اخبار داغ

با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی؛

هشتمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) در بندرعباس آغاز به کار کرد

هشتمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) در بندرعباس آغاز به کار کرد
هشتمین کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع) صبح امروز با حضور اندیشمندان مسلمان و سایر ادیان از سوی دبیرخانه کانون های مساجدهرمزگان و با حمایت دفتر نماینده ولی فقیه در استان و استانداری هرمزگان، ستاد عالی کانون های مساجد کشور و سایر نهادهای فرهنگی و به میزبانی استان هرمزگان در بندرعباس آغاز به کار کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛هشتمین کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع) صبح امروز چهارشنبه(11 مهر) مصادف با 23 محرم با حضور اندیشمندان مسلمان و سایر ادیان از سوی دبیرخانه کانون های مساجدهرمزگان و با حمایت دفتر نماینده ولی فقیه در استان و استانداری هرمزگان، ستاد عالی کانون های مساجد کشور و سایر نهادهای فرهنگی و به میزبانی استان هرمزگان در بندرعباس آغاز به کار کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  هرمز,

در این رخداد مهم فرهنگی معنوی که صبح چهارشنبه در سالن اجتماعات شهرک مروارید در بندرعباس آغاز و در دو نوبت صبح و عصر برگزار می شود، مهمانانی از کشورهای کویت، الجزایر، لبنان و عراق و همچنین شخصیت های برجسته علمی و فرهنگی کشور حضور دارند.

,

سلسله برنامه‌های بزرگداشت مقام امام سجاد(ع) از سری برنامه های بخش بین الملل هشتمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) در ۲۶ کشور جهان برگزار می‌شود.

,

جهان اسلام تشنه شناخت اهل بیت است

, جهان اسلام تشنه شناخت اهل بیت است, جهان اسلام تشنه شناخت اهل بیت است,

آیت الله نعیم آبادی، نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در هشتمین همایش کنگره بین المللی امام سجاد(ع)، اظهار کرد: جهان اسلام با تمام وجود به دنبال شناخت جایگاه ائمه و اهل بیت است

,

امام جمعه بندرعباس گفت: اگر مردم این بزرگواران را نشناسند ما مسئولیم و متصدیان امور دینی در مملکت باید روز قیامت پاسخ گو باشیم و موضوع کنگره امام سجاد(ع) قرآن از دید صحیفه است.

,

نعیم آبادی بیان کرد: ما نمی گویم که قرآن اگر با سنت ما زاویه داشته باشد از ما نیست به ما تهمت زدند اگر سخنان ما با قرآن هم سو نیست به دیوار بزنید.

,

وی افزود: قرآن هم محور است و هم بزرگترین موتور متحرک جهان اسلام است و نقش و جایگاه ویژه قرآن باعث شده که موضوع کنگره امسال این باشد و متاسفانه قرآنی که باید جامع المسلمین باشد دشمنان اسلام آن را وسیله ای برای تفرقه تبدیل کرده اند

,

نماینده ولی فقیه هرمزگان خاطر نشان کرد: به سنی گفته اند که شیعه مرتکب تحریف کننده قرآن است یعنی قرآنی که به دست شیعیان این قرآن واقعی نیست.

,

صحیفه سجادیه دنیایی از علوم اهل بیت است

, صحیفه سجادیه دنیایی از علوم اهل بیت است, صحیفه سجادیه دنیایی از علوم اهل بیت است,

آیت الله مرتضی مقتدایی، مدیر شورای عالی حوزه علمیه قم، امروز در مراسم اختتامیه هشتمین کنگره بین المللی امام سجادعلیه السلام با اشاره به نکاتی از سیره عبادی امام چهارم گفت: آن حضرت به گونه ای توجه به نماز داشت که رنگ صورتش تغییر و رعشه بر اندام حضرت می افتاد.

,

مدیر شورای عالی حوزه علمیه قم درباره دستگیری از بینوایان بیان کرد: آن حضرت، فقرا را شناسایی و شبانه برای آنها کمک می برد بعد از شهادت ایشان، 100 خانواده شناسایی شد که زمان حضرت زندگی آنها به خوبی اداره می شد و بعد از شهادت فهمیدند ایشان برای آنها شبانه نان و پول می برد.

,

آیت الله مقتدایی افزود: صحیفه سجادیه یکی از آثار ماندگار حضرت است که در زمان ایشان، قدرت بنی امیه نمی گذاشت امامت کند و احکام دین را بیان و هدایت و ارشاد کند لذا امام در پوشش دعا همان کاری که باید برای آشنا کردن مردم با معارف اسلام انجام می شد را انجام دادند.

,

عضو مجلس خبرگان رهبری با متذکر شدن این نکته که صحیفه سجادیه را صرفاً به عنوان دعا ملاحظه نکنید؛ اظهار کرد: هر باب دعا یک مفاهیم کلی و راهنمایی های کلی مطرح می شود؛ به طور مثال در دعا برای والدین، وظایف سنگینی که انسان نسبت به پدر و مادر دارد بیان شده و در واقع زیر پوشش دعا، حقوق پدر و مادر بر گردن فرزند را بیان کرده است.

,

وی صحیفه سجادیه را یک دنیا معرفت، احکام، علوم اهل بیت و حقوق دانست که زیر پوشش دعا آمده و افزود: کسی که صحیفه را دارد مثل اینکه قرآن را دارد زیرا نسبت به دستورات اسلام در آن راهنمایی شده است لذا اسم آن را زبور آل محمد صلی الله علیه وآله گذاشتند.

,

عضوجامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: یکی از برکات این اجلاس این است این صحیفه ی با این عظمت بین مردم شناسانده می شود و این گوهر گرانبهایی که در دستشان است خیلی ها می گیرند و عمل می کنند.

,

وی در خطاب به آیت الله نعیم آبادی، نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، گفت: هر کس در اثر این جلسات با صحیفه سجادیه آشنا و به آن عمل کند و ثوابی گیر آن آمد، شما و همکارانتان در ثواب آن شریک هستید.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه