اخبار داغ

کارشناس رسانه :

نقش شبکه های اجتماعی در ایجاد تنش در جامعه زیاد است

نقش شبکه های اجتماعی در ایجاد تنش در جامعه زیاد است
کارشناس رسانه با اشاره به اینکه نقش شبکه های اجتماعی در ایجاد تنش در جامعه زیاد است گفت: این موضوع در التهابات بازار ارز و خودرو به خوبی نمایان بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پیمان عین القضاتی کارشناس رسانه در گفتگو با دیار آفتاب؛ با اشاره به نقش شبکه های اجتماعی بر بازار ارز و خودرو و کالا گفت: متاسفانه شاهد هستیم که برخی کانال ها شبانه اقدام به نرخ گذاری در حوزه ارز داشته اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

عین القضاتی اظهار کرد: متاسفانه شاهد بودیم که نرخ‌های اعلام شده توسط دلالان در شبکه های اجتماعی بر روی قیمت‌ها و عموم مردم بسیار موثر واقع شده است و التهاباتی را در بازار ایجاد کرده اند.

,

وی ادامه داد: این شبکه ها به دلیل غیر رسمی بوده و سرعت بالایی که در انتقال اطلاع دارند و از طرف دیگر به دلیل دسترسی عموم مردم، این شبکه ها تاثیر خودشان را گذاشته و دلالان را به خواسته شخصی می رساند.

,

عین القضاتی در خصوص راهکار جلوگیری از شایعه ها در شبکه اجتماعی عنوان کرد: دولت و رسانه ها باید با همکاری یکدیگر با این موضوع برخورد کنند. دولت باید برای خود سخنگو های رسمی اعلام و روزانه با پیگیری مسئله موضع گیری کرده و اخبار کذب را خنثی کند زیرا تاثیراتی که این موضوع بر روان جامعه و بازار می گذارد قابل توجه است.

,

وی ادامه داد: قوه قضاییه نیز با ورود به این مسئله عاملین این سایت ها و خبرگزای ها را شناسایی کرده و با آن ها برخورد قاطع کند، زیرا تشویش اذهان عمومی جرم محسوب می شود.

,

این کارشناس شبکه های اجتماعی با تاکید بر فرهنگ سازی به عنوان یک اصل موثر بر این مسئله اظهارکرد: رسانه ها به دولت کمک کنند و سرعت اطلاع رسانی و فرهنگ سازی را افزایش دهند.

,

وی با تاکید بر اینکه مقابله با این شبکه ها به صورت تک بعدی جواب نمی دهد خاطرنشان کرد: لازم است در این خصوص یک عزم ملی

,

متاسفانه در حال حاضر رسانه ها از ظرفیت و سرعت عمل خود استفاده نمی‌کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه