اخبار داغ

هانی زاده:

حکم دادگاه لاهه یک پیروزی بزرگ برای ملت ایران تلقی می‌شود/آمریکا پیمان‌شکن‌ترین دولت دنیا است

حکم دادگاه لاهه یک پیروزی بزرگ برای ملت ایران تلقی می‌شود/آمریکا پیمان‌شکن‌ترین دولت دنیا است
کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: حکم دادگاه بین‌المللی لاهه در مورد تحریم آمریکا در حقیقت یک پیروز بزرگ برای ملت ایران تلقی می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن هانی زاده، کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با دیار آفتاب؛ در خصوص رأی دیوان لاهه گفت: حکم دادگاه بین‌المللی لاهه در مورد تحریم آمریکا در حقیقت یک پیروز بزرگ برای ملت ایران تلقی می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

هانی زاده اظهار کرد: این حکم در شرایطی صادرشده است که آمریکا تمام تلاش خودش را به کار گرفته بود تا مانع صدور چنین حکمی شود.

,

وی ادامه داد: در واقع این حکم نشان داد که همچنان وجدان برخی سازمان‌های بین‌المللی بیدار است و در برابر فشارها و تهدیدهای قدرت‌های استکباری ایستادگی می‌کنند.

,

این کارشناس مسائل بین‌الملل با تأکید بر اینکه حکم دادگاه لاهه می‌توان جنبه اعتباری و حیثیتی داشته باشد اظهار کرد: اجرای این حکم آمریکا را به چالش خواهد کشاند و فضای تعاملی جدید بین ایران و جامعه جهانی ایجاد خواهد کرد.

,

هانی زاده با اشاره به اینکه هرچند ممکن است آمریکا در برابر چنین حکمی مقاومت کند و اجرایی نکند افزود: به‌هرحال ثابت خواهد کرد که آمریکا یک کشور قانون‌گریز است و به قوانین بین‌المللی پایبند نیست.

,

وی اضافه کرد: آمریکا همواره در تلاش است از طریق تحریم‌های اقتصادی کشور مختلف جهان را وادار به تسلیم کند.

,

این کارشناس مسائل بین‌الملل اظهار کرد: هر چه این حکم جنب اعتباری و حیثیتی داشته باشد آمریکا را در انزوای سیاسی قرار خواهد داد.

,

هانی زاده با اشاره به اینکه دولت‌های آمریکا به هیچ عهد و پیمانی پایبند نبوده‌اند و از آن‌ها به‌عنوان پیمان‌شکن‌ترین دولت دنیا یاد می‌شود خاطرنشان کرد: مواضعی که مسئولین آمریکای بعد از صدور حکم دادگاه لاهه از خود نشان دادند بیانگر این است که به این پیمان هم پایبند نخواهند بود.

,

دیوان بین‌المللی دادگستری با بررسی درخواست قرار موقت ایران، آمریکا را به رفع تحریم‌های اقلام انسان دوستانه، دارویی، کشاورزی و هوانوردی ملزم کرد و از طرفین خواست از اقدامی که مناقشه را تشدید کند، خودداری کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه