اخبار داغ

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس:

ربط دادن کاهش قیمت دلار به FATF آدرس غلط است/ گره‌زدن مباحث اقتصادی به مسائل سیاسی ظلم مضاعفی به مردم است

ربط دادن کاهش قیمت دلار به FATF آدرس غلط است/ گره‌زدن مباحث اقتصادی به مسائل سیاسی ظلم مضاعفی به مردم است
نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: کسانی که می‌خواهند کاهش قیمت دلار را مربوط به FATF بدانند آدرس غلط می‌دهند و می‌خواهند شرایط را به سمتی ببرند که چنان‌چه FATF در مجلس تصویب نشود دلار به قیمت قبل برخواهد گشت و شاید بیشتر شود!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فرهاد فلاحتی نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خاورستان، پیرامون کاهش قیمت دلار اظهار کرد: کاهش ارزش دلار بیشتر مربوط به مدیریت بانکی و مسئولیت‌هایی است که در مسائل اقتصادی متوجه دولت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فرهاد فلاحتی نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با , خاورستان،, خاورستان, خاورستان, ،,  پیرامون کاهش قیمت دلار اظهار کرد: کاهش ارزش دلار بیشتر مربوط به مدیریت بانکی و مسئولیت‌هایی است که در مسائل اقتصادی متوجه دولت است.,

 

,

وی افزود: وقتی مسئله را به طور جدی مدیریت کردند و چند جانبه به آن نگاه شد توانستند دلار را به سراشیبی سقوط فرستاده و به قیمت واقعی نزدیک کنند.

,

 

,

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: کاهش قیمت دلار دلایل متعددی داشت و یک دلیل آن ورود جدی بانک مرکزی و بازگشت از برنامه‌های غلط گذشته بود.

, یک دلیل آن ورود جدی بانک مرکزی و بازگشت از برنامه‌های غلط گذشته بود.,

 

,

فلاحتی عنوان کرد: دلیل دوم توجه ویژه قوه قضائیه و برخورد با افراد اخلال‌گران در این قضیه بود که خیلی جدی و سریع وارد عمل شدند.

, برخورد با افراد اخلال‌گران,

 

,

وی اظهار کرد: دلیل سوم اقدامات مفید و مؤثر بانک مرکزی در اتخاذ تصمیمات جدید برای تزریق ارز به بازار و شیوه‌های متعددی که در تعدیل اقتصادی می‌تواند کمک کند بود.

,

 

,

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: بخش عمده‌ای که در قبل نادیده گرفته شد و باعث آشفتگی بازار شده بود، بحث رسانه‌ای موضوع بود که در این دور جدید از مدیریت ارز و دلار شاهد آن بودیم که در فضای مجازی، رسانه ملی، فضای رسانه‌ای دولت و مطبوعات به سمت‌وسویی رفت که به کاهش التهابات و ابعاد روانی بازار کمک کرد.

, به کاهش التهابات و ابعاد روانی بازار کمک کرد.,

 

,

فلاحتی اظهار کرد: با این شرایط، تصمیمات نتیجه به وجود آمدن فضای مطلوبی شد ان‌شاءالله در کاهش ارز، ثبات قیمت‌ها را شاهد باشیم.

,

 

,

وی تصریح کرد: کسانی که می‌خواهند کاهش قیمت دلار را مربوط به FATF بدانند آدرس غلط می‌دهند و می‌خواهند شرایط را به سمتی ببرند که چنان‌چه FATF در مجلس تصویب نشود دلار به قیمت قبل برخواهد گشت و شاید بیشتر شود!

, کسانی که می‌خواهند کاهش قیمت دلار را مربوط به FATF بدانند آدرس غلط می‌دهند و می‌خواهند شرایط را به سمتی ببرند که چنان‌چه FATF در مجلس تصویب نشود دلار به قیمت قبل برخواهد گشت و شاید بیشتر شود!, کسانی که می‌خواهند کاهش قیمت دلار را مربوط به FATF بدانند آدرس غلط می‌دهند و می‌خواهند شرایط را به سمتی ببرند که چنان‌چه FATF در مجلس تصویب نشود دلار به قیمت قبل برخواهد گشت و شاید بیشتر شود!,

 

,

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این‌ها آدرس غلطی است که به مردم داده می‌شود و هیچ تغییری در این اوضاع انجام نشده است. در موارد و مباحثی که مربوط به FATF و CATF است اصلا موارد جدیدی نداشته‌ایم، لایحه همان لایحه دولت است در کمیسیون‌های مجلس در مورد آن بحث شده است و در یک برنامه مشخصی قرار شده در صحن مجلس آورده شود حالا این‌که جواب مجلس به آن مثبت یا منفی باشد، هر چه باشد مسئله روانی بعد از نتیجه باید باشد نه حال که هیچ اتفاقی در این خصوص نیفتاده است.

, آدرس غلطی, موارد جدیدی نداشته‌ایم, بعد از نتیجه باید باشد نه حال که هیچ اتفاقی در این خصوص نیفتاده است.,

 

,

فلاحتی عنوان کرد: این مسائلی که مطرح می‌شود جنگ روانی است که موافقان FATF می‌خواهند برای مردم ایجاد کنند.

, جنگ روانی است, موافقان FATF می‌خواهند برای مردم ایجاد کنند.,

 

,

وی خاطرنشان کرد: گره‌زدن مباحث اقتصادی به این‌گونه مسائل سیاسی ظلم مضاعفی بر مردم و بازی‌کردن با زندگی مردم است.

, گره‌زدن مباحث اقتصادی به این‌گونه مسائل سیاسی ظلم مضاعفی بر مردم و بازی‌کردن با زندگی مردم است.,

 

,

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: من هیچ تأثیری در این زمینه نمی‌بینم. نه‌اکنون و نه‌بعد از آن‌که  FATF در مجلس تصویب شود یا نشود دولت نباید اجازه دهد و اقتصاد کشور را در این سطح نازل کند که با یک بحث کاملا معمولی که می‌خواهد در سطح دیپلماسی مالی سطح جهان اتفاق افتد پیوند زده شود.

, هیچ تأثیری در این زمینه نمی‌بینم.,

 

,

فلاحتی عنوان کرد: ارتباط کاهش قیمت دلار باFATF را من بسیار ضعیف و در حد صفر می‌دانم اما باید نسبت به جنگ روانی که برخی آغاز کرده‌اند هوشیار باشیم که در دام این جنگ‌های روانی گرفتار نشویم.

,

 

,

وی اظهار کرد: وقتی که مدیریت واحد با برنامه‌های درست و منطقی اقتصادی پای کار بیاید حتما نتیجه می‌دهد و این حرفی است که ما از روز اول دولت آقای روحانی مطرح کرده‌ایم.

, برنامه‌های درست و منطقی اقتصادی,

 

,

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقتصاد مقاومتی، گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی یک فرماندهی واحد با تفکر جهادی وسط میدان بیاید و از همه ابعاد موضوع را نگاه کند که فشاری به مردم وارد نشود.

,

 

,

فلاحتی بیان کرد: فضایی که در کشور ایجاد شده بود در شرایطی به وجود آمد که هنوز تحریم آمریکا علیه ایران آغاز نشده و هیچ اتفاق خاصی در صحنه روابط بین‌المللی روی نداده، چه دلیلی داشت که ناگهان ارز به این قیمت‌های سرسام آور برسد؟ و در بازار پشت سر آن، اکثر کالاهای داخلی نایاب و تخریب شود؟

, فضایی که در کشور ایجاد شده بود در شرایطی به وجود آمد که هنوز تحریم آمریکا علیه ایران آغاز نشده و هیچ اتفاق خاصی در صحنه روابط بین‌المللی روی نداده، چه دلیلی داشت که ناگهان ارز به این قیمت‌های سرسام آور برسد؟ و در بازار پشت سر آن، اکثر کالاهای داخلی نایاب و تخریب شود؟,

 

,

وی اظهار کرد: دلیل فقط مدیریت ضعیفی بود که مستقیما از خود بانک مرکزی آغاز شده بود. زمان آقای سیف و مسئولان کنار دست وی و بعد به دست وزرایی که اقتصاد کشور در دست آن‌ها است از جمله وزیر صنعت، معدن و تجارت و وزیر اقتصاد و دارایی رسیده بود که در این خصوص مواردی در رسانه‌ها مطرح شده و مجلس نیز در این زمینه ورود داشته است.

, مدیریت ضعیفی,

 

,

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که اقتصاد را باید چند وجهی دید، عنوان کرد: همه این دلایل به اضافه ضعف برخوردهای قضایی با افراد اخلال‌گر در صحنه‌های اقتصادی باعث افزایش قیمت دلار شد.

,

 

,

فلاحتی تصریح کرد: چه دلیلی دارد که در این فضای آشفته بازاری که مردم نگران بودند و یک هجمه روانی بسیار گسترده از سمت آن طرف مرزها که مشخص بود عملا دست دشمن است به همراه یک فضای رسانه‌ای قوی به وجود آمد و مردم را به خرید ارز، طلا و حتی احتکار تشویق می‌کرد و شرایط کشور را رو به قحطی نشان می‌داد.

,

 

,

وی ادامه داد: چه دلیلی داشت در صحنه اقتصادی عده‌ای داخل کشور اقلام مورد نیاز مردم را احتکار کنند یا فضای رسانه‌ای ایجاد شود و مبالغ را به دروغ طوری به مردم نشان دهند که برخی کالاها نایاب خواهد شد که بعدها با چند ده برابر قیمت به مردم بفروشند؟ یا عملا مغازه‌های خود را تعطیل کنند. اینها همه تخلفات اقتصادی است که به مردم فشار وارد می‌کند و راه آن نیز مبارزه با تخلف است.

,

 

,

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلام بیان کرد: چه کسی می‌خواهد جلوی این تخلفات را بگیرد؟ مشخص است که قوه قضائیه با احکام سریع و به موقع باید جلوی تخلفات ایستادگی کند.

,

 

,

فلاحتی گفت: وقتی برخی از نهادهای اقتصادی که موظف به تنظیم بازار بودند و نتوانستند کنترل کنند، ناجا ورود کرد و همه این‌ها مولفه‌هایی است که در بحث اقتصاد تأثیرگذار بود در این شرایط همه نهادهای کشوری و لشکری در امر ثبات بازار به دولت کمک کردند و مدیریتِ واحد بود که منجر به یک نتیجه رسید.

,

 

,

وی ادامه داد: نتیجه نیز نتیجه شیرین و خوبی است برای مردم ایران اسلامی و آن نتیجه، نزدیک به واقعی شدن قیمت دلار است که به تبع آن کاهش قیمت کالاها و ارزاق عمومی است.

,

 

,

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: ان‌شاءالله دولت با مدیریت صحیح اقتصادی بتواند فضا را به خوبی جلو ببرد و شاهد شکاف بین حوزه‌ها نباشیم.

,

 

,

فلاحتی بیان کرد: ان‌شاءالله دولت به این نتیجه رسیده است که می‌تواند مشکلات را با کمک نیروهای داخلی حل کند، بعد از آن‌که این شرایط برای ارز ایجاد شد مشخص شد که چه کسانی دلسوز مردم و نظام هستند و چه کسانی از دولت حمایت می‌کنند.

, ان‌شاءالله دولت به این نتیجه رسیده است که می‌تواند مشکلات را با کمک نیروهای داخلی حل کند،,

 

,

وی اظهار کرد: در این مدت که بازار آشفته بود عده‌ای که سینه چاک دولت بودند و در جناح حامیان جدی دولت قرار داشتند تا حدی پیش رفتند که بحث سلب صلاحیت و استیضاح رئیس جمهور را مطرح و رسانه‌ای کرده و در صحن مجلس مطرح می‌کردند و باز هم دلسوزان نظام و مردم بودند که در کنار رئیس جمهور ایستادند و به جای سنگ‌اندازی در مسیر، برنامه‌ریزی را به رئیس جمهور نشان دادند و همه‌گونه حمایت از طرف همه طیف‌ها انجام شد.

, ر این مدت که بازار آشفته بود عده‌ای که سینه چاک دولت بودند و در جناح حامیان جدی دولت قرار داشتند تا حدی پیش رفتند که بحث سلب صلاحیت و استیضاح رئیس جمهور را مطرح و رسانه‌ای کرده و در صحن مجلس مطرح می‌کردند و باز هم دلسوزان نظام و مردم بودند که در کنار رئیس جمهور ایستادند و به جای سنگ‌اندازی در مسیر، برنامه‌ریزی را به رئیس جمهور نشان دادند و همه‌گونه حمایت از طرف همه طیف‌ها انجام شد.,

 

,

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: نتیجه همه این‌ها این است که در نظام جمهوری اسلامی کسی نیست که بخواهد نسبت به دولت برآمده از رای ملت بی‌توجه باشد یا ضعف آن را به رخش بکشد، این‌گونه نیست بلکه هر سخنی که گفته می‌شود از روی دلسوزی است.

,

 

,

فلاحتی تصریح کرد: هر جایی که رئیس جمهور  و تیم اقتصادی به این دلسوزی‌ها گوش کرده‌اند و مسیر را اصلاح کردند شاهد نتایج شیرینی بوده‌اند و هر جایی که متاسفانه بی‌توجهی بوده دولت و ملت با هم چوب آن را خورده‌اند.

, هر جایی که رئیس جمهور  و تیم اقتصادی به این دلسوزی‌ها گوش کرده‌اند و مسیر را اصلاح کردند شاهد نتایج شیرینی بوده‌اند و هر جایی که متاسفانه بی‌توجهی بوده دولت و ملت با هم چوب آن را خورده‌اند.,

 

,

وی بیان کرد: ان‌شاءالله که اصلاح رویه‌ای در ساختار دولت شکل گیرد و وزرایی که به مجلس معرفی می‌شوند افرادی کار آمد و توانمند باشند که بتوانند در این فضای اقتصادی که جنگ اقتصادی نابرابری علیه کشور ما تحمیل شده سربلند از موضوع بیرون بیایند.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه