اخبار داغ

رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور خبر داد؛

مرمت یک هزار و ۶۰۰ بافت تاریخی در سال ۹۶/ مراحل ثبت جهانی بافت تاریخی قصبه در حال انجام است

مرمت یک هزار و ۶۰۰ بافت تاریخی در سال ۹۶/ مراحل ثبت جهانی بافت تاریخی قصبه در حال انجام است
رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور گفت: یک هزار و ۶۰۰ بافت تاریخی در سال ۹۶ در سطح کشور مرمت شد و امسال نیز مرمت دو هزار آثار دیگر در دستور کار قرار گرفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صاحب نیوز؛ رئیس سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری کشور به منظور بررسی ظرفیت های مذهبی و تاریخی شهرستان، بازدید و افتتاح چند پروژه گردشگری شامگاه چهارشنبه در نطنز حضور یافت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

علی اصغر مونسان در حاشیه بازدید از بافت تاریخی قصبه نطنز و بقعه شیخ عبدالصمد نطنزی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یک هزار و ۶۰۰ بافت تاریخی در سال ۹۶ در سطح کشور مرمت شد و امسال نیز مرمت دو هزار آثار دیگر در دستور کار قرار گرفته است.

,

وی از افزایش ۵۱ درصدی ورود گردشگر به کشور در شش ماهه اول سال خبر داد و با بیان این که شرایط امروز کشور برای میزبانی از گردشگران یک شرایط خاص است، افزود: ارائه بسته های ارزان قیمت برای سفر به کشور یکی از سیاست های موجود سازمان میراث فرهنگی و دیگر مسئولان است.

,

رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور تصریح کرد: ۵۰۰ میلیون دلار در بخش صادرات چمدانی و گمرک ارز اوری داشتیم و تلاش می کینم تا این مقدار به دو میلیارد دلار برسد.

,

وی همچنین از رونمایی از سردیس سرباز هخامنشی که ۸۰ سال پیش از ایران خارج شده بود در روز یک شنبه هفته آینده خبر داد و بیان کرد: با ورود سازمان میراث فرهنگی، دفتر حقوقی نهاد ریاست جمهوری و وزارت امور خارجه در حراجی از فروش آن جلوگیری شد و در دادگاه‌ رأی به نفع ایران صادر شد و در سفر اخیر رئیس جمهور به آمریکا این سردیس به ایران بازگردانده شد.

,

مونسان خاطر نشان کرد: مدارک برای ثبت جهانی بافت تاریخی قصبه و بقعه شیخ عبدالصمد نطنز کامل و مراحل ثبت در حال انجام است و به مرور این ثبت جهانی انجام خواهد شد.

,

هتل بین المللی چهار ستاره قصر جهان، فاز اول مرمت و بازسازی بافت تاریخی محله قصبه، محوطه مسجد جامع و آتشکده ۳۵۰۰ ساله ساسانی نطنز با حضور علی اصغر مونسان معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور افتتاح شد.

,

امشب با حضور علی اصغر مونسان هتل بین المللی ۴ ستاره قصر جهان نطنز با زیر بنایی به مساحت هشت هزار و ۵۰۰ متر مربع در ۸ طبقه با ۳۰ اتاق اقامتی مجلل به ظرفیت ۱۲۰ تخت، سه رستوران شامل رستوران خوان گستر به ظرفیت ۲۵۰ نفر، رستوران سنتی با ظرفیت ۳۰۰ نفر و رستوران رو باز برفراز پشت بام هتل با ظرفیت ۴۰۰ نفر با کافی شاپ و همچنین ۲ تالار به ظرفیت ۱۵۰۰ نفر جهت برگزاری همایش ها و جشن ها شامل سالن همایش و کنفرانس با ظرفیت ۷۵۰ نفر مجهز به سیستم صوت و ویدئو پروژکتور و دیگری تالار جشن به ظرفیت ۷۵۰ نفر افتتاح و به بهره برداری رسید.

,

کلنگ عملیات ساخت هتل چهار ستاره بین المللی قصر جهان نطنز در سال ۱۳۸۹ به زمین زده شد و با تلاش و همت سرمایه گذار خصوصی و با هزینه ای افزون بر ۳۵۰ میلیارد ریال احداث شد و در اسفند ماه سال ۱۳۹۶ به اتمام رسید.

,

امشب همچنین طرح مرمت، بازسازی و سنگ فرش بافت تاریخی قصبه شهر نطنز و محوطه مسجد جامع نطنز با هزینه چهار میلیارد ریالی و پروژه مرمت آتشکده ۳۵۰۰ ساله ساسانی با هزینه دو میلیاردی هم افتتاح و به بهره برداری رسید.

,

بازدید از کاروانسرای میرابوالمعالی مشهور به قلعه کوهاب نطنز که در عهد شاه عباس اول ساخته شده و به شماره ۱۴۸۹ در تاریخ بیستم دی ماه سال ۵۵ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است از دیگر برنامه های مونسان و طالبیان و خیاطان معاونانن رییس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور در نطنز بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه