاد کرده که بیشتر آن در دهه ۹۰ بوده که از سال ۹۰ تا ۹۵ بیش از ۹۵۰ هزار فرصت شغلی بااعتبار ۷۳ هزار میلیارد ریال از محل اجرای طرح‌های اقتصادی برای مددجویان ایجادشده است. 

,

مدیرکل حرفه‌آموزی و کاریابی کمیته امداد کشور تصریح کرد: در سال گذشته ۱۵۲ هزار فرصت شغلی برای مددجویان ایجاد شد و سرمایه‌گذاری انجام‌شده در این زمینه دو هزار و ۳۱۰ میلیارد تومان است که هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان آن از تسهیلات بانکی و باقی‌مانده آن از منابع امدادی بوده است. 

,

مهارت آموزی 295 هزار نفر در فنی و حرفه‌ای

, مهارت آموزی 295 هزار نفر در فنی و حرفه‌ای, مهارت آموزی 295 هزار نفر در فنی و حرفه‌ای,

حق‌گویان درادامه به زمینه‌سازی برای اجرای طرح‌های اقتصادی از طریق آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اشاره و اظهار کرد: از ابتدای تأسیس تا سال ۹۵ سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از آموزش‌های این نهاد بهره‌مند شده‌اند و در سال گذشته، ۲۹۵ هزار نفر در دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای و مهارت‌آموزی شرکت کرده و مهارت‌های لازم را فراگرفته‌اند. 

,

, ,

اجرای بیش از 4هزارطرح اشتغالزایی دراستان

, اجرای بیش از 4هزارطرح اشتغالزایی دراستان, اجرای بیش از 4هزارطرح اشتغالزایی دراستان,

همچنین فرید محبی ،مدیرکل کمیته امداد استان نیز دراین خصوص می گوید:از ابتدای سال گذشته تاکنون چهار هزار و ۴۶۸ طرح اشتغال‌زایی بااعتبار ۷۵ میلیارد و ۷۴۴ میلیون تومان برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد اجراشده است. 

,

وی می افزاید: درخصوص اجرای طرح‌های اشتغال و خودکفایی در سال گذشته عملکرد کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد بسیار مطلوب بوده که ازلحاظ تعداد ۱۲۳ درصد و ازلحاظ مبلغ ۱۰۳ درصد حجم فعالیت این نهاد بوده است.

,

محبی تصریح می کند:در همین خصوص در زمینه ارائه برنامه‌های آموزش فنی و حرفه‌ای از لحاظ تعداد ۹۸ درصد و در زمینه اعتبارات ۱۱۱ درصد از اعتبارات جذب‌شده است وتمامی مدیران بانک‌های عامل اذعان دارند که با نظارتی که بر طرح‌های اجرایی کمیته امداد انجام می‌شود، یکی از نقاط مثبت طرح‌های اشتغال ایجادشده این است که این طرح‌ها قابل‌اعتماد و انحراف آن‌ها حداقل است. 

,

, , ,

پایدارسازی و استمرار طرح‌های اشتغالزایی

, پایدارسازی و استمرار طرح‌های اشتغالزایی, پایدارسازی و استمرار طرح‌های اشتغالزایی,

محبی می گوید:ما باید طبق شرایط روز برای مددجویان اشتغال ایجاد کنیم که پایدارسازی و استمرار طرح‌ها خیلی مهم است و در این خصوص باید دقت لازم را داشته باشیم. 

,

خودکفایی بیش از 9هزار خانواردر استان

, خودکفایی بیش از 9هزار خانواردر استان, خودکفایی بیش از 9هزار خانواردر استان,

با این تفاسیر معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد نیزدر این خصوص می افزاید:از ابتدای آغاز این طرح تاکنون ۳۰ هزار و ۷۵۸  طرح اشتغال برای مددجویان و نیازمندان با اعتبار ۱۹۰ میلیارد و ۴۱۴ میلیون تومان با استفاده از تسهیلات اشتغال این نهاد و بانک‌ های عامل اجرا شده و ۹ هزار و ۶۶۲ خانوار با تعداد ۱۹ هزار و ۲۰۰ نفر خودکفا و از حمایت این نهاد خارج‌ شده‌اند.

,

حمیدرضارحیمی نیا ،طرح‌ های اشتغال‌زایی مددجویان از ابتدای سال جاری تاکنون را 661 طرح با اعتبار 12 میلیارد و 519 میلیون تومان برشمرد و بیان می کند: طرح‌ های اجرایی مددجویان بیشتر در زمینه‌ های کشاورزی، دامپروری، صنایع‌دستی، حمل‌ و نقل، خدمات، دانش‌ بنیان و مشاغل خانگی بوده است.

,

, ,

وی با تاکید بر ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان می گوید: در این زمینه و به‌ منظور موفقیت طرح‌ های اشتغال‌ زایی دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای و مهارت‌ آموزی برای مددجویان برگزار می‌ شود.

,

آموزش 470 مددجو در دوره های فنی و حرفه ای

, آموزش 470 مددجو در دوره های فنی و حرفه ای, آموزش 470 مددجو در دوره های فنی و حرفه ای,

رحیمی نیا با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 470 نفر از مددجویان این نهاد با اعتبار 58 میلیون و 300 هزار تومان در دوره‌ های فنی و حرفه‌ای و پایدارسازی مشاغل شرکت کرده‌ اند، ادامه می دهد: از ابتدای تاسیس این نهاد تاکنون 54 هزار و 721 نفر از مددجویان و افراد نیازمند در خصوص اجرای طرح‌های اشتغال‌ زایی این نهاد آموزش‌ دیده‌اند.

,

, ,

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد یکی از مهم‌ ترین برنامه‌ های حوزه اشتغال کمیته امداد را نظارت بر اجرای طرح‌ها اعلام می کندو می افزاید: بعد از اجرای طرح به مدت چهار بار در طول یک سال طرح مورد نظارت و ارزیابی قرار می‌ گیرد که این روند تا پنج سال ادامه داشته و منجر به پویایی، پایداری و درآمدزایی و نهایتاً خودکفایی خانواده‌ ها می‌شود.

,

این درحالی است که مدیرکل طرح‌های اقتصادی و خودکفایی کمیته امدادکشور با اشاره به پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان می گوید: تسهیلات اشتغال‌زایی این نهاد هم به مددجویان و هم به افراد نیازمندی که تحت حمایت کمیته امداد نیستند، تعلق می‌گیرد که البته استحقاق مددجویان و متقاضیان دریافت تسهیلات در فرایند پذیرش و مددکاری مشخص می‌شود.

,

آموزش مددجویان دردوره های فنی و حرفه ای

, آموزش مددجویان دردوره های فنی و حرفه ای, آموزش مددجویان دردوره های فنی و حرفه ای,

علی اکبرخادمی، می افزاید:فرایند اشتغال‌زایی مددجویان کمیته امداد 6مرحله ای است که در مرحله نخست فرد متقاضی از خدمات استعداد سنجی و مشاوره شغلی این نهاد بهره‌مند می‌شود، سپس فرد بر اساس نیازسنجی در دوره‌های آموزش فنی و مهارتی به‌طور رایگان شرکت می‌کند.

,

, ,

خادمی ادامه می دهد:پس از امکان‌سنجی و تهیه طرح توجیه فنی و اقتصادی طرح اشتغال‌زایی مددجو، تسهیلات اشتغال‌زایی با هدایت، نظارت و پشتیبانی کمیته امداد به فرد متقاضی پرداخت خواهد شد.

, .,

نظارت دقیق برنحوه فعالیت طرح ها

, نظارت دقیق برنحوه فعالیت طرح ها, نظارت دقیق برنحوه فعالیت طرح ها,

مدیرکل طرح‌های اقتصادی و خودکفایی کمیته امداد درادامه می گوید: بعد از راه‌اندازی کسب‌وکار تا زمانی که طرح اشتغال به خودکفایی کامل برسد کارشناسان فنی کمیته امداد بر نحوه فعالیت طرح نظارت دارند تا ضمن کمک به پایداری طرح از شکست طرح جلوگیری کنند.

,

شرایط دریافت‌کننده تسهیلات اشتغال‌زایی

, شرایط دریافت‌کننده تسهیلات اشتغال‌زایی, شرایط دریافت‌کننده تسهیلات اشتغال‌زایی,

وی مهم‌ترین شرایط دریافت‌کننده تسهیلات اشتغال‌زایی از کمیته امداد را بیکاری فرد،نداشتن سرمایه لازم و تایید نیازمندی وی توسط حوزه مددکاری اعلام کرده و اظهارمی کند:داشتن طرح مشخص و قابل‌اجرا برای ایجاد شغل یکی دیگر از شرایط دریافت تسهیلات اشتغال زایی وطرح پیشنهادی باید  توجیه فنی و اقتصادی کافی برای زودبازده بودن و بازپرداخت اقساط وام دریافتی را داشته باشد در غیر این صورت هدایت‌های شغلی لازم برای انتخاب شغل مناسب با شرایط روحی، جسمی و منطقه‌ای فرد به وی داده خواهد شد.

,

, ,

مدیرکل طرح‌های اقتصادی و خودکفایی کمیته امداد درادامه نیز می گوید: متقاضی دریافت خدمات و تسهیلات اشتغال علاوه بر برخورداری از سلامت جسمی و روانی برای انجام شغل پیشنهادی، عدم اعتیاد به مواد مخدر و نداشتن منع قانونی نظام‌وظیفه باید دارای توان و انگیزه لازم هم باشد.

,

ایجاد170 هزار فرصت شغلی برای مددجویان

, ایجاد170 هزار فرصت شغلی برای مددجویان, ایجاد170 هزار فرصت شغلی برای مددجویان,

وی تصریح می کند: متقاضیان دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی از کمیته امداد برای احراز اصالت خود و مدارکشان باید به دفاتر این نهاد مراجعه کنند و مدت‌زمان پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی از زمان درخواست متقاضی به‌طور متوسط یک ماه است.

,

, ,

خادمی درادامه مهم‌ترین آسیب‌های اشتغال خرد مددجویان تحت حمایت کمیته امداد را پایین بودن سطح درآمد، ناکافی بودن تسهیلات وعدم تشخیص مشاوره صحیح عنوان می کند ومی افزاید:اجرای اصلاحات زیرساختی در حوزه اشتغال و بررسی ظرفیت‌های مکانی و جغرافیایی، مشاوره شغلی ازجمله برنامه‌های تحولی حوزه اشتغال است.

,

وی می گوید:سال گذشته ۱۷۰ هزار فرصت شغلی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد در کشور ایجاد شد که این فرصت‌های شغلی بااعتبار دو هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از منابع بانکی، صندوق امداد ولایت و سایر منابع موجود اجرا شدند.

,

 مدیرکل طرح‌های اقتصادی و خودکفایی کمیته امداد تصریح می کند: در سال گذشته ۱۳۶ هزار طرح اشتغال در کشور اجرا شد که ۱۵۲ هزار فرصت شغلی برای خانوارها به وجود آمدودر سال جاری ۲۰۵ هزار فرصت شغلی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد در سراسر کشور اجرا می شود که برای این امرچهارهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه اختصاص پیدا کرده است .

,

, ,

 تلاش برای توانمندسازی کامل خانوارها

,  تلاش برای توانمندسازی کامل خانوارها,  تلاش برای توانمندسازی کامل خانوارها,

با این تفاسیر امدادگران کمیته امداد برای کاهش فقر از طریق ایجاد شغل پایدار برای مددجویان درحال تلاشند که این تلاش‌ها باید تا رسیدن به هدف اصلی کمیته امداد یعنی توانمندسازی کامل خانوارها ادامه داشته باشد.

,

هرچند نظارت‌های فنی بر انجام طرح‌های اشتغال و پشتیبانی­های لازم از مشمولان طرح‌ها برای تهیه مواد مصرفی، بازاریابی و بیمه محصولات از اهمیت بسیار زیادی در پایداری و موقعیت طرح برخوردار است.فرصت­های شغلی بلاتصدی دستگاه­های اجرایی، مؤسسات و شرکت‌های دولتی داخل و خارج از کشور، فرصت­های اشتغال مطمئنی هستند که با اندک سرمایه­گذاری، قابل دسترسی هستند.

,

, , ,

بنابراین کمیته امداد باید با درنظر گرفتن این امرمهم، شناسایی فرصت­های شغلی موجود و آگاهی از بازار کار داخل و خارج کشور را در راس برنامه‌های کاری خود قرار دهد و ضمن شناسایی، امکانات و فرصت‌های شغلی موجود، بر اساس نیاز بازار کار نسبت به معرفی متقاضیان واجد شرایط و یا آموزش نیروی کار و معرفی آنها به واحدهای پذیرنده نیروی کار اقدامات ضروری را انجام دهد.

, ،,

گفتنی است 32هزار خانوار با جمعیتی افزون بر 78 هزار نفر زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد هستند که حدود 9 درصد جمعیت این استان را شامل می شود

, ,

انتهای پیام

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه