اخبار داغ

مدیرکل میراث فرهنگی قزوین:

قطع درخت کهنسال مسجد "جامع عتیق" بدون مجوز انجام شد

قطع درخت کهنسال مسجد "جامع عتیق" بدون مجوز انجام شد
مدیرکل میراث فرهنگی قزوین گفت: قطع درخت کهنسال مسجد جامع عتیق بدون هماهنگی و صدور مجوز از سوی میراث فرهنگی انجام شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدعلی حضرتی در گفت‌وگو با  صبح قزوین، درباره قطع شاخه‌هایی از یک اصله درخت توت حیاط مسجد جامع عتیق که بازتاب و واکنش منفی رسانه‌ها و فضای مجازی را به همراه داشت اظهار کرد: پیمانکاری که برای یکی از اعضای هیئت امنای مسجد جامع عتیق کار می‌کند، بدون هماهنگی و صدور مجوز از سوی میراث فرهنگی اقدام به قطع بخش‌هایی از درخت توت حیاط سرویس بهداشتی مسجد جامع عتیق کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,


وی افزود: در زمان آزادسازی حریم مسجد جامع بخش‌هایی از خانه‌های مجاور از جمله فضایی که اکنون به عنوان سرویس بهداشتی استفاده می‌شود، خریداری و به عنوان حریم به مسجد الحاق شد. 

مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین ابراز کرد: یک اصله درخت توت با قدمت قریب به 100 سال در حیاط سرویس بهداشتی مسجد جامع قرار دارد.

وی ادامه داد: به تشخیص یکی از اعضای هیئت امنای مسجد نیاز به هرس داشته، پس از مراجعه این شخص به همکاران سازمان مستقر در مسجد جامع و تاکید آنها بر ضرورت استعلام از میراث فرهنگی، درخواست خود را ظهر روز پنج شنبه هفته گذشته به سازمان ارائه می‎دهند و دستور بررسی و اعلام نظر برابر با ضوابط میراث فرهنگی از سوی معاونت میراث فرهنگی صادر می‌گردد. 

این مسئول اذعان کرد: متاسفانه پیمانکار مربوط به این کار بدون هماهنگی و پیش از صدور هرگونه دستوری از سوی این سازمان اقدام به قطع بخش‌هایی از این درخت کرده که کارکنان سازمان فضای سبز شهرداری و همکاران سازمان میراث فرهنگی بلافاصله پس از مطلع شدن از اقدام وی دستور توقف عملیات را صادر می‌کنند.

وی عنوان کرد: هم اکنون در همین مرحله باقی مانده ضمن اینکه علیه مباشر از سوی سازمان اعلام شکایت شده که امیدواریم در اسرع وقت رسیدگی شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین تصریح کرد: در این اتفاق تنها یک اصله درخت دچار حادثه شده اما دوسال قبل هزار اصله درخت بارآور پسته و بادام و زردآلو در مجموعه جنوب شهر قزوین در نزدیکی راه آهن و هنگام احداث میدان موسوم به خلیج فارس قطع و ریشه کن شد که نه تنها هیچ انعکاسی را از سوی اعضای شورا شاهد نبودیم؛ بلکه از آن به عنوان یک پروژه موفق یاد کردند.
انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه