اخبار داغ

عضو شورای روستای درگز بندرعباس عنوان کرد؛

بارش تگرگ اشک کشاورزان هرمزگانی را در آورد/ خسارت شدید به ۳۰ هزار درخت+تصاویر

بارش تگرگ اشک کشاورزان هرمزگانی را در آورد/ خسارت شدید به ۳۰ هزار درخت+تصاویر
عضو شورای اسلامی روستای درگز گفت: بارش « تگرگ خشک» باعث آسیب شدید بیش از سی هزار درخت در باغات کشاورزان روستای درگز بخش مرکزی بندرعباس شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛اسماعیل عامری، عضور شورای اسلامی روستای درگز بخش مرکزی شهرستان بندرعباس در گفتگو با هرمز با اشاره به خسارات تگرگ و باران به باغات، اظهار کرد: در هفته گذشته بارش باران و تگرگ شدید باعث ایجاد خسارات برای محصولات کشاورزی و باغ داران درگز شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

عضو شورای اسلامی روستای درگز افزود: بارش باران کم و تگرگ بسیار که اصطلاحا به آن «تگرگ خشک» می گویند باعث از بین رفتن تمامی محصولات و آسیب جدی به باغات شد.

,

عامری در ادامه از آسیب جدی به بیش از 30 هزار درخت میوه خبر داد و گفت: این درختان به سه الی چهار سال زمان برای بازسازی نیاز دارند که عملا محصولی طی سال های آینده برای باغات روستا نمی توان متصور شد.

,

وی یاد آور شد: محصول امسال هم که دو ماه آینده موعد برداشت آن بود بیش از 90 درصد آن نابود شده و مقدار باقی مانده هم تنها شاید برای مصارف خود باغداران کافی باشد.

,

عضو شورای اسلامی روستای درگز به مشکلات باغداران پرداخت و تصریح کرد: در شرایطی که باغداران طی 15 سال اخیر درگیر خشکسالی های متوالی بودند و این خسارات باعث ناامیدی و به خطر افتادن جدی معیشت روستائیان خواهد بود.

,

, ,

عامری ادامه داد: بدهی باغداران به بانک های تخصصی کشاورزی و غیره هم با توجه به این خسارات و نبود محصول از دیگر مشکلات کشاورزان این منطقه است.

,

وی در ادامه به عدم پوشش مناسب بیمه کشاورزی پرداخت و یادآور شد: بیمه کشاورزی در چنین مواردی اقدام به پرداخت های جزئی می کند به طور مثال برای یک خسارت 50 میلیون تومانی فقط یک میلیون را پرداخت می کند.

,

عضو شورای روستا درگز اظهار کرد: بررسی مشکلات و کمک به کشاورزان بحران زده با قید فوریت با توجه به وضعیت ضعیف معیشتی کشاورزان اصلی ترین خواسته ما از مسئولان است.

,

عامری به انتظارات باغداران از مسئولان اشاره کرد و گفت: پیگیری و پرداخت معقول خسارات از سوی بیمه، حمایت بانک ها در پرداخت تسهیلات جهت بازسازی باغ ها و ایجاد دوره تنفس باز پرداخت وام ها از دیگر انتظارات به جای کشاورزان است.

,

, ,

وی در ادامه به سایر مشکلات روستا پرداخت و تصریح کرد: این روستای 1200 نفره که در فصل کار و به دلیل طبیعت بکر جمعیت آن به بیش از 3000 نفر می رسد از امکانات و زیر ساخات های اولیه زندگی بی نصیب است.

,

عضو شورای روستای درگز، افزود: زیر ساخت های مخابراتی به روز نبوده و با بارش باران و وزش باد به راحتی قطع می شوند که با توجه به موقعیت گردشگری روستا از نواقص اصلی به شمار می رود.

,

عامری به فرسوده بودن شبکه آبرسانی اشاره کرد و گفت: این شبکه آب رسانی در 20 سال گذشته و برای جمعیت 100 خانوار طراحی شده و اکنون گنجایش خدمات رسانی به 500 خانوار را ندارد.

,

وی در پایان خاطر نشان کرد: عدم وجود امکانات ورزشی برای جوانان و نوجوانان از دیگر مشکلات روستا است که نیازمند توجه از سوی مسئولان اداره ورزش و جوانان است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه