اخبار داغ

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان:

ترانزیت ۳۸میلیون تن کالادر بزرگترین بندر کشور/ ۱۶۰۰فروند کشتی بالای هزارتن در بندرشهید رجایی پهلو گرفت

ترانزیت ۳۸میلیون تن کالادر بزرگترین بندر کشور/ ۱۶۰۰فروند کشتی بالای هزارتن در بندرشهید رجایی پهلو گرفت
مدیرکل بنادر هرمزگان با اشاره ترانزیت ۳۸میلیون تن کالادر بزرگترین بندر تجاری کشور گفت:در سال جاری ۱۶۰۰فروند کشتی بالای هزارتن در بندرشهید رجایی پهلو گرفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  هرمز؛اله مراد عفیفی پور، مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در گفتگو با خبرنگار ما در تشریح عملکرد شش ماه نخست سال 97، اظهار کرد: از آغاز امسال تاکنون  بیش از 37 میلیون و 678 هزار و 392 تن انواع کالا در بزرگترین بندر تجاری ایران تخلیه و بارگیری شد که 25میلیون و 159 هزار و 303 تن مربوط به کالاهای غیرنفتی و 12 میلیون و 519هزار تن نیز به فرآورده های نفتی اختصاص دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

وی افزود: در سال جاری بالغ بر یک میلیون و 428 هزار و 796 تن کالای غیرنفتی از بندر شهید رجایی به بنادر دیگر منطقه ترانشیپ و 15هزار و 862 تن نیز کابوتاژ(حمل و نقل ساحلی) شد.

,

عفیفی پور حجم صادرات غیرنفتی در نیمه نخست سال جاری را 17 میلیون و 101 هزار و 856 تن اعلام کرد و گفت:در شش ماهه نخست سال دو میلیون و 524هزار و 809 تن، ترانزیت شده همچنین سه میلیون و 375هزار و 247 تن از اینگونه کالاها وارد بزرگترین بندر تجاری کشور شد.

,

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با اشاره به آمار عملیات نفتی شش ماه اخیر یادآور شد: هفت میلیون و 893 هزار تن فرآورده نفتی در این دوره زمانی، کابوتاژ و 24هزار و 415 تن نیز ترانزیت شد.

,

وی حجم صادرات اینگونه کالاها را سه میلیون و 881 هزار و 294 تن اعلام کرد و افزود: 720هزار و 335تن فرآورده نفتی وارد بندر شهید رجایی شد که نشانگر کاهش 35درصدی است.

,

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، یکهزار و 925 فروند شناور در اسکله های چهل گانه دروازه طلایی اقتصاد ایران پهلو گرفت که از این تعداد، یک هزار و 632 فروند مربوط به کشتی های دارای تناژ بالای هزار تن بوده است.

,

وی افزود:بندر شهید رجایی با بهره مندی از پیشرفته ترین پایانه های کانتینری و برخورداری از تجهیزات روز دنیا، به عنوان بزرگترین و پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران محسوب می شود که تخلیه و بارگیری بیش از 80 درصد کالاهای کانتینری درسطح بنادر کشور را پشتیبانی می کند.

,

وی اظهار  کرد: در این دوره زمانی شش ماهه، در مجموع یک میلیون و 70 هزار و 143 TEU کانتینر(هر تی ای یو معادل یک کانتینر بیست فوت) در این بندر تخلیه و بارگیری شد.

,

عفیفی پور بیان کرد: از مجموع 804 هزار و 140 TEU کانتینر پر تخلیه و بارگیری شده، 197 هزار و377 TEU مربوط به محموله های ترانزیتی بوده است .

,

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ادامه داد:حجمی بالغ بر 130 هزار و 815 TEU کانتینر طی نیمه نخست امسال از طریق اصلی ترین بندر کانیتنری ایران به سایر بنادر منطقه ترانشیپ شده است.

,

وی در پایان از جابجایی بالغ بر 197 هزار TEU کانتینر حامل کالاهای صادراتی و بیش از 243 هزار TEU کانتینر وارداتی طی شش ماه گذشته خبر داد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه