اخبار داغ

معاون وزیر آموزش و پرورش:

کمبود نیروی انسانی از مسائل بغرنج آموزش و پرورش است/ ضرورت استفاده از برون‌سپاری خدمات آموزشی

کمبود نیروی انسانی از مسائل بغرنج آموزش و پرورش است/ ضرورت استفاده از برون‌سپاری خدمات آموزشی
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: یکی از مسائل بغرنج در آموزش و پرورش، کمبود نیروی انسانی است. بهترین معلمان ما در آستانه بازنشستگی هستند و از طرفی دیگر ورودی ما در مجموعه آموزش و پرورش کم است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، عبدالرسول عمادی معاون وزیر آموزش و پرورش، سرپرست آموزش متوسطه آموزش و پرورش و رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش صبح امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیر کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی که در سالن قلم‌چی شهرستان بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: خراسان‌جنوبی در بسیاری از نتایج امتحانات نهایی همواره پیشتاز بوده و این مهم، ناشی از مدیریت شایسته در مجموعه آموزش و پرورش این استان و وجود معلمانی باگذشت و فداکار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,
 
,
وی افزود: در تحلیل نتایج امتحانات نهایی استان‌های مختلف کشور به این نتیجه رسیده‌ایم که دو عامل شاخص برخورداری اقتصادی و مدیریت دارای نقش بسیار تاثیر‌گذار در موفقیت دانش‌آموزان هستند.
,
 
,
معاون وزیر آموزش‌ و پرورش ضمن اشاره به خدمات ارزنده معلمان در جامعه تصریح کرد: تقویت باور، اعتقاد و ایمان دانش‌آموزان و دعوت آنان به اعمال نیک از جمله رسالت‌های اصلی معلمان بوده است.
,
 
,
عمادی ضمن اشاره به قدمت فرهنگی خراسان‌جنوبی و شهرستان بیرجند خاطرنشان کرد: وجود پدران علوم مختلف در این استان از جمله دکتر شکوهی پدر علم و تربیت گواه این مدعا است.
,
 
,
وی با بیان این‌که قدم‌زدن در شهرستان بیرجند نشان می‌دهد که مردم این شهرستان و استان بسیار فهیم، منظم و مرتب هستند، عنوان کرد: اگر شهروندان ما خوب عمل می‌کنند یا غل و غشی‌ در کارشان نیست یا در معاملات‌شان در بازار تقلب نمی‌کنند به برکت فعالیت‌های خوب و عملکرد مثبت آموزش و پرورش بوده‌ است.
,
 
,
رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: یکی از مسائل بغرنج در آموزش و پرورش، کمبود نیروی انسانی است. بهترین معلمان ما در آستانه بازنشستگی هستند و از طرفی دیگر ورودی ما در مجموعه آموزش و پرورش کم است.
,
 
,
عمادی، ورودی آموزش و پرورش را از طریق دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد و یادآور کرد: هر سال به طور متوسط، ۱۵هزار نفر از دانشگاه فرهنگیان در سطح کشور فارغ‌التحصیل می‌شوند که پاسخ‌گوی نیاز سامان نیست و ما کلاس‌های خالی زیادی در کشور داریم و این مسئله نیازمند توجه جدی است.
,
 
,
وی ادامه داد: در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای بایستی از خرید خدمات آموزشی و خدمات برون‌سپاری آموزشی استفاده کنیم که متأسفانه اعتبارات آموزش و پرورش نیز بسیار کم است.
,
 
,
عمادی با بیان این مطلب که خراسان‌جنوبی از جمله استان‌هایی بود که با مدیریت صحیح نیروی انسانی در ابتدای سال جاری کلاس خالی در این استان نداشته‌ایم، ابراز کرد: امیدواریم با مدیریت آقای واقعی به عنوان مدیر کل جدید آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی، شاهد خیرات و برکات زیادی باشیم.
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه