اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی:

قراردادهای برجامی نجات دهنده نیست/ کاهش نرخ ارز در پی پاسخ موشکی و برخورد با مفسدان

قراردادهای برجامی نجات دهنده نیست/ کاهش نرخ ارز در پی پاسخ موشکی و برخورد با مفسدان
کارشناس مسائل سیاسی گفت: برجام و هر نوع قراردادی از نوع برجام نه قابل اعتماد و نجات دهنده بوده و نه در آینده راهکار روشنی برای ما نشان خواهد داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی مزگی‌نژاد کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: اکنون شاهد تهاجم دشمن به عرصه اقتصادی هستیم و معاندین از بهم ریختگی اقتصادی ما سوءاستفاده کرده و وارد بازار ارز و سکه شدند و تبلیغاتی مبنی بر اینکه اقتصاد ما در آینده با بحران روبرو می‌شود، صورت گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مهدی مزگی‌نژاد کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با , خاورستان, خاورستان, خاورستان, ، اظهار کرد: اکنون شاهد تهاجم دشمن به عرصه اقتصادی هستیم و معاندین از بهم ریختگی اقتصادی ما سوءاستفاده کرده و وارد بازار ارز و سکه شدند و تبلیغاتی مبنی بر اینکه اقتصاد ما در آینده با بحران روبرو می‌شود، صورت گرفت.,

 

,

وی خاطرنشان کرد: خروج آمریکا از برجام شاعبه‌ای را ایجاد کرد که قیمت طلا، گران خواهد شد و این سبب شد تا برخی از افراد نا آگاهانه و برخی سودجویانه، عمدا به بازار یورش بردند تا با خرید طلا و ارز بتوانند در آینده با قیمت کلان‌تری بفروشند و این روی قیمت سکه و طلا اثر گذاشت و سبب شد بازار با یک حباب خاصی بالا رفته تا اینکه قیمت دلار 4 هزار و 800 تومانی به 19 هزار تومان رسید.

, قیمت دلار 4 هزار و 800 تومانی به 19 هزار تومان رسید.,

 

,

کارشناس مسائل سیاسی یادآور شد: بسیاری از افراد خریدهایی انجام دادند. این خریدها آن‌ها را فریب داد و اکنون این فضا را پشت سر گذاشتیم. با توصیه‌های که رهبر معظم انقلاب داشتند و تمهیداتی که در مسیرهای حرکت‌های دشمن اندیشیده‌اند، بازار سکه و طلا رو به کاهش است.

,

 

,

مزگی‌نژاد بیان کرد: با توجه به ترخیص کالاها از گمرک، فضای واردات ما سروسامان پیدا کرد و همچنین حمله موشکی علیه جریان داعش در انتقام شهدای خوزستان سبب شد تا دشمنان عقب‌نشینی کرده و یک فضای امید به بازار برگشت که این فضا قابل اعتماد نیست و امیدواریم بهتر از این شود.

, حمله موشکی علیه جریان داعش در انتقام شهدای خوزستان سبب شد,

 

,

وی خاطرنشان کرد: آن‌هایی که طلا، کالا و ارز خریده بودند الان که احساس کردند سودی نصیب آن‌ها نمی‌شود، طلا و ارز خود را به بازار عرضه می‌کنند و زمانی که عرضه زیاد و تقاضا کم باشد، قیمت را پایین می‌آورد. اکنون با عرضه طلا به بازار، تقاضا پایین آمده و قیمت نیز رو به کاهش است.

,

 

,

کارشناس مسائل سیاسی افزود: امیدواریم این حبابی که درست شده از بین رفته و بازار به تعادل برسد و این نیاز به کار مضاعف‌تری دارد.

,

 

,

مزگی‌نژاد گفت: ما مسلمانیم و طبق آیه 141 سوره نساء "کافر نباید بر مسلمانان حاکم شود یا این‌که امورات مسلمانان را اداره کند". در نظام اسلامی جایگاهی به نام رهبری داریم که در صدر اسلام، پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) اداره می‌کردند و امروز امام خامنه‌ای مدیریت می‌کنند و ثابت شده در هر زمان و مکان اگر حرف امام خامنه‌ای را گوش کردیم به پیروزی رسیدیم و هر زمانی گوش نکریم و یا گوش کردیم و درست اجرا نکردیم آسیب دیده‌ایم.

, ثابت شده در هر زمان و مکان اگر حرف امام خامنه‌ای را گوش کردیم به پیروزی رسیدیم و هر زمانی گوش نکریم و یا گوش کردیم و درست اجرا نکردیم آسیب دیده‌ایم.,

 

,

وی گفت: امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی با توجه به شناختی که از دشمن دارند که چه نوع طرح و برنامه و چه توطئه‌ای علیه ما دارد، اخطارهای خود را بیان می‌کنند و یکی از اخطارهایی که چند سال پیش مطرح کردند ضعف اقتصادی بود و عواملی برای آن برشمردند و برای حل این مشکل، اقتصاد مقاومتی را پیشنهاد کردند و در سخنرانی نوروزی خود فرمودند "ما نیروی انسانی و مواد اولیه و تکنولوژی داریم که همت و اراده جوان‌ها و مسئولان را می‌طلبد تا به نتیجه‌ای برسیم".

,

 

,

کارشناس مسائل سیاسی افزود: امام خامنه‌ای نسخه نجات دهنده ما را اقتصاد مقاومتی اعلام کردند اما متأسفانه برخی این را باور ندارند و به کار نبسته‌اند.

, امام خامنه‌ای نسخه نجات دهنده ما را اقتصاد مقاومتی اعلام کردند اما متأسفانه برخی این را باور ندارند و به کار نبسته‌اند.,

 

,

مزگی‌نژاد تصریح کرد: آسیبی که می‌خوریم از عدم توجه، گوش و عمل نکردن به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی است که برخی آسیب‌های بازار سکه، طلا و ارز نیز از این نوع است که متأسفانه این نقطه ضعف بزرگی است.

,

 

,

وی گفت: با توصیه‌های مقام معظم رهبری و برخورد قاطع قوه قضائیه با برخی مفسدان جامعه ان‌شاءالله به آرامش در زمینه اقتصادی برسیم.

,

 

,

کارشناس مسائل سیاسی اظهار کرد: در اوضاع جنگ اقتصادی یک موضوع روانی مطرح است که تنها راه برون رفت از این فضای کنونی، برجام، اف‌ای‌تی‌اف و پالرمو است که اگر این را نپذیرید در آینده فضا خراب شده و مشکل قحطی ایجاد می‌شود که متأسفانه برخی از دولتمردان این حرف‌ها را مطرح می‌کنند.

, در اوضاع جنگ اقتصادی یک موضوع روانی مطرح است که تنها راه برون رفت از این فضای کنونی، برجام، اف‌ای‌تی‌اف و پالرمو است که اگر این را نپذیرید در آینده فضا خراب شده و مشکل قحطی ایجاد می‌شود که متأسفانه برخی از دولتمردان این حرف‌ها را مطرح می‌کنند.,

 

,

مزگی‌نژاد تأکید کرد: فضای حقیقی جامعه این است که با انعقاد برجام، نتیجه این شد که دشمن به تعهدات خود عمل نکرد.

, فضای حقیقی جامعه این است که با انعقاد برجام، نتیجه این شد که دشمن به تعهدات خود عمل نکرد.,

 

,

وی افزود: برجام و هر نوع قراردادی از نوع برجام قابل اعتماد و نجات‌دهنده نیست و در آینده نیز راهکار روشنی به ما نشان نخواهد داد.

, برجام و هر نوع قراردادی از نوع برجام قابل اعتماد و نجات‌دهنده نیست و در آینده نیز راهکار روشنی به ما نشان نخواهد داد.,

 

,

کارشناس مسائل سیاسی گفت: امیدواریم مردم ما این حقیقت را بپذیرند تا عملیات روانی در جامعه خنثی‌شده و زمانی که به حقیقت برسیم، زمان موفقیت ما است.

,

 

,

مزگی‌نژاد بیان کرد: در بازار و خرید از بازار، اگر مردم کالای بیش از حدی بخرند، فشار به بازار وارد شده و این سبب بالارفتن قیمت‌ها می‌شود که اگر مردم قانع باشند، قیمت‌ها افزایش نمی‌یابد.

,

 

,

وی ضمن بیان این‌که در صدر اسلام ائمه(ع) مایحتاج خود را روزانه تهیه می‌کردند، گفت: اکنون نیزخریدهای زیاد سبب کمبود و بالارفتن قیمت‌ها شده و به افراد کم درآمد فشار وارد می‌کند.

,

 

,

وی یادآور شد: از مردم می‌خواهیم با خریدهای مورد نیاز خود زمینه برای سقوط قیمت‌ها را فراهم کنند تا اقشار آسیب‌پذیر جامعه بتوانند به راحتی اقلام مورد نیاز خود را تهیه کنند.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه