اخبار داغ

مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه:

تردد ۱۵۰۰۰ مسافر از بندرلنگه در مسیرهای بین المللی/ رشد۵۲درصدی ترانزیت غیرنفتی در غرب هرمزگان

تردد ۱۵۰۰۰ مسافر از بندرلنگه در مسیرهای بین المللی/ رشد۵۲درصدی  ترانزیت غیرنفتی در غرب هرمزگان
مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه با اشاره به تردد 15000 مسافر از بندرلنگه در مسیرهای بین المللی از رشد 9 درصدی در شش ماهه اخیر خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از هرمز؛قاسم عسگری نسب، مدیر بنادر و دریانوردی بندرلنگه  در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به عملکرد شش ماهه بنادر غرب هرمزگان در سال 97 اظهار کرد: در شش ماه اخیر چهار میلیون و 923 هزار و 307 تن کالای نفتی و غیر نفتی در بنادر غرب هرمزگان تخلیه و بارگیری شده که از این عدد یک میلیون و 808 تن مربوز به کالای غیرنفتی بوده که رشد 11 درصدی رقم زده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

وی با بیان اینکه از مجموع عملیات انجام شده در بنادر غرب هرمزگان، سه میلیون و 922 هزار و 499 تن مربوط به فرآورده های نفتی است،گفت:میزان صادرات کالاهای غیرنفتی در بنادر غرب هرمزگان 517 هزار و 123 تن است که عمده این محموله های صادراتی شامل میوه و تره بار، خشکبار، مواد معدنی و مصالح ساختمانی بوده که افزایش 27 درصدی به دنبال داشته است.

,

این مقام مسئول افزود: حجم صادرات محصولات کشاورزی، دامی و احشام در بندرلنگه به رقم 146 هزار و 309 تن رسید که رشد 18 درصدی در این زمینه به ثبت رسید.

,

عسکری نسب اضافه کرد: طی شش ماه نخست سال جاری، بیش از 37 هزار تن کالای غیر نفتی وارد بنادر غرب هرمزگان شد که در مقایسه با سال گذشته، 60 درصد کاهش داشته است.

,

وی اظهار کرد:در سال جاری حجم ترانزیت کالاهای غیرنفتی (که عمده آن محموله خودرو است) در بنادر غرب هرمزگان به 138 هزار و 549 تن رسید که نشانگر رشد 52 درصدی در مقایسه با سال گذشته است.

,

مدیر بنادر و دریانوردی بندرلنگه ضمن اشاره به جابجایی 68 هزار و 28 دستگاه خودروی ترانزیتی طی شش ماه گذشته، از رشد 28 درصدی این بخش از فعالیت های بندری در سال جاری خبر داد.

,

این مقام مسئول با اشاره به رشد 19 درصدی عملیات جابجایی کالاهای کانتنیری در بندر لنگه گفت: در سال جاری  دو هزار و 137 TEU کانتینر پر در این بندر تخلیه و بارگیری شده است.

,

وی تعداد شناورهای ورودی به بنادر غرب هرمزگان را پنج هزار و 914 فروند اعلام کرد و افزود: از این میزان، 338 فروند شناور بالای هزار تن و پنج هزار و 576 فروند زیر هزار تن ظرفیت بارگیری داشته اند.

,

عسکری نسب با اشاره به افزایش 17 درصدی تعداد مسافران دریایی داخلی در بنادر غرب استان هرمزگان گفت: از آغاز سال جاری تا ابتدای مهر ماه جاری، بیش از 295 هزار و 36 هزار مسافر و گردشگر از بنادر لنگه، آفتاب و چارک به مقصد جزایر خلیج فارس همچون کیش و ابوموسی جابجا شدند.

,

مدیر بنادر و دریانوردی بندرلنگه خاطرنشان کرد: همچنین در بخش مسافرت های دریایی بین المللی، بندرلنگه توانست با ثبت رقم ترابری بیش از 15 هزار نفر مسافر، رشد 9 درصدی را در کارنامه عملیاتی شش ماهه خود ثبت کند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه