اخبار داغ

کارشناس مسائل منطقه در گفتگو با دانا؛

عملیات تروریستی اهواز کار داعش بود/ الاحوازیه در حد و اندازه حملات تروریستی نیست/ منطقه ای که سپاه با موشک هدف قرار داد تحت حمایت آمریکایی هاست

عملیات تروریستی اهواز کار داعش بود/ الاحوازیه در حد و اندازه حملات تروریستی نیست/ منطقه ای که سپاه با موشک هدف قرار داد تحت حمایت آمریکایی هاست
سیدمهدی نوریان با اشاره به حمله موشکی سپاه پاسداران به مواضع تروریست ها در بوکمال گفت: منطقه ای که سپاه پاسداران موشک باران کرد، جزء معدود مناطقی بود که در دست داعش است و به حجین معروف است که تحت حمایت آمریکایی ها است.
[

سیدمهدی نوریان کارشناس مسائل منطقه در گفت و گو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا با اشاره به مورد هدف قرار دادن موضع داعش در بو کمال و حجین، اظهار داشت: نکته حساسی که در رابطه با حادثه اهواز حائز اهمیت است، این است که این عملیات تروریستی کار گروه الاحوازیه نبوده و کار داعش بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

کارشناس مسائل منطقه با بیان اینکه گروه الاحوازیه یک سری از شیعیان اهواز هستند که این ها را از قدیم می شناسیم، خاطر نشان کرد: گروه الاحوازیه اصلاً در حد و اندازه اینگونه حملات تروریستی نیستند که بخواهند چنین عملیاتی انجام دهند.

,

 

,

نوریان تاکید بیان داشت: گروه الاحوازیه توانایی چنین عملیاتی را ندارند و نهایت کاری که آن ها می توانند انجام دهند این است که سوار موتوری شوند و یک تیری در کنند و یا در یک جایی یک بمب دست سازی منفجر کنند.

,

 

,

وی با اشاره به این موضوع که داعشی ها یک گروه هایی به نام انغماسیین دارند، اذعان کرد: نوع تربیت گروه انغماسیین حملات انتحاری است، ولی در اهواز شاهد بودیم که عملیات آنها انتحاری نبود و عملیات به جایی رسید که آن ها نمی توانستند خودشان را نجات دهند و سعی می کردند که با کشته شدن خود کشته های بیشتری را بگیرند که به همین دلیل است که به آن ها انغماسیین می گویند.

,

 

,

کارشناس مسائل منطقه افزود: انغماسیین نوع عملیاتی که انجامی می دهند به اینگونه است که بعد از عملیات بلافاصله بر گردند ولی اگر عملیات به مشکل خورد، تا آخر می ایستند و با کشته شدن خودشان کشته های بیش تری را از بین می برند، یعنی در مرحله بعدی عملیات آن ها تبدیل به انتحاری می شود.

,

 

,

نوریان به مسبب اصلی جنایت و حمله تروریستی اهواز اشاره کرد و گفت: عملیات تروریستی اهواز کار داعش بوده است و امکان ندارد این عملیات کار گروه الاحوازیه باشد.

,

 

,

وی اظهار داشت: منطقه ای که سپاه پاسداران موشک باران کرد، جزء معدود مناطقی بود که در دست داعش است و به حجین معروف است که تحت حمایت آمریکایی ها است.

,

 

,

کارشناس مسائل منطقه اذعان کرد: دو سه منطقه در سوریه است که ما برای آنکه با آمریکایی ها درگیر و سرشاخ نشویم، داعشی ها در بین ما و آمریکایی هستند، مثل مناطقی مانند بوکمال و حجین که این ها مناطقی هستند که داعشی ها در آن جا قرار دارند.

,

 

,

مهدی نوریان تاکید کرد: برای سپاه یقین شده است که حادثه تروریستی اهواز کار داعش بوده و سپاه نیز گوش مالی سختی به تروریست ها داد.

,

 

,

وی به اولین مصاحبه سخنگوی گروه الاحوازیه با تلویزیون ایران نشنال اشاره کرد و گفت: سخنگوی گروه الاحوازیه مدعی بود که این حمله تروریستی کار مقاومت ملی اهواز بوده است، در این رابطه سخنگوی الاحوازیه حتی یک بار هم به صراحت اعلام نکرد که کار گروه الاحوازیه بوده است؛ اما می دانست که کار داعش بوده ولی نمی خواست بگوید، چون داعشی ها می خواستند روز بعد از حادثه بیانیه و ویدئو بدهند که هلی برد آن ها خراب بود.

,

 

,

کارشناس مسائل منطقه خاطر نشان کرد: گروه الاحوازیه با داعشی ها هماهنگ بود، به خاطر اینکه منبع تغذیه هردو یک جا یعنی عربستان سعودی و آمریکا و غرب است؛ یقیناً این دو گروه با هم هماهنگ شده اند، اما عملیات اصلی کار داعش بوده است.

,

 

,

نوریان تصریح کرد: مواضعی که سپاه مورد حمله موشکی قرار داد کاملاً در دست داعش بود و ربطی به الاحوازیه نداشت.

,

 

,

وی ادامه داد: تمام قتل و عام هایی که داعش انجام می داد، همه دروغ است؛ یعنی آن حجم کشتاری که داعش نشان می دهد واقعاً اینطور نبوده است.

,

 

,

نوریان در پایان با اشاره به مخالفت مقام معظم رهبری با اصابت موشک به مناطقی که نیروهای مردمی مستقر هستند، گفت: مقام معظم رهبری بارها اعلام کرده اند که اگه یک درصد احتمال برود که افراد غیر نظامی در آن محل اهداف موشک هستند به هیچ وجه حمله نشود و هیچ گونه حق زدن هم ندارید.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه