اخبار داغ

فرمانده انتظامی استان سمنان مطرح کرد؛

رشد ۱۱۲ درصدی وقوع جرائم در فضای مجازی

رشد ۱۱۲ درصدی وقوع جرائم در فضای مجازی
فرمانده انتظامی استان سمنان می‌گوید وقوع جرم در فضای مجازی طی شش‌ماه نخست سال نسبت به مدت مشابه سال قبل 112 رشد داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، سردار روح‌الامین قاسمی فرمانده انتظامی استان سمنان صبح امروز در نشست با اصحاب رسانه و مطبوعات ضمن اعلام برنامه‌های هفته ناجا، اهم اقدامات نیروی انتظامی در نیمه نخست سال جاری را تشریح کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

قاسمی در ابتدای سخنان خود با یادآوری سلحشوری‌های رزمندگان و شهدای هشت‌سال دفاع مقدس گفت: فرزندان ملت در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل اجازه ندادند که حتی یک وجب از خاک ایران به تصرف دشمنان درآید و همه افتخارات امروز ما در گرو پایمردی‌های رزمندگان هشت‌سال دفاع مقدس است.

,

وی با یادآوری این مطلب که سازمان پرافتخار نیروی انتظامی، عهده‌دار تأمین امنیت به عنوان زیربنایی‌ترین نیاز جامعه است، هفته ناجا فرصتی مغتنم برای ارزیابی فعالیت‌های نیروی انتظامی عنوان کرد و گفت: هفته ناجای امسال از روز جمعه و با شعار «پلیس مقتدر؛ امین مردم» آغاز خواهد شد.

,

فرمانده انتظامی استان سمنان با بیان این که امسال برای هفته ناجا 97 برنامه طرح‌ریزی شده است گفت: از این تعداد 33 برنامه شامل تجلیل از کارکنان نیروی انتظامی و خانواده‌های آنان، پیش از آغاز ماه محرم و در روزهای ابتدایی شهریورماه برگزار شد و 64 برنامه نیز در هفته ناجا برگزار خواهد شد.

,

قاسمی ارتباط مستقیم فرماندهان انتظامی با مردم در مصلاهای نماز جمعه در سراسر استان را از جمله برنامه‌های هفته ناجا عنوان کرد و افزود: در روز شنبه نیز صبحگاه مشترک نیروهای مسلح در تمامی شهرستان‌ها و مرکز استان با هدف نمایش انسجام و همبستگی نیروی انتظامی با دیگر نیروهای مسلح برگزار می‌شود.

,

اهم برنامه‌های تعریف‌شده برای هفته ناجا

,

وی افزود: آغازبکار شهرک ترافیکی در پارک سیمرغ، همایش ورزش همگانی پلیس در استادیوم‌های ورزشی استان، اهدای خون توسط کارکنان نیروی انتظامی، ارائه خدمات مضاعف شامل صدور گذرنامه، گواهینامه و...، اجرای برنامه‌های نمایشی یگان ویژه در سطح مدارس، برگزاری همایش بازی‌های بومی و محلی در فولادمحله مهدیشهر، ارائه مشاوره حقوقی در دفاتر حقوقی نیروی انتظامی، برگزاری همایش طلایه‌أاران فرهنگ ترافیک در سالن مطهری سمنان، برگزاری همایش پلیس و اصناف در دامغان، کوهنوردی تخصصی کارکنان نیروی انتظامی در شاهوار شاهرود، ارتباط مستقیم فرماندهی انتظامی با مردم از ساعت 9 تا 11 روز سه‌شنبه، برگزاری همایش دوچرخه‌سواری، افتتاح سالن تیراندازی در مرکز استان، برپایی برنامه روایت‌گویی دفاع مقدس در حسینیه نیروی انتظامی و عطرافشانی گلزار شهدا از جمله برنامه‌های هفته ناجاست.

,

فرمانده انتظامی استان سمنان در ادامه با اشاره عملکرد نیروی انتظامی در شش‌ماهه نخست سال جاری از کاهش 10 درصدی وقوع سرقت منزل، کاهش 32 درصدی سرقت خودرو، کاهش 52 درصدی وقوع سرقت وسائل و قطعات خودرو، کاهش 8 درصدی سرقت به عنف و افزایش 18 درصدی وقوع سرقت احشام خبر داد و گفت: شمار افراد دستگیر شده در تمامی حوزه‌های جرم به 13 هزار و 296 نفر می‌رسد.

,

کاهش 43 درصدی آمار کشته‌شدگان در تصادفات شهری

, کاهش 43 درصدی آمار کشته‌شدگان در تصادفات شهری,

قاسمی همچنین ضمن اشاره به کاهش 59 درصدی شرارت در استان سمنان از کاهش 11 درصدی مجموع کشته‌شدگان جاده‌ای و شهری خبر داد و گفت: طی شش ماه گذشته، آمار کشته‌شدگان شهری 43 درصد و آمار کشته‌شدگان برون‌شهری 4 درصد کاهش یافته است.

,

وی با بیان این که از بین یکهزار و 523 قاچاقچی، توزیع‌کننده و حمل‌کننده مواد مخدر دستگیرشده در استان 51 نفر زن هستند گفت: در شش ماه گذشته 960 معتاد به مواد مخدر نیز دستگیر شده‌اند.

,

فرمانده انتظامی استان سمنان با اشاره به آمار و ارقام مربوط به قاچاق کالا گفت: ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف‌شده طی شش‌ماه گذشته برابر591 میلیارد و 320 میلیون ریال بوده است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته 600 درصد رشد داشته است.

,

قاسمی در بخش دیگری از اظهارات خود از کشف 25 محموله کالای قاچاق به ارزش بالای یک میلیارد ریال خبر داد و گفت: این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته 118 درصد رشد داشته است.

,

وی درباره جرائم فضای مجازی نیز گفت: متأسفانه در شش‌ماهه نخست سال شاهد افزایش 112 درصدی وقوع جرائم مرتبط با فضای مجازی بوده‌ایم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه