اخبار داغ

صیادی ارث آبا و اجدادی هرمزگانی/ آغاز فصل برداشت میگو از دریای خلیج فارس

صیادی ارث آبا و اجدادی هرمزگانی/ آغاز فصل برداشت میگو از دریای خلیج فارس
برداشت مجاز میگو از دریای خلیج فارس و عمان به طور رسمی از امروز آغاز می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ استان هرمزگان با دارا بودن بیش از هزار کیلومتر نوار ساحلی و داشتن مرزهای آبی همواره سواحل این منطقه محل پرورش و زیستگاه انواع آبزیان به شمار می آید به طوری که حدود 800 گونه ماهی، 15 گونه میگو، 10 گونه پستاندار دریایی، پنج گونه لاک پشت دریایی، بیش از 90 گونه پرنده و تنوع زیادی از پلانگنتون ها در این پهنه آبی وجود دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

سواحل سر تا سر استان محلی مناسب برای پرورش انواع آبزی ها از جمله میگو هستند که شهرستان های بندرعباس، قشم، میناب و سیریک بیشترین میزان صید و پرورش میگو را در سواحل خود جای داده اند و این استان به واسطه تولید و پرورش انبوه میگو های مرغوب رکوردار تولید میگو در کشور محسوب می شود که این میگوها علاوه بر تامین کردن نیاز بازارهای داخلی به خارج از کشور نیز صادر می شود.

,

, ,

صیادی ارث آبا و اجدادی هرمزگانی

, صیادی ارث آبا و اجدادی هرمزگانی,

هرمزگانی ها که صیادی را از آبا و اجداد خود به ارث برده اند از دیرباز معیشت مردم این دیار برگرفته از دریا بوده و هرمزگانی ها که زندگی و امرار و معاششان با دریای بی کران گره خورده در این فصل سال رزق و روزی خود را از دریا طلب می کنند و با روش های مختلف صیادی از سنتی گرفته تا روش های مکانیزه میگوها را صید کرده و در بازار عرضه می کنند.

,

در سال گذشته علاوه بر صید از دریا نزدیک به 15 هزارتن میگو از سایت های پرورش میگو برداشت شده است که بالغ بر 80 درصد آن به خارج از کشور صادر شد.

,

این روزها سواحل استان میزبان قایق های صیادی است که مملو از میگوهای ریز و درشت است و زنان ساحل نشینان هرمزگانی دوشادوش پدران، همسر و سایر اعضای خانواده به آنها در امر پاک سازی ، فروش و جداسازی میگو ها کمک می کنند.

,

, ,

آغاز فصل برداشت میگو در هرمزگان

, آغاز فصل برداشت میگو در هرمزگان,

محسن یکتاپور، مدیر کل شیلات هرمزگان با بیان اینکه رعایت قوانین و مقررات صید و صیادی با همکاری صیادان نقش مهمی در حفظ منابع آبزیان برای نسل آینده و صید پایدار خواهد داشت، اظهار کرد: با توجه به نظر تجمعی صیادان استان و کارشناسی های انجام شده از سوی پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان این تصمیم صورت گرفته است.

,

مدیر کل شیلات هرمزگان با اشاره به کارشناسی های انجام شده از سوی پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان پیش بینی میزان برداشت میگو در فصل صید میگوی هرمزگان را یک هزار و 650 تن خواند و تصریح کرد: از این میزان بالغ بر هزار و 150 تن را میگوی درشت و حدود 450 تن را میگوی ریز و سرتیز تشکل می دهد.

,

یکتاپور داشتن گواهی سمپاشی شناور، شرکت دردوره های آموزشی و توجیهی حفظ، ارایه بیمه بدنه و بیمه مسئولیت، داشتن سامانه کنترل ترد، نصب پلاک مربوط به اداره بنادر و دریانوردی، بغل نویسی شماره ثبت پروانه بهره برداری، نصب پلاک صید به عنوان مدارک لازم برای صدور مجوز صید میگو نام برد.

,

وی خاطر نشان کرد: صید مجاز میگو از امروز دهم مهرماه در هرمزگان آغاز می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه