اخبار داغ

طی ۶ ماهه نخست امسال در خراسان شمالی اتفاق افتاده اند؛

رشد ۳۲ درصدی سرقت/انهدام ۱۷ باند سرقت

رشد ۳۲ درصدی سرقت/انهدام ۱۷ باند سرقت
فرمانده انتظامی خراسان شمالی با اعلام اینکه طی شش ماهه نخست امسال سه هزار و 88 فقره سرقت در استان رخ داد، گفت: این تعداد فقره سرقت انجام شده طی شش ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته 32 درصد رشد یافته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرنگار عصر اترک، سردار علیرضا مظاهری، فرمانده انتظامی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: طی شش ماهه نخست امسال، در خراسان شمالی 9 هزار و 55 نفر دستگیر شدند که هشت هزار و 454 نفر از این دستگیرشدگان مرد و 601 نفر زن بوده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,

سردار مظاهری تصریح کرد: بیشترین تعداد دستگیرشدگان به علت جرایمی که مرتکب شده اند در گروه سنی 25 تا 39 سال به تعداد شش هزار و 295 نفر هستند.

,

وی افزود: 276 نفر از آنان دارای تحصیلات دانشگاهی و 988 نفر از آنان بیسواد هستند.

,

وی در ادامه در تشریح جرایم واقع شده در سطح استان طی نیمه نخست سال جاری، عنوان کرد: در این مدت یاد شده در سطح استان سه هزار و 808 فقره سرقت رخ داده است که اغلب آنها سرقت های خرد بوده اند.

,

سردار مظاهری افزود: در همین راستا، هزار و 530 سارق نیز دستگیر شده اند که آنان تحویل مراجع قضایی شده اند.

,

به گفته وی، تعداد سرقت هایی که طی شش ماهه نخست امسال رخ داده اند در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته 32 درصد افزایش یافته است.

,

وی یادآور شد: کشف سرقت ها توسط فرماندهی انتظامی استان در نیمه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته 11 درصد افزایش یافته است.

,

فرمانده انتظامی خراسان شمالی، مشکلات اقتصادی، بیکاری و اعتیاد را از علل عمده و مهم در زمینه رشد وقوع سرقت ها طی نیمه نخست امسال اعلام کرد.

,

افزون بر این، وی از متلاشی کردن 17 باند سرقت توسط فرماندهی انتظامی استان شامل باندهای سرقت احشام، سرقت به عنف، سرقت از منازل، سرقت خودرو، کیف قاپی در نیمه نخست امسال نیز خبر داد.

,

در عین حال، وی به سرقت مسلحانه نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه در نیمه نخست سال گذشته در استان وقوع یک فقره سرقت مسلحانه رخ داد، در نیمه نخست امسال وقوع آن در استان صفر بوده است.

,

سردار مظاهری درباره وقوع جرم جعل و کلاه برداری نیز اعلام کرد: طی نیمه نخست امسال در استان 557 فقره جعل و کلاه برداری رخ داد که فرماندهی انتظامی استان توانست 463 مورد از این جرم را کشف و تعداد 324 نفر را دستگیر کرده ایم.

,

وی همچنین با اشاره به جرم قاچاق کالا، اظهار کرد: در نیمه نخست امسال در سطح استان 10 طرح برای مبارزه با قاچاق کالا اجرایی شدند که در همین راستا، 657 نفر متهم دستگیر شده اند.

,

وی ارزش ریالی کالاهای قاچاق مکشوفه را 46 میلیارد و 910 میلیون و 767 هزار ریال عنوان کرد و گفت: کالاهای قاچاق مکشوفه شامل کالاهای گمرکی، دخانی، دام، مواد خوراکی، ترانزیتی و ممنوعه بوده اند.

,

فرمانده انتظامی خراسان شمالی به حوزه پلیس فتا نیز اشاره کرد و گفت: در مدت یاد شده در استان 340 فقره جرایم سایبری رخ داد که تعداد 296 از آن کشف شده اند.

,

وی اعلام کرد: در همین زمینه 140 نفر دستگیر شدند که 107 نفر مرد و 33 نفر زن بوده اند.

,

سردار مظاهری گفت: جرایم سایبری کشف شده شامل 111 فقره برداشت اینترنتی، 83 فقره کلاه برداری رایانه ای، 58 فقره جرایم ضد اخلاقی و 44 فقره سایر جرایم سایبری بوده اند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه