اخبار داغ

حاجی دلیگانی:

اتفاق روز چهارشنبه در مجلس پرده برداری از یک توطئه شوم بود/برخی زمینه را برای پیوستن ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریست فراهم کردند

اتفاق روز چهارشنبه در مجلس پرده برداری از یک توطئه شوم بود/برخی زمینه را برای پیوستن ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریست فراهم کردند
حسینعلی حاجی دلیگانی گفت: اتفاقی که در روز چهارشنبه افتاد، پرده‌برداری از یک توطئه شوم بود و این کار را شاید هیچ کشوری استعماری به طور مستقیم نمی‌توانند در داخل کشور ما انجام دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با صاحب نیوز با بیان این که کاری که روز چهارشنبه، 11 مهرماه در مجلس اتفاق افتاد یک نمایش واقعی از تغییر رویکرد مجلس شورای اسلامی بود، اظهار کرد: این اتفاق پرده‌برداری از یک واقعیتی شوم بود که شاید اگر چنین شرایطی پیش نمی‌آمد این پرده‌برداری، اتفاق نمی‌افتاد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

 حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: چهارشنبه رئیس مجلس برای بحث FATF تلاش زیادی کرد، امّا ناموفق بود و با پاسی که به آقای مطهری داد توانست این کار را کامل کند.

,

وی تأکید کرد: مقام معظم رهبری در ۳۰ خرداد در جمع نمایندگان مجلس بیان کردند که بروید آن چه در قالب کنوانسیون‌ها است برای پیشگیری از آنچه در جامعه کنونی نیاز است در داخل کشور قانون‌گذاری و قاعده گذاری کنید و خودتان را گیر تشکل هایی از کشورها قرار ندهید که دنبال اهداف استعماری هستند.

,

حاجی دلیگانی با اشاره به این که در صحن علنی روز چهارشنبه لایحه قانونی قاچاق کالا و ارز که تکمیل‌ کننده‌ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در داخل کشور بود، از دستور خارج و CTF به‌ جای آن در دستور مجلس قرار گرفت، بیان کرد: لایحه قانونی قاچاق کالا و ارز را که در دستور بود را از دستور خارج کردند تا به‌ جای آن CTF یا همان الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریست را به‌ فوریت در دستور یکشنبه قرار دهند و بعد از تصمیم آن بتواند کشور به FATF ملحق کنند.

,

وی ادامه داد: اتفاقی که در روز چهارشنبه افتاد، پرده‌برداری از یک توطئه شوم بود و این کار را شاید هیچ کشوری استعماری به طور مستقیم نمی‌توانند در داخل کشور ما انجام دهد.

,

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه با تأکید بر این که دشمن نمی‌توانست این کار را انجام دهد اما این افراد این حرکت را دانسته یا نادانسته انجام دادند، خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم این افراد بیشتر دانسته این کار انجام دادند و زمینه را برای الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریست فراهم کردند.

,

وی اضافه کرد: البته در تذکری که در صحن داشتم، به آقای مطهری یادآوری کردم که این کار شما برخلاف قانون و قاعده بوده است و تصمیم شما مبنی بر این که لایحه‌ای را از دستور خارج و لایحه دیگری را اضافه کنید غیر قانونی و این همچنان در دستور است و نمی‌توانید در دستوری دیگری را جایگزین آن کنید.

,

این نماینده با اشاره به این که به هر جهت این افراد حرکتی نامبارک را انجام دادند، افزود: چندین مرجع تقلید هم پذیرش FATF را غیر شرعی دانستند و این برنامه پر از اشکال است.

,

وی در پایان با تأکید بر این که علی‌رغم اشکالات زیادی که در FATF است و کسی هم پاسخگو آن نیست، اظهار کرد: هیچ تضمینی برای پذیرش و اجرای FATF نیست.

,

انتهای پیام/

,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه