اخبار داغ

نبود متخصص اطفال در بیمارستان اسدیه/ برنامه ای برای توسعه این بیمارستان نداریم

نبود متخصص اطفال در بیمارستان اسدیه/ برنامه ای برای توسعه این بیمارستان نداریم
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: شهر اسدیه نسبت به حداقل 5 سال قبل دارای پیشرفت های زیادی در حوزه بهداشت و درمان بوده و بیش از این ما در این شهرستان نمی‌توانیم کاری انجام دهیم حداکثر توسعه برای آنجا انجام شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، شهرستان مرزی درمیان از جمله شهرستان‌های محروم خراسان جنوبی است که 460 کیلومتر با کشور افغانستان مرز مشترک دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،, خاورستان, خاورستان, ،,  شهرستان مرزی درمیان از جمله شهرستان‌های محروم خراسان جنوبی است که 460 کیلومتر با کشور افغانستان مرز مشترک دارد.,
 
,
شهر اسدیه مرکز این شهرستان مرزی و محروم از بسیاری امکاناتی که برای یک مرکز شهرستان لازم است محروم بوده و معمولا اغلب نیروهای ادارات آن در شهر اسدیه مستقر نبوده و در رفت و آمد هستند.
,
 
,
این شهرستان که دارای روستاهای بسیار زیادی با جمعیت بالا است نیاز به امکاناتی دارد که مردم برای رفع نیازهای خود مجبور نباشند مسافت طولانی تا مرکز استان را طی کنند.
,
 
,
یکی از مهمترین نیازهای مردم در شهرستان مرزی درمیان مرکز بهداشتی درمانی با پزشکان متخصص است که مردم برای مرجعات درمانی خود مجبور نباشند مسافت طولانی تا مرکز استان را طی کنند.
,
 
,
بیمارستان ۲۴ تختخوابی خاتم الانبیاء (ص) شهر اسدیه با مساحت ۱۲هزار ۳۸۰متر مربع و زیربنا ۳هزار و۳۶۶متر مربع در تاریخ 17 مرداد سال 92 بنا به دستور دولت وقت با حضور معاون اول رئیس جمهور بصورت ویدئو کنفرانس همزمان با دو بیمارستان دیگر در سربیشه و سرایان افتتاح شد. 
,
 
,
در ابتدای امر بخش اورژانس بصورت شبانه روزی راه اندازی شد و از ابتدای آبان ۹۳ کلنیک سرپایی تخصصی شروع به ارائه خدمات کرده است در تاریخ یک مرداد سال 94 نیروهای جدید بالینی این بیمارستان اعم از پرستار، ماما، علوم آزمایشگاهی، رادیولوژی در این بیمارستان آغاز بکار کردند. 
,
 
,
همچنین از تاریخ 20 آبان سال 94 با حضور متخصص داخلی و اطفال ، بخش بستری این بیمارستان نیز راه اندازی شده است .
,
 
,
این بیمارستان دارای تخت بستری فعال و خدمات تخصصی و درمانی است . هم اکنون بخش های اورژانس، آزمایشگاه، رادیولوژی، بستری (داخلی و اطفال ) ، زایشگاه و اتاق عمل فعال می باشد.
,
 
,
این اطلاعات در سایت بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) اسدیه درج شده است.
,
 
,
از ابتدای مهر ماه سال جاری بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) اسدیه پزشک متخصص اطفال ندارد و این مسئله باعث شده که مردم در شهر اسدیه و اهالی شهرستان درمیان با مشکلاتی مواجه شوند.
,
 
,
خسروی یکی از اهالی شهر اسدیه در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: حدود دو هفته شده که بیمارستان اسدیه پزشک متخصص اطفال ندارد و کارهای درمانی اطفال را پزشک عمومی انجام داده و در غیر اینصورت مردم برای درمان به مرکز استان مراجعه می‌کنند که طی کردن مسافت حدود 100 کیلومتری مرکز شهرستان درمیان تا مرکز استان برای همه مردم امکان ندارد و سخت است.
, خاورستان, خاورستان,
 
,
علی رغم نیاز به متخصص اطفال بیمارستان اسدیه متخصص اطفال ندارد
, علی رغم نیاز به متخصص اطفال بیمارستان اسدیه متخصص اطفال ندارد, علی رغم نیاز به متخصص اطفال بیمارستان اسدیه متخصص اطفال ندارد,
 
,
وی با بیان اینکه شهرستان مرزی درمیان دارای جمعیت بسیار زیاد اطفال و کودکان است و حضور متخصص در زمینه اطفال بیش از سایر تخصص ها در بیمارستان ضروری است اما هم اکنون این بیمارستان پزشک متخصص اطفال ندارد و باعث بروز مشکلاتی برای مردم شده است.
,
 
,
خسروی عنوان کرد: معمولا همه پزشکان بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) پزشکانی هستند که طرح خود را می‌گذرانند و پس از اتمام طرح برای ادامه تحصیل در دوره فوق تخصص از اینجا می‌روند.
,
 
,
وی ادامه داد: بسیاری از پزشکان نیز به خاطر بومی نبودن در شهرستان مرزی درمیان ماندگار نمی‌شوند و پس از مدت زمان کوتاهی به استان‌های دیگر می‌روند.
,
 
,
خسروی درخواست کرد: اگر معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برای استقرار چند سال پزشکان در این بیمارستان اقدام کند و پزشکانی که طرح خود را گذرانده برای کار در این شهرستان مرزی را فراهم کند خیلی بهتر است و مردم با مشکلات کمتری مواجه خواهند بود.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه این شهرستان دارای روستاهای محروم و جمعیت زیادی دارد لازم است که در زمینه درمانی مردم بیش از این توجه شود، گفت: از فرماندار شهرستان و مسئولان استانی درخواست داریم نسبت به رفع مشکلات مردم این شهرستان مرزی در همه زمینه ها و به طور خاص حضور پزشک اطفال اقدام کنند.
,
 
,
محمد شفیع عثمانی بجد مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان درمیان در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: پزشک متخصص اطفال بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) تا پایان شهریور ماه در محل بیمارستان حضور داشته است.
, خاورستان, خاورستان,
 
,
وی افزود: این پزشک که حدود 21 ماه در این بیمارستان حضور داشته در حال گذراندن دوره طرح خود بوده و پس از اتمام طرح از شهر اسدیه رفته است.
,
 
,
مدیر شبکه بهداشت و درمان درمیان با بیان اینکه از ابتدای مهر بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) فاقد متخصص اطفال است، گفت : در این مدت پزشک عمومی کار معاینه و درمان مراجعان را انجام داده و در صورت نیاز بیمار برای ارجاع به متخصص در مرکز استان معرفی می‌شود.
,
 
,
عثمانی عنوان کرد: با توجه به مرزی و محروم بودن و کمبود امکانات در شهر اسدیه معمولا پزشکانی که برای گذراندن طرح به شهرستان مرزی درمیان می‌آیند پس از اتمام طرح تمایلی برای ماندن در این شهرستان را نداشته و می‌روند.
,
 
,
وی اظهار کرد: هم اکنون نیز برای حضور متخصص اطفال در بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) از دانشگاه علوم پزشکی درخواست نیرو کرده‌ایم و قرار شده از نیروهایی که برای استان فرستاده شوند نسبت به حضور متخصص اطفال در بیمارستان اسدیه اقدام شود.
,
 
,
غلامرضا ارجمندی مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در گفت و گو با خاورستان، اظهار کرد: طی یک ماه آینده که قرار است برای خراسان جنوبی نیرو فرستاده شود برای بیمارستان اسدیه نیز پزشک متخصص اطفال فرستاده خواهد شد.
, خاورستان, خاورستان,
 
,
وی با اشاره به اینکه برای همه شهرستان‌ها پزشکانی که طرح خود را می‌گذرانند فرستاده می‌شوند، گفت: شهرستان درمیان فاقد پزشک بومی است و معمولا پزشکانی که بومی خراسان جنوبی نیز هستند پس از اتمام طرح برای ادامه فعالیت در بیمارستان اسدیه نمانده و می‌روند.
,
 
,
مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: اغلب پزشکان پس از اتمام طرح برای ادامه تحصیل در فوق تخصص آزمون داده و تحصیل را ادامه می‌دهند.
,
 
,
پزشکان مناطق محروم روزی 300 هزار تومان حق ماندگاری می‌گیرند
, پزشکان مناطق محروم روزی 300 هزار تومان حق ماندگاری می‌گیرند, پزشکان مناطق محروم روزی 300 هزار تومان حق ماندگاری می‌گیرند,
 
,
ارجمندی با بیان اینکه هم اکنون برای ماندگاری پزشکان در مناطق محروم روزی 300 هزار تومان به هر پزشک حق ماندگاری داده می‌شود، تصریح کرد: علی رغم در نظر گرفتن حق ماندگاری برای پزشکان باز هم شاهد ترک محل کار پس از اتمام دوره طرح پزشکان هستیم.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه شهرستان درمیان و شهر اسدیه نسبت به حداقل 5 سال قبل دارای پیشرفت های زیادی در حوزه بهداشت و درمان بوده است، اظهار کرد: بیش از این ما در این شهرستان نمی‌توانیم کاری انجام داده و برای سال‌های آینده نیز در بیمارستان شهرستان درمیان کاری نخواهد شد چرا که حداکثر توسعه برای آنجا انجام شده است.
,
 
,
مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: هم اکنون بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) شهر اسدیه دارای تخصص های زنان، جراحی عمومی، داخلی، اطفال و رادیولوژی به صورت پاره وقت است.
,
 
,
پزشکان غیر بومی تمایلی برای ماندگاری ندارند
, پزشکان غیر بومی تمایلی برای ماندگاری ندارند, پزشکان غیر بومی تمایلی برای ماندگاری ندارند,
 
,
ارجمندی نیز یکی از دلایل عدم ماندگاری پزشکان در شهرستان درمیان را غیر بومی بودن دانست و گفت: شهرستان درمیان شهرستان مرزی و محرومی که از بسیاری امکانات محروم است برای متقاعد کردن پزشکان جهت رفتن و مستقر شدن در این شهرستان بارها با آنها صحبت می‌کنیم و به سختی پزشکان قبول می‌کنند که در شهرستان مرزی و محروم کار کنند.
,
 
,
وی بیان کرد: در خراسان جنوبی پزشک بومی کم است و همان تعدادی که هستند نیز پس از گرفتن تخصص برای ادامه کار به استان‌های بزرگ تر می‌روند چرا که جاذبه در استان‌های دیگر بیشتر است.
,
 
,
بر اساس نظرات مطرح شده در این گزارش لازم است مسئولان شهرستان درمیان و پس از آن استان برای ایجاد جاذبه و امکاناتی که پاسخگوی نیازهای پزشکان غیر بومی باشد اقدام کنند و مشکل و دغدغه عدم حضور پزشک در شهرستان مرزی و محروم درمیان بر سایر مشکلات مردم این شهرستان افزوده نشود.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه